Modem sharen om te faxen en girotellen enzo

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Ik wil in mijn server een modempje zetten waarmee we vanaf het netwerk kunnen faxen, girotellen en wat je soms nog meer met een modem moet doen, omdat het niet via een kabelinternetaansluiting kan :(.

Mijn vraag is nu: Met welke software gaat dit het beste. Het moet trouwens draaien onder windows (98).

En het liefste ook nog voorzien zijn van een inbelmogelijkheid op afstand.

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Ik weet niet hoe je je modem kan delen om te kunnen "girotellen", maar om te faxen kan je Snappy Fax 2000 (shareware via bijvoorbeeld http://www.tucows.com ) downloaden. Dit faxprogramma ondersteunt ook netwerkfunctionaliteit, en je kan het zo instellen dat je op de server (de PC met de modem) een gesharede directory maakt (het kan zelfs via FTP!) waar client PC's hun faxen in kunnen zetten (een virtual fax). Snappy Fax kijkt om de zoveel seconden in deze dir om te zien of er nieuwe files (faxen) in staan, en als er iets nieuws in staat wordt dit meteen verstuurd.

Hopelijk heb je hier iets aan...

Byteripper.

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Bedankt, werkt goed, maar ik zocht eigenlijk meer iets waarmee je je modem kan delen, netzoals je dat eigenlijk met een printer in een netwerk kan doen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Hoe je een modem kunt delen weet ik niet, maar je kunt tegenwoordig ook girotellen via Internet. Ik doe dit al enige jaren via de Rabobank, en werkt vrij feilloos....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Ik wil ook mijn modem delen, maar kom er ook niet echt uit. Mijn ISDN modem staat gekoppeld aan mijn pc (W2KAS). Ik kan in principe met een terminal service een sessie openen en zo mijn modem gebruiken. Wat ik me afvraag is of het mogelijk is om via de overige pc's die modem zo bereiken dat ik via alle pc's bijvoorbeeld een fax kan gaan versturen en dat ik niet eerst een sessie naar de server hoeft te openen (net als de printer die op die server gedeelt staat).

• Crusader
  • Laatst online: 15-08 13:42

Crusader

Arc Nature

Een heleboel jaartjes terug gebruikte ik Stomper daarvoor.
En zie, Stomper bestaat nog steeds:
http://www.qwksilver.com/stomper.htm

:P

Info vanaf die site:
Stomper is software for IBM compatible computers running DOS, Windows 3.1 or Windows95 which will allow you to share a modem (up to ten modems) and/or ISDN on a Novell, Win95, Lantastic or Netbios based network with DOS and Windows support. The modem is connected to the network server or a work station and the Stomper Server program makes it available on the network. On required work stations you run the Stomper Fossil program which redirects your selected COM port through the network to a modem server.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 10:51
volgens mij is het ook mogelijk om je modem gewoon als verbinding te sharen, is ook in win 98 niet zo ingewikkeld
scheelt je weer een extern proggie

• Crusader
  • Laatst online: 15-08 13:42

Crusader

Arc Nature

Op vrijdag 01 februari 2002 17:25 schreef cryforhelp het volgende:
volgens mij is het ook mogelijk om je modem gewoon als verbinding te sharen, is ook in win 98 niet zo ingewikkeld
scheelt je weer een extern proggie
In Win98 kun je bestanden en printers delen, maar modems? Laat staan dat je seriële poorten kunt delen...
Ik heb er nog nooit van gehoord, wie het weet mag het zeggen :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1