Ik heb de suse versie van linux gedownload en gebrand met nero. Alles verloopt vlotjes maar bij de mediacontrole (checksum) voor de installatie blijft het blijkbaar falen. Ik heb het opnieuw gedownload en gebrand maar deze blijkt geen oplossing te zijn.
Verwijderd
Kan het zijn dat je bad sectors op je harddisk hebt? Probeer de file eens een paar keer te kopieren op je schijf, en van elke file een MD5-checksum te maken en deze met elkaar te vergelijken. Deze moeten allemaal hetzelfde zijn!
Als dit in orde is, weet je in ieder geval dat de file ok is (vaak heb je bij Suse downloads ook een MD5 checksum file, controleer deze ook met wat je opgehaald hebt!).
Succes!
Als dit in orde is, weet je in ieder geval dat de file ok is (vaak heb je bij Suse downloads ook een MD5 checksum file, controleer deze ook met wat je opgehaald hebt!).
Succes!
Welkom op het Forum Tojoz.
Om welke versie gaat het van SuSE? Is wel handig om te vermelden in je startpost
Om welke versie gaat het van SuSE? Is wel handig om te vermelden in je startpost
Vader van Tobias en Ylana \o/ GoT-Papa clublid
dank je.
het gaat over versie 9.3. Ik heb het ondertussen gedownload met smartftp en de sleutels vergeleken en ze komen overeen. Ben momenteel bezig met het branden, als de controle nu nog faalt moet het een probleem aan mijn writer liggen?
het gaat over versie 9.3. Ik heb het ondertussen gedownload met smartftp en de sleutels vergeleken en ze komen overeen. Ben momenteel bezig met het branden, als de controle nu nog faalt moet het een probleem aan mijn writer liggen?
Wel als disk-at-once branden, anders kan je voor de media-contole er toch weer een andere checksum uit krijgen. Maakt opzich voor de data niet uit, maar die media-controle is bij Suse nogal strikt.