Toon posts:

Computer krijgt geen ip adres 169.xxx.xxx.x

Pagina: 1
Acties:
  • 5.264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

Ik heb al een aantal maanden een probleem met internet. Ik heb ADSL van 12MOVE ( deze verbinding loopt prima ). Ik wou deze verbinding verdelen d.m.v. een router ( sitcom ). Maar als ik de computer daarop aansluit geeft hij bij 2 computers een verkeerd IP adres. Bij 1 computer doet hij het maar half... ( soms wel soms niet ) :? De router heb ik laten testen deze deed het prima... O-) Iemand heeft er ook eens zijn laptop op aangesloten en kreeg meteen toegang tot internet. De netwerk kabels zijn ook okeej... Ik denk dat het mischien een netwerkvirus is. Maar ik heb gisteren de computer geformateerd maar nog steeds het zelfde probleem. Maar het probleem ligt volgens mij bij de computer. Heeft iemand nog ideeen wat het kan zijn? :O

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:51

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Als het goed is deelt je Router ip adressen uit in de 192.168.x uit. 169 is je externe ip van 12Move? je router krijgt dan 2 ip's. Je 169 12Move en 192.168.xxx.1. Je clients werken dan gewoon met die range.

Verwijderd

Euh, ja.....Je computer krijgt een microsoft ipadres toegewezen. Iets wat gebeurt op het moment dat de router geen ip's toewijst.(Staat je dhcp-server in je router wel aan?)

Het volgende kan je doen:

Router configurenen >>>DHCP aanzetten en je pc een dynamisch ip geven (dus niets invullen bij ip)

de computer een statisch ip-adres geven in dezelfde range van de router dus waarschijnlijk 168.192.1.xxx waarschijnlijk heeft de laptop ook een statisch ip.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

netwerkvirussen bestaan niet. En als je router wel gewoon goed is, ligt het dus of aan je kabels, of aan je netwerkkaarten. Ik denk zelf aan het laatste, hoewel het erg onwaarschijnlijk is dat 2 computers het zelfde probleem tegelijkertijd vertonen.
Ik heb zelf ook een sitecom btw, en wat bij mij nog wel eens wil helpen is de lijst met bekende computers opschonen in 1 van de tabbladen van het advanced menu.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

NAT, Network Address Translation

Oftewel zoals Erazzzer zegt... zolang je intern internet kan gebruiken werkt alles gewoon!

There is no place like ::1

Verwijderd

Erazzzer schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:49:
Als het goed is deelt je Router ip adressen uit in de 192.168.x uit. 169 is je externe ip van 12Move? je router krijgt dan 2 ip's. Je 169 12Move en 192.168.xxx.1. Je clients werken dan gewoon met die range.
169.192.x.x? dat is een ip wat windows aan je pc geeft als hij vanuit de ruoter geen adres krijgt toegewezen. het heeft niets te maken met 12move o.i.d. |:(

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 16:51

Xtremelead

powered by E-MU

169.254.x.x bedoel je?
Wat je dus moet doen, is kijken in de manual van jouw router welke adressen hij default uitgeeft. Reset je router desnoods helemaal. Daarna geef je jouw pc een ip adres binnen dit subnet (bv: heeft je router ip: 192.168.0.1, geef dan je pc 192.168.0.2 met een subnetmask 255.255.255.0). Nu kan je de router benaderen en DHCP configureren. Het opgegeven ipadres 192.168.0.2 kan je daarna weer verwijderen. DHCP doet de rest.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:51

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:58:
[...]

169.192.x.x? dat is een ip wat windows aan je pc geeft als hij vanuit de ruoter geen adres krijgt toegewezen. het heeft niets te maken met 12move o.i.d. |:(
Ow, 169 range was onbekend voor mij :P dacht dat het dus zijn toegewezen ip was van 12Move

Verwijderd

Topicstarter
alleen het vreemde is de router is getest... Dus dan zou het daar niet aan kunnen liggen.. De computer zegt wel dat er een netwerkkabel is aangesloten en de lampjes op de router gaan branden als je de netwerkkabel insteekt

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

En wat als je een vast ip op de computer instelt?
(dus een ip in de juiste range, juiste subnet, gateway (ip van de router) dns (ip van de router))

Verwijderd

Topicstarter
Dan doet hij niets krijgt geen verbinding met internet of met de andere computers.... Het gekke is dat ik eerst een sweex router had en die deed het wel... maar sinds de sitecom router doet de sweex router het ook niet meer... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem helemaal van voren naar achteren beschreven... mischien wordt het dan wat duidelijker.

Om te beginnen hadden we eerst één computer met gewone internetaansluiting ( 56 k ). Dit werkte in het begin heel erg traag en later kwam ik zelfs niet meer op internet. Ik dacht dat het wel aan de provider zou liggen.

Maar een tijd later had ik een 2de computer gekocht. Ik had de 2 computers aan elkaar vervonden met een netwerk. ( een sweex router ). Dit werkte prima! Alles kon goed en snel worden doorgestuurd.

Toen ik toch meer met internet wou gaan werken besloot ik om ADSL te nemen van 12 MOVE. Deze had ik op de nieuwe computer aangesloten. Het internet werkte prima. Daardoor heb ik een toen een router / switch / ADSL modem ineen van sitecom gekocht. Ik had de router / switch / ADSL modem aangesloten op de 2 computers. En toen begon het gezeik…

Allebei de computers kregen een verkeerd IP adres ( 169.xxx.xxx.x ). Ik heb daarna alle software verwijderd en het opnieuw geprobeerd. Maar niets hielp. Ik heb de netwerkkabels gecontroleerd, de router / switch / ADSL modem is in de winkel laten testen ( deze werkte prima ). Handmatig ip adressen ingesteld, maar het hielp niets. Het rare was toen ik de sweex router weer wilde proberen gaf deze het zelfde probleem.

Ik heb toen geprobeerd de eerste computer alleen aan te sluiten op de router / switch / ADSL modem . Hij kreeg toen wel een IP adres en toegang tot internet. Maar het internet was heel erg traag. Wat bleek nou er zaten virussen op. Ik heb toen de computer geformatteerd. Maar toen ik weer de internetverbinding erin stak kwamen de virussen gewoon weer terug. Ik heb toen Norton anti Virus gekocht en toen was het probleem opgelost. Internet liep toen goed op de computer. Maar als ik de andere computer erbij stak dan kregen beide computers weer een ip adres 169.xxx.xxx.x.

Een tijd later kreeg ik een computer van een vriend. Ik heb toen de computer helemaal geïnstalleerd bij mijn vriend en in zijn router gedaan en kreeg meteen internet. Alles werkte perfect. Eenmaal thuisgekomen met de computer had hij bij mij het zelfde probleem als de andere 2 computers ( fout ip adres ) Ik heb zelfs alle computers geformatteerd maar dit hielp ook niet.

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48
Wellicht handig:

Is er een mogelijkheid om je MAC adres van je netwerkkaart over te nemen en dit in de router te zetten. Ik heb hetzelfde probleem gehad bij een @home verbinding en een sweex router. Daar bleek de oplossing te liggen in het feit dat ik het MAC adres van de netwerkkaart niet gecloned had in de router.

En wat voor range van IP adressen zou je router moeten gaan uitgeven? Wellicht dat deze router ip adressen in de 10.x.x.x range uitgeeft. Dit is ongetwijfeld terug te vinden in de handleiding van de router.

Verwijderd

DHCP zou moeten werken , maar geef ze liever zelf een vaste IP + Subnet.
computer 1 = 192.168.XXX.10 / 255.255.255.0
computer 2 = 192.168.XXX.11 / 255.255.255.0

Misschien dat het helpt om je netwerk-adapter ( bij je netwerk-verbindingen ) op HERSTELLEN
te drukken.Dit hielp toen bij mijn broertje ( ongeveer hetzelfde probleem ).
Nou ben ik nou ook weer niet zo onbekend met internet en netwerken , maar ik kreeg het niet voor mekaar.
Hij had zijn PC geformatteerd en kreeg maar geen verbinding ( op herstellen drukken hielp ).
Wat het doet precies weet ik niet maar nooit geschoten is altijd mis.
En je MAC-adress niet vergeten in je router.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
check je instellingen als bovenstaande niet lukt (herstellen is domweg een nieuwe lease aanvragen bij de dhcp server op je router/modem) eens op de router zelf. dhcp staat dan wsl uit. ik denk dat die router standaard een IP range uitgeeft in het 10 segment.

handmatig instellen kun je altijd proberen, bekijk dan op de router at het IP van de router is en vul het als volgt in op je PCs.

IP address: 10.0.0.X
subnet: 255.0.0.0
gateway: <ip van router>
domain nameserver: <ip van router>

doe dit op alle PCs maar geef ze niet het zelfde IP address, anders krijg je conflicten.

ik deel ook even mee dat het hier geen helpdesk is, als je de helpdesk van 12 move had gebelt hadden zij ongeveer hetzelfde vertelt.
je had dit (als je die ene pc aansluit en de rest niet, zodat je internet had zoals je zei) ook op internet/google kunnen vinden.
geen aanval ofzo, maar je had zelf wat meer research moeten doen.

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-11 01:10
169 ip adres wordt door MS Windows uitgegeven als intern ipadres ofwel localhost. Dit betekent dat de NIC geen externe bron kan vinden.

Een mogelijke oplossing is je NIC op half duplex te zetten, zodat de pakketjes na-elkaar worden ontvangen/verstuurd of een herinstallatie van je NIC.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Probleem is denk ik vrij simpel. Je modem dat je van 12Move hebt ontvangen is een ZyXEL 600 series?

Die staan standaard ook als router ingesteld, wat je nu doet is router achter router aansluiten. Met een simpele switch achter een ZyXEL ben je helemaal klaar en heb je de sitecom niet nodig.

Probleem ontstaat waarschijnlijk omdat zowel de sitecom als de ZyXEL in de 192.168.1.X range zitten en beide DHCP uitdelen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:58:
[...]

169.192.x.x is een IP wat idd door microsoft zn ingebouwde dhcp service wordt toegekend aan een NIC als er geen actieve verbinding mogelijk is, of als er geen statisch ip is ingevoerd (in het geval van een uitstaande dhcp

en zoiezo, 2 ip adressen? voor zover ik weet krijgt een systeem dat achter een gateway hangt zoiezo maar één IP adres.

Voor zover ik weet deelt een sitecom idd een 192.x.x.x adres uit (tenzij anders ingesteld bij de dhcp instellingen natuurlijk), check even of alles in de router goed ingesteld staat, meestal wil het helpen om de router naar fabrieksinstellingen te resetten, alle gegevens opnieuw invoeren, en dan even de router 1 minuut uitzetten (voeding eruit o.i.d, tegen de muur gooien |:( , gebruik je fantasie )

dan zou het allemaal weer goed moeten werken

wat ik je overigens wel kan aanraden voor een klein netwerk is om een range van 192.168.1.100 tm 192.168.1.200 (of 150) in te stellen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 13:51 ]

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 08:28

Cramthabam

Leef en laat leven

Volgens mij is het simpeler.
De TS heeft een nieuwe router met ingebouwde modem gekocht. Zijn de instellingen van dit ingebouwde modem ooit ingesteld voor de provider. Dit kan ik nog niet uit het verhaal halen.

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik heb de instellingen automatisch laten instellen en ik heb je ook geprobeerd manueel in te stellen maar hij doet et niet... ik heb ook alle instellingen opgevraagd bij 12 move...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 11:00

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Leuk_he's regel 1:

check de kabel. Vooral de kabel tussen je "modem"en je router.

een 169.* adres wijst erop dat er geen ip adres wordt uitgedeeld, of dat dhcp geblockt wordt door een firewall. Dus je hebt geen ipadres teogekend gekeren, meestal doordat de KABEL niet in orde is.

Dus begin eens in
[rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]

en kijk vooral of alle netwerk lampjes goed branden.

Het kan ook nog zijn dat zowel je zyxel als je sitecom router beide 192.* adressen uitdelen in dezelfde range. Dan gaat je sitecom niet werken. Als je zyxel 600 inderaad als router werrkt zou je sitecom kunnen misbruiken als dure switch:

http://gotwiki.spider007....ruik_de_router_als_switch

Enigzins offopic
En gezien je gescheidenis met virussen: zorg dat er een personal firewall op je pc's draait als je ze rechtstreeks op internet aansluit en update je OS (windowsupdate....)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 11:52:
Ik heb daarna alle software verwijderd en het opnieuw geprobeerd. Maar niets hielp. Ik heb de netwerkkabels gecontroleerd, de router / switch / ADSL modem is in de winkel laten testen ( deze werkte prima ). Handmatig ip adressen ingesteld, maar het hielp niets.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-12 10:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Als je nu ook nog eens toevoegt wat je nog geprobeert hebt in de tussentijd...

Op bijv. onderstaande quote heb ik nog geen reactie van je gelezen:
bjck schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:02:
Probleem is denk ik vrij simpel. Je modem dat je van 12Move hebt ontvangen is een ZyXEL 600 series?

Die staan standaard ook als router ingesteld, wat je nu doet is router achter router aansluiten. Met een simpele switch achter een ZyXEL ben je helemaal klaar en heb je de sitecom niet nodig.

Probleem ontstaat waarschijnlijk omdat zowel de sitecom als de ZyXEL in de 192.168.1.X range zitten en beide DHCP uitdelen.
Dus welk modem van 12Move heb je en welke router heb je? (Dus de exacte types en niet aankomen met "een adsl modem en een router" want hier kunnen we niks mee.)
2 routers achter elkaar werkt inderdaad niet lekker zoals bjck al schrijft. Het kan wel werken, maar aangezien ik uit jouw posts merk dat je niet echt thuis bent in netwerken gaat het je niet zo makkelijk lukken om 2 routers achter elkaar werkend te krijgen. Maar post dus eerst eens welke types het zijn.

Daarnaast maak eens een simpel schema zoals je het aangesloten hebt en post dan hier (maak het desnoods in paint) en geef dan even in dat schema aan wat wat voor moet stellen.

[ Voor 13% gewijzigd door FlipFluitketel op 09-08-2005 16:41 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1