Toon posts:

Citrix en Vodafone

Pagina: 1
Acties:
  • 695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!
Ik heb een navolgend probleem waar de helpdesk van Vodafone mij niet mee kan helpen:

Ik heb een vodafone UMTS kaartje waarmee ik mijn Citrix-servers probeer te benaderen maar dit lukt voor geen mogelijkheid!
Is er iemand die met dit probleem bekend is? Op internet kan ik namelijk niks vinden.
Met een 56k modem kan ik wel gewoon mn applicaties benaderen, dus neem aan dat m'n poorten op de firewall ook goed staan.

Wie o wie heeft een idee??

Alvast bedankt!

Groet,
F.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Welke phone en client gebruik je dan ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat "lukt er voor geen mogelijkheid!" dan? Wat gebeurt er? Hoe maak je verbinding met Citrix? Welke foutmeldingen krijg je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de melding dat Metaframe niet gevonden kan worden, m'n applicaties worden niet zichtbaar....

Ik gebruik de nieuwste software van Vodafone Mobile Connect en heb gewoon verbinding met internet. Ik benader m'n citrix-servers via een ip adres wat staat ingesteld op mn firewall en wordt hierna gerouteerd naar mn interne netwerk (NAT dus) mn citrix-servers hebben dus ook een public ipadres. Daarom snap ik het niet, thuis kom ik er gewoon op (ADSL) en met een modem ook maar met die vodafone kaart krijg ik geen connectie :?

edit: moet ik niet een bepaalde poort extra openzetten voor die vodafone connectie ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 14:41 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt de citrix client op je phone geinstalled of heb je je phone aan je pc gekoppeld (maakt de zaak heel anders) ? Geef eens wat meer info.
Je kunt dus blijkbaar met je phone dus niet dat ipadres bereiken? Is meer een netwerk als een ICA probleem dan.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:10

WPN

kan je wel iets pingen van de citrix server vanaf je umts?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 14:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Krijg je van Vodafone geen ander (tijdelijk) IP en moet je daarna even een VBS-script verzinnen met het ADDROUTE-commando naar de goede servers?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Krijg je antwoord als je een telnet naar je server op poort 1494 doet?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kan telnetten naar 1494 dus mn firewall laat het wel door.
Ik kan pingen naar mn firewall dus dat is ook goed.
Ik kan op allebei de citrix-servers wel met RDP komen (als ik dit openzet op mn firewall dan)
Ik zie het ipadres van de vodafone kaart op mn firewall en dit ip klopt ook. Er staat op mn firewall ingesteld dat elk ip mag connecteren naar mn citrix servers dus dat zou niet uit moeten maken...

Zucht...ik snap dit niet |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 15:03 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:10

WPN

kan je op je server zien of er uberhaupt een signaal van je client door komt?
heb je in je citrix client niet perongeluk een typ fout gemaakt?

heeft je client software op de laptop niet een naam die al ingebruik is ofzow

[ Voor 23% gewijzigd door WPN op 21-07-2005 15:26 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Gebruik je de PN client, of log j ein op een Webinterface server?

Indien PN, kun je een direct connectie aanleggen, ipv application resolving doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de nieuwste PN client.
Zowel ica connection als app manager werkt niet ;(

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-08 09:05
Volgens mij moet de server naam geresolved kunnen worden door de client. Zet die bv in je hosts file.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Verwijderd

Topicstarter
Als dat zo was, zou ik ook niet met een modem kunnen connecten of thuis met mn adsl verbinding lijkt me....

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-08 09:05
Je connect nu dus ook al op naam? Laat maar dan.

Wij hadden in ieder geval iets soort gelijks, twee verschillende bedrijven met elkaar connecten. Geen connectie met applicaties, wel met rdp. Servernaam in DNS van bedrijf 2 loste het op.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Verwijderd

Topicstarter
Ik connect op basis van ip. heb nu ook de hostfile aangepast. in de dns staan beide servers...no effect!
Damn ik word hier gek van! ;(

Verwijderd

Sla onderstaande regels op in notepad, en sla het bestand op als "test.ica"
(verander x.x.x.x voor het adres van de server, en "appname" voor de naam van een geldige published app.) Werkt het dan?

[WFClient]

[ApplicationServers]
test=

[test]
Address=x.x.x.x
InitialProgram=#appname
ClientAudio=Off
Compress=On
ScreenPercent=75
DesiredColor=4
TransportDriver=TCP/IP
WinStationDriver=ICA 3.0

Verwijderd

Probeer die compressie van die umts kaart uit te zetten in de software, kpn had hetzelfde geintje en daardoor liep bij ons ook het verbinden met het citrix cluster in de soep. Kpn heeft een of ander zinloos ding dat je internet 700% sneller maakt (en 2000% minder funtioneel omdat ie alle plaatjes weglaat) maar dat sloopt ook je citrix mogelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
@smiley

JA!! Ik kom erop, alleen zegt ie: you do not have access to log on to this session

Maar het is in ieder geval iets!

Verwijderd

Je moet wel recht hebben op die published app met het account wat je gebruikt:

InitialProgram=#appname

Bijvoorbeeld: InitialProgram=#notepad

Dus je telnet werkt, en een custom ica file werkt.
Blijft application resolving over.
Gebruik je tcp/ip of tcp/ip+http voor application resolving?
(tcp/ip is udp 1604 verkeer, en tcpip+http is tcp/ip 80 verkeer)

Verwijderd

Topicstarter
@smiley
Dit was inderdaad een rechtenprobleem!
Ik resolve dmv tcp/ip / http maar dat werkt niet met die vodafone kaart schijnbaar?

Alvast bedankt voor je hulp!

Verwijderd

standaard tcp/ip+http is xml resolving over poort 80 (vaak ingesteld als "gedeeld met iis")
Als dat op het lan wel lukt, en de modem ook, maar via vodaphone niet is dat wel wat raar.
Misschien dat ze er een soort rare accelerator of proxy tussen hebben zitten.
Doe eens een telnet op poort 80 naar die server (uitgaande van de default) vanuit je mobiele sessie

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Poort 80 kom ik dus niet op met die vodafone kaart, alleen poort 1494...erg vaag 8)7
Kan ik eigenlijk meerdere servers aangeven in die file? En bijv. seamless window e.d.?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Even een domme vraag maar ik zie het nergens, heb je wel nFuse draaien? Grappig trouwens dat er nog iemand is die dit doet.

Ik heb dit hier op de gemeente als een pilot gedaan met een tabletpc. Uitkomst was toch wel dat er eigelijk niet mee te werken valt aangezien UMTS dekking barlaag is en het modem heel snel overschakeld op GPRS en daar wil je echt niet op werken :o

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Merk trouwens dat ik met een modem ook niet op poort 80 kom met een telnet-sessie, maar ik kan wel app. resolving doen...vaag... :?

@HerbyNL
Nee, aangezien er maar 2 vestigingen zijn die mijn servers hoeven te benaderen heeft de hogere hand besloten dit niet toe te passen, ik moest maar een andere oplossing vinden vonden ze.
Misschien hebben ze nu een reden dit toch toe te laten...Ben zelf ook voorstander van NFuse.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:41:
Poort 80 kom ik dus niet op met die vodafone kaart, alleen poort 1494...erg vaag 8)7
Kan ik eigenlijk meerdere servers aangeven in die file?

Alleen voor fallback application server resolving en load balancing. Een sessie zelf gaat uiteraard altijd naar 1 server.

En bijv. seamless window e.d.?

TWIMode=on

Verwijderd

Ik heb ook problemen met het connecten vanaf een laptop met Vodafone umts naar
een citrix server (Via webinterface). Connecten vanaf een adsl, 56k modem dat gaat altijd goed.

Ik krijg bij het connecten naar de citrix server de foutmelding:
an input/output error occured while request was being processed.
of de melding: protocol driver error.

Het vreemde is dat bij ongeveer 20 keer connecten (dubbelklikken icoon in webinterface) het een keer wel lukt. Dus heel af en toe kan ik inloggen.
Ik zag dat dit mischien wordt veroorzaakt door compressie. Waar kan ik dat precies disablen. Of zijn er andere oplossingen?

groeten,
G. Schouten

• Herby

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:33:
een citrix server (Via webinterface). Connecten vanaf een adsl, 56k modem dat gaat altijd goed.

Ik krijg bij het connecten naar de citrix server de foutmelding:
an input/output error occured while request was being processed.
of de melding: protocol driver error.

Het vreemde is dat bij ongeveer 20 keer connecten (dubbelklikken icoon in webinterface) het een keer wel lukt. Dus heel af en toe kan ik inloggen.
Ik zag dat dit mischien wordt veroorzaakt door compressie. Waar kan ik dat precies disablen. Of zijn er andere oplossingen?

groeten,
G. Schouten
Op de knowlegdebase van Citrix kan je je fouten napluizen begin daar eerst eens mee ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:33:
een citrix server (Via webinterface).
--------------------
groeten,
G. Schouten
Wat heb jij allemaal al geprobeerd? Wat lukt er niet? Wat heb je in de documentatie kunnen vinden?

De groeten onderaan je post is niet echt noodzakelijk, wij tweakers doen elkaar permanent de groeten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:05

Arno

PF5A

Ik heb een jaar geleden een test gedaan met dat Vodafone kaartje en Citrix, het resultaat ervan was dat het niet ging werken omdat de latency te hoog was over GPRS.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Ik heb de knowlegdebase en support forums van Citrix al gehad.
Heb daar geen oplossing kunnen vinden.
Het vreemde is dat het een aantal maanden geleden vlekkeloos
heeft gewerkt. Op de ctx farm zijn geen wijzigingen aangebracht.
Dus moet het probleem volgens mij ergens bij Vodafone liggen.
Wordt vandaag contact opgenomen met Voddafone

• Herby

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 09:00:
Ik heb de knowlegdebase en support forums van Citrix al gehad.
Heb daar geen oplossing kunnen vinden.
Het vreemde is dat het een aantal maanden geleden vlekkeloos
heeft gewerkt. Op de ctx farm zijn geen wijzigingen aangebracht.
Dus moet het probleem volgens mij ergens bij Vodafone liggen.
Wordt vandaag contact opgenomen met Voddafone
Start dan je eigen topic (Policy: Alle regels die op het forum gelden) want jouw probleem heeft natuurlijk niet te maken met die topic behalve dat het over citrix gaat.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
HerbyNL schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 09:06:
[...]

Start dan je eigen topic (Policy: Alle regels die op het forum gelden) want jouw probleem heeft natuurlijk niet te maken met die topic behalve dat het over citrix gaat.
Start inderdaad even je eigen topic, zo wordt het een beetje onoverzichtelijk :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1