Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Olympus m:robe MR-100 oplader

Pagina: 1
Acties:

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:28
In GT loopt er een draadje genaamd [rml][ MP3] Olympus m:robe 100 en 500[/rml] over o.a. de Olympus m:robe 100 mp3-speler. Zelf ben ik in het bezit van deze mp3-speler, maar hij heeft een klein nadeel wat betreft de oplaadmogelijkheden :) Hij kan namelijk op 2 manieren opgeladen worden:

• Via de dockingstation die is aangesloten op het lichtnet (duur: 3 uur).
• Via een USB-poort (duur: 8 uur).

Nu zag ik laatst voor de iPod Shuffle een koppelstukje te koop, waardoor je deze kan opladen via het lichtnet, maar door gebruik te maken van de USB-aansluiting van de Shuffle zelf. Dus (misschien kan je het al raden :P) nu vroeg ik mij af op welke manier de mp3-speler nu wordt opgeladen via de USB-poort? Is de daarvoor benodigde elektronica al aanwezig in de mp3-speler zelf? Wie heeft hier een idee over? :)

Vergeten erbij te vermelden: de m:robe 100 beschikt over een Lithium-Ion batterij (700 mAh) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Robino op 21-07-2005 14:01 ]

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
via usb zal waarschijnlijk gewoon langer duren omdat usb minder stroom levert. Door via een andere manier meer stroom door de usb kabel te jagen zal het misschien wel sneller gaan, maar of het circuit in de mp3 speler op hogere stromen voorzien is weet ik niet.

keep trying...

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:28
Corpse2 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:27:
via usb zal waarschijnlijk gewoon langer duren omdat usb minder stroom levert. Door via een andere manier meer stroom door de usb kabel te jagen zal het misschien wel sneller gaan, maar of het circuit in de mp3 speler op hogere stromen voorzien is weet ik niet.
Nouja, dat zal klaarblijkelijk wel want de netadapter levert meer amperage :)

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Shuffle... wordt die op de zelfde manier als de iPod mini opgeladen.. doormiddel van de usb poort op een apple 220 ==> usb trafo?

Die trafo geeft op de usb poort 5 volt 1 ampere.... dus theoretisch zou je je m:robe in 1 uur vol kunnen knallen, maar dat hangt oek van je m:robe's electronica af....

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW