Toon posts:

[XP] Ntldr is missing*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensuh
ik zette vanmorgen mijn pc aan en bij het opstarten kreeg ik de melding "Ntldr is missing press Ctrl Alt Del to restart"

Nu heb ik dus gekeken met de windows Xp cd, het blijkt dus dat mijn c:\ Schijf d:\ is geworden
En mijn d:\ c:\ is geworden.

Dus nu zoekt hij dus op de c:\ naar de windows map, maar die vind ie dus niet.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen, heb niet veel zin om alles opnieuw te installen, want dan ben ik al mijn data kwijt :'(

Groeten Feertje

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-03 21:20
Partiton magic en dan de benaming van de schijf veranderen?
Ik noem maar wat ;)

[ Voor 16% gewijzigd door the-edge op 21-07-2005 16:30 ]

Verwijderd

probeer op te starten met een bootcd en een virusscanner te laten draaien.
Waarschijnlijk is dit een virus ofzo, je geeft ook te weinig info over wat het anders zou kunnen zijn, dusss

Verwijderd

Topicstarter
the-edge schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:30:
Partiton magic en dan de benaming van de schijf veranderen?
Ik noem maar wat ;)
Ja maar heb je toch windows voor nodig om op te starten? :?

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 21:42
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:31:
[...]

Ja maar heb je toch windows voor nodig om op te starten? :?
Nope, als het goed is heb je rescue diskettes met een dos versie erop gemaakt tijdens de instllatie.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 07:05
Wat dacht je van de search :?
Heel wat resultaten!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
Bij mij zat er een floppy in de floppy drive, haalde hem eruit daarna deed hij het weer :S

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het lijkt ook mij wel een goed idee als je begint met zoeken :) Had je al gezocht voordat je dit topic opende; bijvoorbeeld op de foutmelding? Had je verder deze al doorgelezen: Windows Operating Systems - Policy? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je kan bijvoorbeeld met een bootdisk of een knoppix cd starten.
Dan kun je het bestand boot.ini aanpassen om de paden weer te herstellen!

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

ik heb net dezelfde melding gehad en op 18 jul1 2005 (17:40) in het forum gemeld. Ik ben er twee dagen mee bezig geweest en heb toen toch maar eeen schone herinstallatie gedaan.
Achteraf gezien had ik misschien twee dingen allereerst moeten doen .1: een totale virusscan moeten doen, nadat ik heel veel had gedaan en niet meer teugkon,deed ik een scan en vond een hackerstool.2: Ik had in bios moeten kijken, want hij probeerde te booten van HDD1 i.p.v HDD0 en dan krijg je autom atisch de melding dat ntldr ontbreekt.
Kijk of je hier wat aan hebt.Succes.
Pagina: 1