Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TOMTOM 5 + GPS viewer + HOLUX GR-230

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zopas Tom Tom 5 geinstalled, en mijn bluetooth GPS ontvanger geinstalleerd. Als ik die nu door middel van het programmaatje 'gps-viewer' laat zoeken dan lukt dat perfect.. Nu is het probleem dat eens ik tom tom start, ik daar mijn gps ontvanger niet terug vind. bij 'Wijzig voorkeuren>Toon GPS-status' krijg ik niets en als ik hem dan wil instellen zie ik bij 'Andere draadloze GPS' exact mijn ontvanger staan. Dan krijg ik enkele opties, maar geen daar van is COM7 (die gebruikt gebruikt gps-viewer en werkt dus) ik heb al beide 'bluetooth serial Port...' opties geprobeerd. Hoe maak ik de link tussen Tom Tom en mijn gps ontvanger?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Probeer eens Andere kabel -NME-GPS @ 9600bps @ Bluetooth Com 6 of 7.
Did the trick for me..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Majestic schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:56:
Did the trick for me..
was dus een draadloze gps module...
en het vreemde is dat ze dus werkt want met de meegeleverde software zie ik alle info over satelieten en zo. Dus er is wel degelijk een goeie verbinding. TomTom 5 vind dus gewoon de gps niet ...

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:12

Nakebod

Nope.

Probeer nu maar gewoon :)
Werkt hier ook, en bij vele anderen ook, 1 van de bugs/wazigheden van TomTom5

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
er is dus nog niets aan mijn probleem verholpen hé :)
software van GPS vind satelieten. TomTom vind 'geen geldige GPS module' dus opnieuw mijn vraag, hoe komt dit? En vooral: Hoe kan ik het verhelpen! :)
En het zou mij verwonderen dat tomtom5 mijn gps module niet ondersteund gezien er een fotootje van mijn module als vb. staat.

Volgens mij zit het hem hier ergens:

ik ga naar de voorkeuren om mijn gps apparaat in te stellen:
Welk soort GPS-apparaat gebruikt u? > 'Andere draadloze GPS' (gezien hier dus een foto van mijn module staat)

Dan vraagt hij om verbinding te maken tusen PDA en GPS. Die is er dus gezien de meegeleverde software op mijn PDA de satelieten vind. 'Doorgaan'

GPS is verbonden met: Hier staat
Com1:
Infrared Port
Com9:
IrDA
Serial Port Com2:
Com8:
Serial on USB
Bluetooth Serial Port...
Bluetooth Serial Port...

Nu weet ik dus niet welke ik moet selecteren, maar de twee onderste heb ik al geprobeerd, maar die geven geen signaal... Ik heb wel onlangs een Gps ontvanger geinstalleerd op een andere iPAQ (Compact Flash) en toen kwam daar een nieuwe optie 'GPS CompactF. Module' bij. Dit werkte dus direct.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:12

Nakebod

Nope.

Zal ik de quote maar eens herhalen?
Majestic schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:56:
Did the trick for me..
Stel die dus in op "Andere kabel -NME-GPS" op een baudrate van 9600, en dan Bluetooth Serial Port.
Ja, wij kunnen lezen, en weten dat je een bluetooth GPS hebt en geen kabel GPS.
Ja, dit is een fout van TomTom5.
Ja, deze oplossing werkt, heb hier dezelfde GPS muis met TomTom5.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nakebod schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 12:48:
Zal ik de quote maar eens herhalen?

[...]

Stel die dus in op "Andere kabel -NME-GPS" op een baudrate van 9600, en dan Bluetooth Serial Port.
Ja, wij kunnen lezen, en weten dat je een bluetooth GPS hebt en geen kabel GPS.
Ja, dit is een fout van TomTom5.
Ja, deze oplossing werkt, heb hier dezelfde GPS muis met TomTom5.
Hartstike bedankt _/-\o_
Bij mij werkte TomTom 5 na de installatie wel, maar daarna heeft ie het nooit meer gedaan. Ik heb hem nu zo ingesteld als je zei en nu doet ie het _/-\o_
/me fsfikke gaat gauw die bestelling van een andere GPS-muis annuleren :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11 07:00
Ik moest eerst ook mijn Adapt BT ontvanger als 'andere kabel gps' instellen, maar sinds update 5.10 moet ik 'em als 'andere BT gps' ontvanger instellen.
Dat probleem is dus opgelost.
Na de update wordt trouwens ook automatisch de BT geactiveerd. :)

Verwijderd

Topicstarter
suspect schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:29:
Ik moest eerst ook mijn Adapt BT ontvanger als 'andere kabel gps' instellen, maar sinds update 5.10 moet ik 'em als 'andere BT gps' ontvanger instellen.
Dat probleem is dus opgelost.
Na de update wordt trouwens ook automatisch de BT geactiveerd. :)
Geen van bovenstaande oplossingen werkt. in GPS viewer heb ik hem werkende op Com7 op 9600 baud
maar in Tom Tom niets, zowel als draadloos al 'andere kabel GPS' en ik heb alle compoorten geprobeerd. Zowel Com7 (waar hij dus op gevonden wordt in GPSviewer) als op serial USB

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Andere Kabel-nmea-gps
Zet je Baudsnelheid op 9600
Kies bij verbonden met voor : Bluetooth serial port 8

Verwijderd

Ik lees dit nu pas en heb hetzelfde probleem. Waar kan ik Adapt Bt vinden om te wijzigen ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:16:
Ik lees dit nu pas en heb hetzelfde probleem. Waar kan ik Adapt Bt vinden om te wijzigen ?
Ik denkt dat Adapt Bt slaat op een type bluetooth ontvanger. Verder heb ik nog steeds geen werkende oplossing. Kortom: Tomtom5 + bluetooth GPS muis: werkt in gpsviewer maar niet in tomtom.
Heb alle mogelijke combinaties geprobeerd.
Spijtig, maar als iemand geinteresseerd is in een bluetooth gps ontvanger ....
Pagina: 1