Toon posts:

[Excel2003] 2 bestanden vergelijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 bestanden:

lijst.xls en verstuurd.xls. In de xls lijst staan alle adressen, in de xls verstuurd staan adressen waar reeds een mailing naar verstuurd is.

Ik wil nu een excel sheet maken, waarin een vergelijking gedaan wordt waar de uitkomst is dat ik alle gegevens die wel in lijst.xls staan, maar niet in verstuurd.xls kan zien. Ik wil dus een nog_niet_verstuurd.xls maken.

Iemand enig idee hoe ik dit kan doen of waar ik moet zoeken?

Verwijderd

Een paar hints (er zullen waarschijnlijk wel opmerkingen komen dat je wel wat meer initiatief mag tonen en eerst eens vertelt wat je al geprobeerd hebt 8) ):

- Met MATCH(niet zeker wat dit in de NL versie is) kun je voor elk adres in je lijst.xls opzoeken of dit voorkomt in verstuurd.xls (het is wel even makkelijk om de sheet uit verstuurd.xls in lijst.xls te plakken).
- Als het adres voorkomt in lijst.xls krijgt de cel waar de formule in staat het relatieve nummer waar het voorkomt in de kolom en anders krijg je een foutmelding (als je het nog iets netter wilt maken kun je deze foutmelding afvangen en gebruiken in een IF statement om "verstuurd" of "niet verstuurd" in de cel te zetten)
- Sorteer nu de adressen in de lijst.xls kolom op de uitkomsten van MATCH en je kunt zien aan wie je al wat verstuurd hebt

Laat maar weten waar je vast loopt. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Is al opgelost. Wat ik gedaan heb:

-Bestanden bij elkaar geplakt in 1 groot bestand (naast elkaar)

-IF functie gemaakt die kijkt of A1 ergens in H1tmH4000 voorkomt

-Dit bij A1 tm 1500

-Hier kwamen 0-en en 1-en uit, gesorteerd hierop en daarna op alfabet

-Alles met een 0 eruit geknipt en in nieuw bestand geplakt.

Kan vast mooier maar dit werkte wel en het moest ff snel.

Topic mag dus op slot...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 21:20 ]