Ik heb hier een Asus K7M moederbord waarvan de cdbrander (philips cdrw404) is stukgegaan. Nu wil ik graag een dvd-brander aanschaffen en aansluiten (BenQ 1640), ik vroeg me af of dit mogelijk is op een oud moederbord zoals de K7M van Asus?
Verwijderd
Het zal zeker mogelijk zijn, zolang je zorgt dat je de vervangende drive op dezelfde master/slave setting zet, en aan dezelfde kabel hangt.
Houdt er rekening mee dat de wat oudere mainboards(+ harddisks) waarschijnlijk niet snel genoeg data aan kunnen leveren om op maximale snelheid te branden. Geen probleem vanwege justlink/burnproof/etc maar houdt er rekening mee dat het wat (aanzienlijk) langer duurt om een schijfje vol te branden dan waar de drive op gespecificeerd is. (En nee, dat is niet op te lossen zonder ingrijpende updates aan je PC uit te voeren).
Houdt er rekening mee dat de wat oudere mainboards(+ harddisks) waarschijnlijk niet snel genoeg data aan kunnen leveren om op maximale snelheid te branden. Geen probleem vanwege justlink/burnproof/etc maar houdt er rekening mee dat het wat (aanzienlijk) langer duurt om een schijfje vol te branden dan waar de drive op gespecificeerd is. (En nee, dat is niet op te lossen zonder ingrijpende updates aan je PC uit te voeren).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 14:32 ]
Oke dank voor je reactie! Ik ga hem kopen en dan maar hopen dat het aansluiten een beetje wil lukken