Toon posts:

[XP] PC boot niet, blijft hangen met cursor rechts bovenin*

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn pc werkt windows xp opeens niet meer...
Nadat de bios wordt geladen, begint het tezoeken naar een operating system in de master hdd.. dat vindt mijn pc nog wel.. maar daarna als het begint te laden krijg ik linksboven in mn zwarte scherm alleen dit teken te zien ==> ' _ ' zo'n laagstreepje dus .. nouja, ik maakte me weinig zorgen.. ik heb mn pc geformatteerd... installeer ik windows xp opnieuw, krijg ik datzelfde tijdens de installatie, kortom.. geen enkele windows met nt ondersteuning werkt op mijn pc !! :S en dat allemaal door niks

even op een rijtje;
voordat ik formatteerde.. : windows wou niet opstarten, hij kwam niet eens voorbij de windows logo... daarvoor stopte die al en ik kreeg een laagstreepje te zien .. _ en verder een hele lege zwarte scherm

nadat ik formatteerde:.. als ik de cd erin stop, en dan pc reboot zodat de bios de cd gaat laden, en dan wil installeren, krijg ik meteen na het analyuseren van de computer weer hetzelfde als voordat ik formatteerde.. ik heb win 2k geprobeerd, krijg precies hetzelfde.

Maargoed, iemand hierzo die dit bekend voorkomt? want ik kan nu echt niks met mn pc
alvast bedankt,
groeten

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
bij de xp installatie (als je zover komt) de partitie verwijderen, en opnieuw NTFS formatteren (geloof D, enter, L).

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
Je kan een paar dingen proberen. Je kan het eerst eens met een andere harde schijf proberen. Als dat ook niet werkt is de kans groot dat het aan je moederboard of geheugen ligt(Als je 2 reepjes geheugen hebt 1 er uit halen en dan kijken of het wel werkt, werkt het niet dan misschien de andere).

Je zou ook nog een bios update kunnen proberen. In het boekje van je moederboard staat precies hoe dit werkt.

Windsoft

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:19

franssie

Save the albatross

zag je voor de format wel dat z/w tijdbalkje of doet je HD helemaal niets meer?
herkent je bios je schijf wel goed?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
meelmark schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:28:
bij de xp installatie (als je zover komt) de partitie verwijderen, en opnieuw NTFS formatteren (geloof D, enter, L).
Neh, zo ver kom ik niet.. ik heb op een andere pc alle partities verwijderd, en ook ntfs erop gezet, en nu weer met linux partitie geprobeerd, en masterbootrecord gewijzigd enzo maar bak dr nog niks van. ..

Maar ik ben er nu WEER mee bezig, en iets valt me op
NA de Hardeware detectie slaatie af .. hmm brengt me wel op een idee.. maar hoe kan ik mn hardware nou analyseren ,.. ik zie nergens errors.. ook niet bij het installeren van linux en win98
wat kan het zijn?

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:32:
zag je voor de format wel dat z/w tijdbalkje of doet je HD helemaal niets meer?
herkent je bios je schijf wel goed?
Mijn hardeschijf werkt als het goed is perfect, heb hem op mn andere pc aangesloten, en daar hebk nog eens alle bestanden gebackupped.. en weer geformatteerd.. zonder errors helemala niks..
en mn bios herkent mn schijf goed

Verwijderd

Topicstarter
JoostMartijn schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:31:
Je kan een paar dingen proberen. Je kan het eerst eens met een andere harde schijf proberen. Als dat ook niet werkt is de kans groot dat het aan je moederboard of geheugen ligt(Als je 2 reepjes geheugen hebt 1 er uit halen en dan kijken of het wel werkt, werkt het niet dan misschien de andere).

Je zou ook nog een bios update kunnen proberen. In het boekje van je moederboard staat precies hoe dit werkt.
goed idee, bios updaten, ga ik nu doen...

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Boot eerst es vanaf een diskette met een diagnoseprogramma met je HD op, of een met MemTEST86 om je RAM te testen. Of gebruik eventueel een linux rescue cd, zoals the UBCD. Als je RAM en HD ok zijn volgens de tests.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:27

jotheman

Was like that when I got here!

Wat voor videokaart heb je? Ik heb dat ook gehad met een bepaalde combi van videokaart en moederbord. Een bios-update was idd de oplossing bij mij.

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
jotheman schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:54:
Wat voor videokaart heb je? Ik heb dat ook gehad met een bepaalde combi van videokaart en moederbord. Een bios-update was idd de oplossing bij mij.
moederbord: Asus Asrock K7VM2
Videokaart: Geforce 4 MX 440 SE

Verwijderd

Topicstarter
Bios geupdate!!
werkt nog steeds niet :(

help me plzz !

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 17:17 ]

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

Probeer es vanaf een win98-bootdisk je MBR opnieuw aan te maken:
fdisk /mbr

Met of zonder mayonaise?

Verwijderd

Topicstarter
Boudi schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:21:
Probeer es vanaf een win98-bootdisk je MBR opnieuw aan te maken:
fdisk /mbr
ik krijg dit te zien:

a:\>fdisk /mbr

a:\>_

gebeurt niks dus, denk ik ?

en nu benk aan het resetten... windows xp installatie booten.... hardware analyseren
ennnn.....
ik krijg weer da knipperende _-geval :(

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
CPU te warm? Draaien alle coolers nog (goed/stoffig..)
Lekkende condensators op het mobo?
Geheugenreepje(s) brak? memtest86+

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
trek eens al je USB apparaten uit je systeem... en als je een toetsenbord op USB hebt, sluit je hem eventjes aan via de PS/2
Wil ook nog wel eens helpen, altans bij mijn oude systeem :)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

paar dingen die je eens na kunt lopen:
-kun je wel booten van knoppix cd?
-geheugentest (memtest.org)
-harde schijf test met tooltje fabrikant (bv powermax bij maxtor schijven)
-als er nog iets over is van je vorige installatie kun je die misschien op een andere computer aan de praat krijgen? (dus hdd overzetten)

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:42:
trek eens al je USB apparaten uit je systeem... en als je een toetsenbord op USB hebt, sluit je hem eventjes aan via de PS/2
Wil ook nog wel eens helpen, altans bij mijn oude systeem :)
werkt hier dus niet

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Hey, heb je al een een LowLevel Format gedaan op je HDD? Met KillDisk ofzo? En dan niet alleen één partitie maar de hele schijf selecteren in KillDisk.

En als je tijdens het installeren van bijv. XP die knipperende cursor (underscore) hebt, dat kan wel effe duren voordat je het volgende XP Setup scherm krijgt ofzo, want als ik dit zo lees, dan zet je hem na 10 seconden zwart scherm al weer uit.

Succes met KillDisk, en dan effe beginnen daarna met een XP installatie, want die zet dan weer een versie "Handtekening" aan het begin van de schijf, en maakt een versie MBR aan.

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:44:
paar dingen die je eens na kunt lopen:
-kun je wel booten van knoppix cd?
-geheugentest (memtest.org)
-harde schijf test met tooltje fabrikant (bv powermax bij maxtor schijven)
-als er nog iets over is van je vorige installatie kun je die misschien op een andere computer aan de praat krijgen? (dus hdd overzetten)
Als ik mn pc opstart scantie de geheugens, k zie geen enkele foutmelding, ook niet als ik linux erop heb zitten... same 4 harddrive

zal ik het maar zo zeggen:

Windows 98/95 werkt er wel op...
Alle linux en *unix versies werken erop....
behalve winxp 2k enzo.. met die NT engine

Verwijderd

Topicstarter
Shaggy_NL schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:06:
Hey, heb je al een een LowFormat gedaan op je HDD? Met KillDisk ofzo? En dan niet alleen één partitie maar de hele schijf selecteren in KillDisk.

En als je tijdens het installeren van bijv. XP die knipperende cursor (underscore) hebt, dat kan wel effe duren voordat je het volgende XP Setup scherm krijgt ofzo, want als ik dit zo lees, dan zet je hem na 10 seconden zwart scherm al weer uit.

Succes met KillDisk, en dan effe beginnen daarna met een XP installatie, want die zet dan weer een versie "Handtekening" aan het begin van de schijf, en maakt een versie MBR aan.
thnx ik ga het proberen, maar nik heb mn pc al een paar keer 15 minuten zo aangelaten... (bij die knipperende cursor)
en gisteren nog een uur!! (moest trainen :P )
maar ik ga het nu dan ff proberen, thnx m8

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oke, dat ene werkt niet,

Zal jij dan eventjes de volledige specificaties van het systeem kunnen neerzetten hier?
Zoals CPU, RAM, Videokaart, Extra kaarten, randapparatuur enz enz...

Bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:11:
Oke, dat ene werkt niet,

Zal jij dan eventjes de volledige specificaties van het systeem kunnen neerzetten hier?
Zoals CPU, RAM, Videokaart, Extra kaarten, randapparatuur enz enz...

Bedankt :)
Nou...
Moederbord: Asus K7VM2
Processor: AMD Duron 1300+
Geheugens: 256mb ddr (merk benk even vergeten)
Harddisk: 7200rpm seagate 80gb ... (wou een nieuwe halen, maar is zonde als ik deze dan weg ga gooien.)
Videokaart: Geforce 4 MX 440 SE 128 mb
Randapparatuur ... kheb er nu gewoon een p/s2 toetsenbord erin zitten.
Nou wat moet je nog meer weten...
heb niks extra's erop zitten..

• Shaggy_NL

Harddisk: 7200rpm seagate 80gb ... (wou een nieuwe halen, maar is zonde als ik deze dan weg ga gooien.)
Oowww, maar er zijn hier vast wel Tweakertjes die een HDD'tje van je over willen nemen hoor voor een vriendelijk prijsje. >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Shaggy_NL op 21-07-2005 18:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Shaggy_NL schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:24:
[...]

Oowww, maar er zijn hier vast wel Tweakertjes die een HDD'tje van je over willen nemen hoor voor een vriendelijk prijsje. >:)
Ik ga over een week of 2 een nieuwe systeem kopen, dus nee dankje :P heb btw al een maxtor 200gb op mn lijstje staan ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit - 'Werkt niet' zegt zo weinig over je probleem ;)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:02:
Even een titel edit - 'Werkt niet' zegt zo weinig over je probleem ;)
hehe, ja sorry.. en het hangt btw linksbovenin :P

Verwijderd

Topicstarter
Shaggy_NL schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:06:
Hey, heb je al een een LowLevel Format gedaan op je HDD? Met KillDisk ofzo? En dan niet alleen één partitie maar de hele schijf selecteren in KillDisk.

Klinkt niet betrouwbaar voor mn schijf, toch gedaan...
over 4 uurtjes is ieklaar met formatteren van80 gb

• Shaggy_NL
Ik ga over een week of 2 een nieuwe systeem kopen…
…heb btw al een maxtor 200gb op mn lijstje staan ;)
Probeer dan ook effe die nieuwe schijf in je PC als je tegen die tijd geen oplossing hebt.

En je hebt ondertussen ook zo'n beetje al je hardware eruit gehad en dan weer opnieuw geprobeerd te installeren? Hardware kan altijd dwars zitten…
Klinkt niet betrouwbaar voor mn schijf, toch gedaan...
over 4 uurtjes is ieklaar met formatteren van80 gb
Jah, dat kan idd effe duren. Maar dat het KillDisk heet wil niet zeggen dat je schijf verrot maakt hoor. Het zet alleen overal (dus als je het goed doet) nullen op je schijf. Dus ook de eerste en laatste markeringen op je HDD. Maar dat kan je zien met KillDisk. (Ctrl+S als ik het goed heb)

[ Voor 37% gewijzigd door Shaggy_NL op 21-07-2005 21:58 . Reden: Tweede quote/reply ]

Verwijderd

Topicstarter
pff ik ben net wakker, is die killdisk eindelijk klaar...
en heb het opnieuw geprobeerd... en nee hoor werkt niet die windows xp :O
ik heb net ff mn geheugens eruit gehaald (ddr) en ff een (werkende)sdram stick erin gestopt, maar dat blijkt ook niet te werken.
wat nu ????
Ik ga nu mn videokaart eruit halen, en dan de beeldscherm op de onboard vkaart aansluiten.
grtzz

Verwijderd

Topicstarter
aiii, net videokaart dus eruit gehaald, windows wil maar niet verder, ook niet met andere geheugenkaarten... andere diskettedrive, andere cdromdrive.. pfffwordt denk ik een nieuwe moederbord!!
Maar dan nog, wat is het probleem dan met mn moederbord?misschien dat het op te lossen is..

edit: nouja of het kan aan de hardeschijf liggen... maar daarvoor heb ik nu geen extra over..

nog een edit: Ik pak net even de doos van mn moederbord, en er staat in het groot 'specially designed for windows XP' !!
pfff never meer asus voor mij :( (die verkoper zei nog tegen mij, beter als je deze duurdere moederbord koopt, geen enkele klant heeft er problemen mee gehad etc... nou, dat klopt wel, maar dat was allemaal in de tijd dat ik garantie had (pc is inmiddels bijna 2 jaar oud)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 08:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
nouja, niemand komt meer tips geven? :(
Ik ben al een stap verder,ik heb de hardeschijf in de andere pc gezet, daar kan ik wel verder komen dan de knipperende cursor.. (ligt dus niet aan de hardeschijf maar aan mn moederbord) dus ik ga dan tot de windows installatie verder...

OW JA HE!! HIJ DOET HET!!!!

ik heb zeg maar op de andere pc een \handtekening laten zetten van windhoos.. zonder iets te installeren :D
YOEHOE! :p
maar oorzaak is nog onduidelijk, ga ik nog uitzoeken.
bedankt allemaal voor jullie hulp!!
tot ziens

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
De laptop van een vriend van me (een fujitsu-siemens amilo nogwat geloof ik) heeft zo'n soortgelijk probleem nu al 2 keer gehad. Na een tijdje XP draaien boot ie niet meer en krijgt ie linksbovenin fijn een knipperende cursor en boot 't ding ook niet meer van de WinXP cd.

Knoppix en andere bootable CD's werken wel nog, alleen de XP cd niet meer. Bij hem werkt wel dan de Win2k SP4 cd nog. De eerste keer heb ik met de Win2k cd z'n harde schijf geformatteerd en daarna werkte de WinXP SP2 cd ook weer. De tweede keer was ik m'n WinXP SP2 cd even kwijt en heb ik em gewoon Win2k SP4 d'rop gezet. Tot nu toe nog geen klachten gehoord maar is ook pas een maand geleden.

Ik zal eens kijken of ik eraan denk hem vandaag te bellen, vragen wat voor devices zijn laptop (ongeveer) gelijk heeft met jouw comp, maar ik denk niet veel. Hij heeft sowieso al een Intel CPU en onboard radeon. Dus dan blijft er niet veel over aan de hardware kant, althans niet veel wat met zo'n probleem te maken kan hebben.

Mijn vermoeden was dat het iets te maken heeft met de partitietabel of master boot record of iets in die trant, omdat (bij mij) formatteren met een ander type bootable Windows cd het probleem op kan lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door El Psycho op 22-07-2005 11:17 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem (linksboven knipperende cursor) met het opstarten van een windows XP systeem. Dit komt doordat ik een ander bootscreen voor xp wilde installeren en dat ging niet goed. Het probleem heeft dus met de software te maken. Nu moet ik in "C:\windows\system32\" zien te komen en het bestand "ntoskrnl2.exe" zien te wijzigen in: "ntoskrnl.exe"

Iemand enig idee hoe ik dat doe zonder dat windows xp op te starten :?

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Als jouw xp cd nog boot, kan je het met de reparatieconsole doen. Zo niet, dan wordt het moeilijker. Misschien kan je dan de reparatieconsole van een Win2k cd gebruiken, als je die ter beschikking hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:12:
Ik heb hetzelfde probleem (linksboven knipperende cursor) met het opstarten van een windows XP systeem. Dit komt doordat ik een ander bootscreen voor xp wilde installeren en dat ging niet goed. Het probleem heeft dus met de software te maken. Nu moet ik in "C:\windows\system32\" zien te komen en het bestand "ntoskrnl2.exe" zien te wijzigen in: "ntoskrnl.exe"

Iemand enig idee hoe ik dat doe zonder dat windows xp op te starten :?
Opstartdiskette van win98 ?

www.bootdisk.com
Pagina: 1