Ubuntu live CD wil niet starten.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de Ubuntu live CD te starten, alleen ik krijg tijdens het opstarten deze error:
Warning: unable to open an initial console.

EXT2-fs error (device rom 0): EXT2_check_page: bad entry in directory #344: unaligned directory entry - offset=0, iode=1744832256, rec_len=29867, name_len=112

Kernel p***** _ not syncing: no init found. Try passing init = option to kernel
"p*****" kon ik niet meer ontcijferen uit mn eigen handschrift :+

Wie kan mij helpen?

Ik heb een AMD 1800+ met 256mb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

lijkt er op dattie de CD niet lekker kan lezen....

en die "P*****" is waarschijnlijk "Panic" van "Kernel Panic"

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

"Kernel panic" waarschijnlijk.

Simpel, ik denk dat je die LiveCD ff opnieuw moet branden.
Probeer em es in een andere PC.
Aangezien die dingen een RAM-disk aanmaken zou het ook je geheugen kunnen zijn al lijkt me dit sterk.

[ Voor 4% gewijzigd door DeMoN op 21-07-2005 14:00 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, dan ga ik het nog een keer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:43:
ok bedankt, dan ga ik het nog een keer proberen :)
Het kan ook een corrupte download zijn geweest he, hou daar rekening mee!
(is te checken met een md5sum)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog een keer geprobeerd, ook op lagere snelheid gebrandt etc. maar ik krijg dezelfde error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:19:
Ik heb het nog een keer geprobeerd, ook op lagere snelheid gebrandt etc. maar ik krijg dezelfde error.
Al opnieuw gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jup, opnieuw gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 20:00
Als je het op een CD-RW zet (of DVD-RW), zorg dan dat je er zeker van bent dat deze in goede staat is, er hoeven maar een paar bitjes verkeerd te zijn en je kan hele rare errors krijgen. Ik heb ook ooit met knoppix hele vreemde problemen gehad, tot ik eens een keer de boel op een CD-R zette... alle problemen waren gelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Martinator schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:41:
Als je het op een CD-RW zet (of DVD-RW), zorg dan dat je er zeker van bent dat deze in goede staat is, er hoeven maar een paar bitjes verkeerd te zijn en je kan hele rare errors krijgen. Ik heb ook ooit met knoppix hele vreemde problemen gehad, tot ik eens een keer de boel op een CD-R zette... alle problemen waren gelijk weg.
het waren 2 gloednieuwe CDR's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:11

Cyphax

Moderator LNX
Dan zou ik m'n geheugen eens testen. Probeer memtest. Ik heb ook weleens zoiets gehad en memtest gaf tienduizenden fouten. Toen heb ik het eens aangedrukt en opnieuw geprobeerd; ging weer goed.
Probeer ook beide CD's in een andere PC als je de gelegenheid hebt. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:53:
Dan zou ik m'n geheugen eens testen. Probeer memtest. Ik heb ook weleens zoiets gehad en memtest gaf tienduizenden fouten. Toen heb ik het eens aangedrukt en opnieuw geprobeerd; ging weer goed.
Probeer ook beide CD's in een andere PC als je de gelegenheid hebt. :)
Hij is 2 uur en 3 kwartier bezig geweest, zonder fouten en toen ben ik er maar mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Heb je toevallig ook een Knoppix CD of een andere Live CD? Gaat het hier wel mee goed?

Ik gebruik Knoppix al vanaf het begin (de Live CD's) en Ubuntu Live heb ik vorige week toevallig geprobeerd en ik moet zeggen dat Ubuntu in het niet valt bij Knoppix...

[ Voor 50% gewijzigd door DeMoN op 21-07-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DeMoN schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:06:
[...]

Het kan ook een corrupte download zijn geweest he, hou daar rekening mee!
(is te checken met een md5sum)
Heb je dit gecheckt?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier is de checksum: 77A1A8BE45E0CC93A14C9B9BF00F6648, ik weet niet wat hij zou moeten zijn :/

Heb nog nooit MD5 gechecked :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die md5sum kun je op hun website wel vinden. Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Het probleem is waarschijnlijk dat je cdbrander of CD-R niet aan de specificaties voldoet. Als je op hoge snelheid iets gevoeligs als een OS brandt, kunnen er dingen fout gaan. Toen ik het op CD-RW brandde (op 4 speed), waren er geen problemen. Je kunt je software(als het een beetje goede software is) ook dwingen om op lagere snelheid te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan die md5checksum niet vinden.

Overigens had ik toen ik voor de 2 keer ging branden op lagere snelheid (16x) gebrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
op deze pagina staan ze helemaal onderaan
offtopic:
kostte me 3 seconden

77a1a8be45e0cc93a14c9b9bf00f6648 ubuntu-5.04-live-i386.iso
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:09:
Hier is de checksum: 77A1A8BE45E0CC93A14C9B9BF00F6648, ik weet niet wat hij zou moeten zijn
dat klopt dus iig

[ Voor 69% gewijzigd door Sallin op 22-07-2005 14:33 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sallin schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:30:
op deze pagina staan ze helemaal onderaan
offtopic:
kostte me 3 seconden

77a1a8be45e0cc93a14c9b9bf00f6648 ubuntu-5.04-live-i386.iso

[...]

dat klopt dus iig
bedankt, ik keek er overheen B)

Is dan de laatste mogelijkheid dat ik langzamer moet branden?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

DeMoN schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:45:
Heb je toevallig ook een Knoppix CD of een andere Live CD? Gaat het hier wel mee goed?

Ik gebruik Knoppix al vanaf het begin (de Live CD's) en Ubuntu Live heb ik vorige week toevallig geprobeerd en ik moet zeggen dat Ubuntu in het niet valt bij Knoppix...
Eh, hoe dat precies?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Hoe dat :?
"Waarom dat" bedoel je?

Gewoon, Knoppix is veeel uitgebreider. Veel meer DE's zitten erin, meer tools en ik heb het gevoel dat het meer verschillende systemen ondersteunt en dus minder snel faalt.

[ Voor 4% gewijzigd door DeMoN op 22-07-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

DeMoN schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:12:
[...]
Hoe dat :?
"Waarom dat" bedoel je?
Eh, ja, precies :+
Gewoon, Knoppix is veeel uitgebreider. Veel meer DE's zitten erin, meer tools en ik heb het gevoel dat het meer verschillende systemen ondersteunt en dus minder snel faalt.
Lijkt me heel logisch. Knoppix LiveCD heeft een hele andere insteek dan de Ubuntu liveCD. De ondersteuning van Ubuntu is schijnbaar beter, maar Knoppix is is veel uitgebreider.

Ubuntu LiveCD: basis-reddingsoperaties, mensen kennis laten maken met Linux/Ubuntu, dat standaard met Gnome komt.
Knoppix LiveCD: uitgebreide reddingsoperaties, veel meer mogelijkheden, meer mogelijkheden om dingen fout te doen ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is dus zeker dat het aan de CD ligt, en niet aan iets anders?

edit: ik heb het weer een keer geprobeerd, maar nu op een CD-RW ( eerst volledig gewist ) en daarna op 4x nog een keer gebrand.

Alleen weer dezelfde error |:(

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Hoe brand je de cd dan precies? Wat voor brander heb je? Met welk programma, is het up to date? Brand je het als iso?

edit: Werkt een muziekcd branden wel?

[ Voor 15% gewijzigd door Sallin op 23-07-2005 09:44 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sallin schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 09:40:
Hoe brand je de cd dan precies? Wat voor brander heb je? Met welk programma, is het up to date? Brand je het als iso?

edit: Werkt een muziekcd branden wel?
Gewoon zoals je een iso hoort te branden :/ Met NERO, redelijk up 2 date, en een CyberDrive brander. Voor de rest lukt alles met branden. :/
Pagina: 1