Afbeeldingen hernoemen naar namen uit excel sheet

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
Ik heb een lijst met ongeveer 1000 artikelen. Nu heb ik in een excel sheet de lijst met artikelcodes van deze 1000 artikelen. Daarnaast heb ik 1 afbeelding. Nu zou ik graag 1000x die afbeelding hebben met als naam {artikelcode}.jpg

Weet iemand of er een manier is om dit geautomatiseerd te doen. Jullie begrijpen vast dat ik geen zin heb om 1000x de naam van het artikel te copy pasten in de naam van de afbeelding. Heb al gezocht naar wat proggies maar deze functie heb ik nog niet kunnen vinden.
:Y)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 16:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dit kan niet anders dan met VBA. Naam inlezen uit de tabel, en dan daarop een nieuwe bestandsnaam genereren.

Maarre, waarom in vredesnaam 1000 dezelfde plaatjes met verschillende artikelcodes? Maak dan gewoon een verwijzing. Of is het een plaatje:" plaatje niet beschikbaar".

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
Het waarom is een lang verhaal. IS voor in een webshop. De beperkingen van de webmodule dwingen mij helaas ertoe om zo vaak het zelfde plaatje te gebruiken. Bedankt voor je reactie!
;)

Misschien dat iemand nog een andere manier weet dan visual basic? Ik heb zitten spelen met ACDsee. Daar kun je wel batch renamen maar volgens mij niet uit een andere file de filenames overnemen...

[ Voor 36% gewijzigd door vandenhende op 22-07-2005 09:57 ]