Probleem met modemwachtwoord na upgrade firmware Alcatel 510

Pagina: 1
Acties:

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 11:00
Ik heb op mijn Alcatel 510 modem de nieuwe firmware 4.3.1.5 gezet.
De update is gelukt, maar heb nu een probleempje: ik kan niet meer in de webinterface komen (lukte eerst wel). Ik :( zou een naam en wachtwoord hebben ingevoerd, maar dat weet ik niet meer - ik kan me niet eens herinneren dat ik dat uberhaupt heb gedaan! Ik heb de modem al met de knopjes gereset, maar dat helpt niet - ik hou ook gewoon verbinding en die zou toch weg moeten zijn na een reset :?
Hoe kan ik nou weer dat wachtwoord achterhalen of kwijtraken? Ik wil weer me modem in en misschien terug naar 4.2 - ik heb het idee dat mijn modem met deze firmware trager is. En dat lukt dus ook niet door dat wachtwoord!

Reageer

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb het volgende ergens gelezen, maar nooit geprobeerd.

It's recommended to do a factory reset before upgrading the device (!)

To access the device after the firmware upgrade, enter the following credentials:

Username : Administrator
Password : just hit enter

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 11:00
Porbleem is inmiddels opgelost. Ik ben maar weer terug naar 4.2,3,0. Ik heb uiteindelijk kunnen downgraden door de easy setup van 4.3.1.5 te starten en dan voor PPoE te kiezen. Type ook een nieuw wachtwoord en daarna werkt het dus niet meer. Dat is juist de bedoeling. Start de Upgrader (downloaden van KPN site) en start dit. Gebruik het wachtwoord van zojuist en aan het einde zegt de pc dat het mislukt is, maar dat is niet zo. Nu nog de Setup ST R4.2 (ook van de KPN site) en dan moet alles werken. Lukt het niet de eerste keer. reset de modem dan of zet de pc en modem even een paar keer uit en probeer het nog een keer. Lukt het niet, bedenk dan dat je nog wel Internet hebt en daar gaat het om - al klinkt dat natuurlijk niet echt tweakerig...

[ Voor 3% gewijzigd door The 7th Guest op 21-07-2005 16:17 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

als jij je modem met de knopjes gereset hebt en je hebt daarna nog verbinding, dan is het je gewoon niet gelukt :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp