Toon posts:

6800le overclocking problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een 6800le gekocht en heb daar een paar vragen over :)

1. Wnr weet ik wanneer ik piplines unlockt heb?
2. Volgens mij heb ik de pipelines unlockt alleen ik kan nu niet meer overclocken wat nu?
3. Wat is bios in-flashen?
4. En hoe doe ik dat en is het gevaarlijk?
5. Moet ik met overclocken beetje bij beetje doen of kan ik gelijk 50 punten erbij doen?

Ik ben nogal een newbie dus daarom (waarschijnlijk) domme vragen.
Ik hoop dat jullie wat antwoorden weten.

systeem:
geheugen : 512mb ram
videokaart : Leadtek 6800le
Pentium 4
kloksnelheid: 2.81GHz

Verwijderd

1= als er bij rivaturen bij een hardware masked pipeline wel een vinkje staat dat hij unlocked is en 1,8 veranderd geloof ik in 1,12.
2= dan is je pipe bijna cker niet helemaal 100% zet de beveiliging af en controleer op artifacts met 3d mark of andere zware 3d game/programma
3= een andere bios in je kaart flashen met behulp van dos en een diskette (meestal)
4= bios flashe is niet moeilijk maar als je geen ervaring hebt zou ik eerst beetje over lezen, en overclocken precies hetzelfde. Gewoon veel op internet lezen. Je kan er je kaart mee mollen maar als je voorzichtig genoeg bent valt dat wel mee.
5= je kan rivatuner je ''maximale'' clockrate laten berekenen, als je rivatuner opstart driver settings -> system settings -> dan komt er een menuutje en kan je op ''detect now'' klikken.

hoop dat je er wat aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met 16x1.6 geen artifacts maar dan kan ik dus neit meer overclocken.
Moet ik dan het terugbrengen naar 8x1,6 of 16x1,5 of 16x1,4?
En welke beveiliging bedoel je?
ik heb rivatuner 15.6
Ik kan dat uiterste niet vinden tenminste die knop.

Verwijderd

als je echt zeker weet dat je geen artifacts hebt kun je de beveiliging van rivatuner uitzetten en dan kun je alsnog overclocken. Maar die beveiliging is niet voor niets dus er zal wel iets mis zijn met 1 van je pipes. Probeer eens 12-6 en dan overclocke en dan weer 12-6 maar dan met de andere pipelines. Als je dan nog niet kan overclocke zijn alle exta pipes niet 100% maar als jij geen artifacts ziet bij 3dmark ofzo zou ik het gewoon zo laten. Beveiliging van rivatuner zit bij het tabblad ''power users'' en dan bij overclocking\global moet je bij disableclocktest een ''1'' achter zetten. Dan is de beveiliging eraf. Maar doe dit alleen als je echt zeker geen artifacts ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik geen artifact zie dan is het niet heel gevaarlijk?
En ik heb met 3dmark05 een score van 3185 is dat geod of slecht?
Ik ga nu battlefield opstarten kijken of hij artifacts geeft voor de zekerheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu wat overgeclocked alleen nu krijg ik een lagere score :?
hoe komt dat?

Verwijderd

ja dat had ik ook, dan zit je over je max heen. Hoger is niet altijd beter, je moet gewoon je perfecte waarde vinden. Maar het kan ook liggen dat er nog wat extra programmas op de achtergrond draaien he.

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1 vraagje.
Worden je graphics beter als je je pipelines open hebt gekregen?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Nee worden niet beter, je krijgt wel meer fps in spellen.
Je kan makkelijker op de hoogste grafische instellingen spelen.

Ja je moet core+mem omhoog doen, 1 van beide heeft soms nadeel tot gevolg, omdat het opelkaar wacht.

Zo is 400/750 langzamer dan 380/750 bij sommigen. Maar als je 400/900 hebt, denk ik dat 410/900 bijvoorbeeld wel weer sneller is.

Je moet gewoon even de max van je core en mem zoeken(artifacts, net als je met je pipes deed kijken in spellen en 3dmark etc) En dan kijken hoeveel punten je haalt op die maxwaarden.
En dan iets lagere waarden voor core, dan voor mem, dan voor core +mem en kijken welke combinatie de hoogste punten geeft.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:18:
Ik heb nu wat overgeclocked alleen nu krijg ik een lagere score :?
hoe komt dat?
moet je ook low-power 3d overklokken en 2d.. Hij zet hem op low-power 3d als hij te warm word ofzow.. deze optie moet je ook eerst bij powerusers aan zetten... ff zoeken waar ie zit :)

Enablelowpower3d op "1" zetten :) zit dus ook bij poweruser :) Veel suc6

[ Voor 10% gewijzigd door M3rcury op 21-07-2005 15:52 ]

No signature required.

• ToFast
Ah dat heb ik dus zelf ook nog niet gedaan, ik dacht al dat de kaart ineens langzamer werd...tnx anyway

En het is ook zo als je (low)power3d op bepaalde waarden zet, dat hij de waarde voor het geheugen ook voor 2d gebruikt. Die mem waarde kan dus niet throttelen zoals de gpucore wel kan. Maar dat maakt ook niet veel uit omdat de core toch de meeste hitte afstoot en relatief veel warmer wordt.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mem is idd bij alles gelijk.. weet ook niet waarom :/ miss andere ?

No signature required.

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel pipes hebben jullie dan unlockt?
En als ik overclock en op test druk start hij opnieuw op ne staat alles op begin instellingen hoekomt dat?
En wat zijn jullie instellingen en overclock cijfers nu?

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:04:
En als ik overclock en op test druk start hij opnieuw op ne staat alles op begin instellingen hoekomt dat?
ik heb zelf 12 pipes en 6 vertex shaders... Ik kan hem nu overklokken tot 420/950 ZONDER voltmod... en dat hij overnieuw opstart... zou miss aan je cpu kunnen liggen... of andere onderdelen ?

No signature required.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:04:
Heb zelf een XFX @ 16x1,6vp 400/860

Daarmee haal ik een 3dmark03 score van bijna 11.000.

Volgens mij kan je ook overclocken zonder dat je pc opnieuw moet booten, kan je ergens in rivatuner instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan lowpower3d neit overclocken omdat ik dat niet aan kan klikken wat nu?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:13:
Ik kan lowpower3d neit overclocken omdat ik dat niet aan kan klikken wat nu?
Gewoon performance 3d doen :)

Verwijderd

Topicstarter
maar hij start nog steeds opnieuw op als ik wat verander en dan gat hij ook nog naar de oude instellingen wat nu :r

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook niet overclocken als ik hem op 12x1,6 heb staan :?

• AntonH
  • Laatst online: 13-08-2022
Kijk eens of het overklokken lukt als je de kaart op 8x1,4 (standaard) zet. Ow ja, de edit-knop bestaat ook nog ;).

Verwijderd

Topicstarter
Het overclocken lukt nu, maar tot hoever kan ik gaan?

• PilatuS
  • Niet online
Gewoon tot de kaart of te warm word of dat je artifacts krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
En ik haal maar 4210 punten met 3dmark03 en 2701 met 3dmark05 hoe komt dat?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu 8x1,4 en overgeclockt naar 345 core en 761 mem en hij is 55 graden is dat warm?

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Je mag wel eens Het 6800LE topic gaan lezen, staat echt alles in wat je moet weten.

wij weten echt niet wat jouw videokaart max zal halen, elke kaart is anders. 55C is niet warm, de mijne werd al gauw 60C met warme weer. maar goed wat ik al zei: lees eens dat topic (vooral de openingpost), staan al je vragen beantwoord dan hoef je niet om de haverklap weer je post te bumpen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

gebruik a.u.b de edit knop zodat je niet 3 keer achter elkaar hoeft te posten
4210 in 3dmark 03 is niet goed. Ikzelf haal met 1,8 1,6 en 375/800 ongeveer 8000 punten dus die score klopt niet of er is iets niet in orde. Dan zou ik gewoon alles unlocke en niet overclocken, maar die score zou veel hoger moeten zijn in iedergeval.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles unlockt en niet overgeclockt maar dat schiet niet op dus :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 11:26 ]

• PilatuS
  • Niet online
Had je voor deze kaart een ATI kaart ?

Zo ja dan kan ik je aanraden om windows opnieuw te installeren want dan zitten de oude en de nieuwe drivers elkaar in de weg en dat kan de oorzaak zijn van de lage 3dmark score's.

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal ik wel proberen.
maar ik had de oude ati driver gedeinstalleerd :? .
Maar ik heb nu geprobeerd zoveel mogelijk uit te schakelen(mcAfee) en heb nu een score van 9004 met 3dmark03 is dat wel een goede score?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 13:09 ]

• PilatuS
  • Niet online
Geef dan wel ff aan op welke settings dat is, dus de pipelines vertex shaders en de core/mem clock.

Maar ik denk dat het best een nette score is, ik haal maximaal bijna 11K met mijn kaart dus de 9K van jou is al best goed.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb ook met 3dmark05 3214 dat is volgens mij niet zo goed :? .
Settings: 12x1,4
core : 355
mem : 801

• PilatuS
  • Niet online
Je kan met alle versies van 3dmark online vergelijken met andere ingestuurde score's, dus zoek een vergelijkbaar systeem en zoek de verschillen. :)

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 00:48
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:24:
Ik kan ook niet overclocken als ik hem op 12x1,6 heb staan :?
Als je nou alles 1 voor 1 test, dan weet je ook wat er niet goed werkt op die kaart. Het kan ook zijn dat alle 16 pipes het doen en er dus een vertex shader niet goed werkt. Dus gewoon een kwestie van uittesten.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Topicstarter
En als ik 512 extra werkgeheugen bij inbouw wordt de score dan beter?

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:32:
Ik heb net een 6800le gekocht en heb daar een paar vragen over :)

1. Wnr weet ik wanneer ik piplines unlockt heb?
2. Volgens mij heb ik de pipelines unlockt alleen ik kan nu niet meer overclocken wat nu?
3. Wat is bios in-flashen?
4. En hoe doe ik dat en is het gevaarlijk?
5. Moet ik met overclocken beetje bij beetje doen of kan ik gelijk 50 punten erbij doen?

Ik ben nogal een newbie dus daarom (waarschijnlijk) domme vragen.
Geen domme vragen, maar niet op GoT zoeken naar het antwoord is iets anders.
Ik hoop dat jullie wat antwoorden weten.
Je weet bijna alles al als je maar 1 keertje de TS van het 6800 LE topic door te lezen (en dr zijn dr 18 van + 1 nutteloze 19e dus zo moeilijk zal het niet zijn)
| :/
\ /
Terryb47 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:52:
Je mag wel eens Het 6800LE topic gaan lezen, staat echt alles in wat je moet weten.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:53:
En als ik 512 extra werkgeheugen bij inbouw wordt de score dan beter?
Nee (3DMark03/01 misschien wat), maar scores boeien niet zo; game- en overallperformance, daar gaat het om. En met 2x 512 zal je systeem vlotter lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik mijn score dan omhoog overclocken?
van 3dmark
En als ik een betere cooler erin zet kan ik dan mijn kaart op 16x1,6 krijgen want ik krijg dan op dit moment artifacts in de schaduw,of moet ik dan de resolutie lager zetten?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 20:11 ]

• PilatuS
  • Niet online
Als je pipelines kapot zijn dan zijn ze gewoon kapot, kan je niets aan veranderen, al gooi je er stikstof koeling op je blijft artifacts houden, je resolutie heeft hier ook niets mee te maken.

Ik zou eerst eens gaan uitvinden wat er niet helemaal werkt aan de kaart, dus gewoon alles terugzetten en dan 1 setje pipelines open gooien, testen of je geen artifacts hebt en dan pas de andere pipelines open gooien, zelfde verhaal met de vertex shaders.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen artifacts bij 3dmark maar wel bij battlefield 2 en hij lagt ook wat moet ik nu alles truggooien?

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 19:01:
Hoe krijg ik mijn score dan omhoog overclocken?
van 3dmark
En als ik een betere cooler erin zet kan ik dan mijn kaart op 16x1,6 krijgen want ik krijg dan op dit moment artifacts in de schaduw,of moet ik dan de resolutie lager zetten?
Heb je eigenlijk wel enig idee van wat je precies aan het doen bent?
Ik vind je maar wat rommelen, neem de goeie raad van 2 posts hierboven aan en werk het methodisch af. Anders kom je er nooit achter en wij achter onze schermpjes zien niet wat jij ziet. Er dan is er nog LAPPEN aan info te vinden in de 6800 LE topics. Tis veel, maar 'search' en wat goeie steekwoorden kom je al heel end.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
@ Sir killalot misschien even je tutorial fixen: -Sir_Killalot- in "Het 6800LE Topic Deel 18" :+

Afijn
Je gaat je kaart unlocken: je doet per keer 1 dingetje aan en gaat dan een WEEK spelen en kijken of er NERGENS errors zijn. Een week later als er niets was doe je de volgende en zo ga je door. Als er ergens een errror is zet je de laatste weer uit en doe je de volgende...
Alvorens dit ga je je hele windows installatie verversen en koop een een behoorlijke koeler zoals een Zalman vf700. En wees eens geduldig potverdorrie...

Verwijderd

Topicstarter
En hoe weet ik wanneer mijn pc instabiel wordt?
0f merk je dat gewoon als hij het niet meer doet.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:05:
Instabiel zegt het eigenlijk al he, je pc is dan dus niet meer stabiel en dat merk je dan wel.

• Vandread
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:05:
Bij zulke vragen hoor je thuis op www.beginnersweb.nl en niet op GoT :+

• -Sir_Killalot-
Tsja uhm, :/ server die enkele plaatjes host ligt (tijdelijk) plat en kheb ze nog wel...maarja het topic is enigzins gesloten he :/. Gloof ook niet dat het kunnen unlocken zozeer het probleem is....
maar goed, hier izzie, met gefixte plaatkes:
De Rivatuner Tutorial

Hier is een tutorial voor de Geforce 6800 LE geschreven door X-Licious.

Stap 1:Als eerste heb je Rivatuner 15.3 nodig die je vind op de volgende link.

Na het installeren en openen van Rivatuner, gaat hij eerst iets doen, als het klaar is, zie je deze venster:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/1.JPG

Stap 2:Als het goed is zie je in dat hokje hetzelfde staan als op de foto (tenzij je hem al unlocked hebt wat dus hoogst onwaarschijnlijk is), klik op het knopje die met een rode cirkel omringt wordt. Klik dan op het eerste hokje waarin een Video kaart zichtbaar is. Ga daarna naar de tab "NVStrap driver" en vink het hokje aan waarnaast staat: "Allow enabling hardware masked units" zoals op de volgende foto. (PS: de hele NVStrap tab word toegankelijk als je op install klikt onderaan het venstertje)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/2.JPG

Klik daarna op de knop ernaast waarop staat "Customize". Dan hoor je dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/3.JPG

Stap 3:De hokjes waarnaast "Disable" staat zijn OF pipelines OF Shaders die uitgeschakeld zijn, ik heb erbij vermeldt welke wat zijn. 8) Vink het eerste uitgeschakelde hokje aan, Bit 01 dus (hiermee open je 4 pipelines dus zit je op 12 pipelines in totaal na reboot), klik dan op Ok [eerst de tutorial aflezen !] Als je het goed gedaan hebt word je nu gevraagt om te rebooten, klik dan op Ok. Als je klaar bent met rebooten, open rivatuner, en check of je daadwerkelijk 4 extra pipelines erbij hebt :).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/4.JPG

NA REBOOT

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/6800LE/5.JPG

Stap 4:
In de rode cirkel staat 12x1 als je alles goed hebt gedaan (Zie foto hierboven). In de groene cirkel zijn de totale aantal Vertex Shaders te zien, we hebben deze nog niet geopend dus ze staan nog op 4. Open nu 3DMark, (03 of 05) en benchmark je video kaart. Als je geen artifects ziet (flikkeren van beelden, strepen of andere rare vormen op het beeld) heb je geluk, je kan gebruik maken van de extra pipelines zonder problemen, als je wel artifects hebt ga dan naar stap 6. Zie ook je nieuwe 3DMark score ;). Als dit allemaal gelukt is, ga terug naar het rivatuner unlock scherm. Zie ook dat er nu, naast de unlockte unit "Enabled" staat.

Stap 5:

Open de andere pipeline unit Bit 02 dus, druk op Ok, reboot en test daarna weer met 3DMark of alles het goed doet, zo ja, zet de shaders ook aan Bit 11 en Bit 13, en ga doom3 spelen totdat je erbij neervalt. :). Zie voor nog meer testprogramma's de FAQ onderin deze TS.

Stap 6: (Als stap 4 niet goed liep)

Probeer de geopende pipeline unit uit te zetten, Bit 01 dus, en vink dan Bit 02 aan. Druk op Ok, reboot en test. Nog steeds artifects ? Jammer, dat word 8 pipelines voor jou :lol: (ik weet hoe je je voelt). Maar om je 3DMark score toch nog wat op te peppen, kun je de vertex shaders wel opengooien, dat is dus Bit 11 en Bit 13. Reboot, test. Zover ik weet is dit bij bijna iedereen gelukt (de vertex shaders te unlocken) zonder problemen.
Met dank aan X-Licious voor de tutorial

[ Voor 4% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 24-07-2005 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie bij 3dmark geen artfacts maar bij windows mediaplayer wel en ik heb neit overgeclocked en niets unlockt en battlefield 2 lagged ook op lage settings is mijn videokaart nu kapot?

• Vandread
Heb je alle extra pixel en vertex units uit staan?
Zo nee zet de hidden units.... voor de rest zou ik zeggen: klooi maar niet te veel meer het is je blijkbaar niet gegunt :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles op begininstellingen staan!!
Kheb dat ene ook uitstaan is hij nu kapot?
Want als ik mediaplayer een dvd in doe komen er allemaal rare kleuren heb ook opnieuw geinstalleerd hielp ook niet :/ .
Battlefield lagged nog steeds op lage instellingen wat nu?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 16:50 ]

• PilatuS
  • Niet online
Uninstall rivatuner eens, ik denk dat je misschien de verkeerde pipelines hebt openstaan nu.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles op standaard instellingen gezet maar ik zal proberen
6672 3dmark 03
2508 3dmark05

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 17:16 ]

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:27:
Ik heb alles op begininstellingen staan!!
Kheb dat ene ook uitstaan is hij nu kapot?
Want als ik mediaplayer een dvd in doe komen er allemaal rare kleuren heb ook opnieuw geinstalleerd hielp ook niet :/ .
Battlefield lagged nog steeds op lage instellingen wat nu?
Welke drivers gebruik je? 77 serie o.i.d.? Die gare kleuren ligt aan de overlay (zoek dat maar op met GoT/Google); gebruik de 71.89 drivers. Deze werken uitstekend en heeft geen bugs zoals deze.
PilatuS schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:04:
Uninstall rivatuner eens, ik denk dat je misschien de verkeerde pipelines hebt openstaan nu.
RT alleen uninstallen helpt dacht ik niet; de NVStrap driver is dan nog aanwezig dacht ik, weet niet zeker.

En die scores kloppen als ene zwerende vinger.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die downloaden?google dus?
En eerst de oude verwijderen tog?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 21:53 ]

• -Sir_Killalot-
http://www.google.com/sea...force+drivers&btnG=Search *klik*
:/

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html

En ja eerst deinstalleren (dr zijn ook nog clean-up tools om het echt goed schoon te krijgen maar of ik je daar aan moet laten beginnen...)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus die driver en het hielp!
Alleen ik lag nog steeds bij battlefield weet iemand welke instellingen ik hem kan zetten hij kan volgens mij sowieso medium aan tog ?

Verwijderd

Topicstarter
En kan het liggen aan mijn geheugen ik heb maar 512 mss komt het daardoor dat hij alleen op medium kan :'( want kaart kan het wel aan (medium)
Moet ik denk ik tog maar 512 of 1 gig bijkopen >:)

• -Sir_Killalot-
Mooi dattut gelukt is. Ondertussen waren er alweer nieuwe Beta's gebaseerd op de 77.72 (de 77.76) die dit probleem fixten en de 77.77 zijn alweer uit.
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_77.77.html
Misschien dat die ook nog wat beter werken voor BF2.
Maar een gig aan RAM is voor de serieuzere gamer nu toch wel aan te raden,
-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:34:
Nee (3DMark03/01 misschien wat), maar scores boeien niet zo; game- en overallperformance, daar gaat het om. En met 2x 512 zal je systeem vlotter lopen.
zeker voor BF2 wat op max zelfs liever 2 gieg ziet (overkill voor jouw CPU). Maar het draait hier als een tierelier @ high (detecteerde die al zelf) met 1GB aan mem. En dat is i.c.m. een AMD643000+@4000+ (ter vergelijking met jouw CPU, P4 2.8: die moet op +/- 4 - 4.1GHz lopen voor een vergelijkbaar resultaat (<- gebaseerd op Aquamark3))

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:06

angerfist-yentl

vake bei te bange!

ik kreeg bij 16x1,6 kleine liche artifarcs...in 3dmarks03...is dat al schadelijk
alleen in games heb ik ze niet .....hoe komt dat dan ?

en als ik 12x1,6 open dan haal ik 8400 punten in 3dmarks03 .....en met 16x1,6 haal ik 9400 punten

Heb de core en mem op stock lopen !

Asus v9999le ( 6800le)

Vake bei te bange

• ToFast
angerfist-yentl schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:10:
ik kreeg bij 16x1,6 kleine liche artifarcs...in 3dmarks03...is dat al schadelijk
alleen in games heb ik ze niet .....hoe komt dat dan ?

en als ik 12x1,6 open dan haal ik 8400 punten in 3dmarks03 .....en met 16x1,6 haal ik 9400 punten

Heb de core en mem op stock lopen !

Asus v9999le ( 6800le)
Het is niet schadelijk. Lees de pipes die artifacts geven zijn al lichtbeschadigd, maar ze zullen niet verder kapot gaan. Als je in geen enkele game artifacts kan ontdekken zou ik hem lekker op 16p6v houden. In welke testjes van 3dmark03 zie je ze dan? Als dat bepaalde testen zijn, kan het zijn dat die opties nog niet in je spellen worden gebruikt. Je kunt het beste ook games testen zoals half life2/ battlefield2(demo) en farcry. Deze spellen best wel nieuwe technieken en de kans is groter op het ontdekken van artifacts.

Probeer 3dmark03 eens te testen op 16pipes en 4shaders, ik hoop dan voor je dat de artifacts weg zijn, want die 2extra shaders geven toch weinig extra snelheid. Als dit niet werkt, weet je dat het aan 1 van de overige 2 setjes(van 4) pipes ligt. Dus zal je 12p6v draaien...

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:06

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Nou dat had ik ook geprobeerd om bij 16 1,4 te doen maar dat werkte niet ...
maar met 12 1,6 doet hij het alleen niet .....

bij 3dmark 03 bij nature ( test 4 ) krijg ...je flikkeringen ....bijv de ene helft van het scherm word steeds iets lichter dan weer donkerder de rest loop super ....

en als ik 12 1,6 doe en dan 380mhz Core en 800 mhz ddr Ram ......haalf ik 9325 score in 3dmarks 03 << duss even veel op 300 mhz en 700 mhz ddr ....maar dan met 16 1,6 met kleine artifacs in de laatste test ( 4 )

[ Voor 28% gewijzigd door angerfist-yentl op 15-08-2005 10:54 ]

Vake bei te bange

Verwijderd

Topicstarter
ik ga in ieder geval 512 kopen.
Kan ik dan alles op medium?
En is pipelines openzetten schadelijk voor kaart als het fout gaat?
Of kun je hte gewoon trugzette en dan is er niets aan de hand?
en als ik 1 gigbijkoop wordt het dan een overkill?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 23:12 ]

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ga eerst zelf even achter wat dingen aan, sla er het "6800LE" topic op na enz. enz. genoeg over te vinden iig op GoT.

[ Voor 24% gewijzigd door NLuna op 14-08-2005 16:37 ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik trouwens jullie video instellingen voor battlefield kanik ff vergelijken :Y)
en ook ff je specs erbij...
Ik kan helaas niet extra pipes unlocken dus het wordt 8x1,6 voor mij :'(
maar er is altijd nog overclocken >:)
Kheb net geprebeerd te overclcoken en hij zegt nu :
startup settings you've made may prevent the driver from restoring desired memory clock after reboot do you want to correct it?
yes/ no
Wat nu? :?
ik heb overgeclockt alleen mn pc begint te flippen alleen hij zei niet van dit is te ver ga trug overclocken het beeld begint gewoon vast te lopen in het spel en dan bedoel ik geen lag!!
dus das wel raar :S

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 22:02 ]

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 16:50
Probeer eens met coolbits over te clocken... misschien lukt het dan wel... deze geeft namelijk wel aan of je te ver overclockt... veel geluk

Verwijderd

Topicstarter
ik heb coolbits gedownload alleen ik kan het niet openen hoe kan dat hij vraagt extract en dan komt er niets :?

• -Sir_Killalot-
Echt veel info om mee te werken geef je ook niet he :p

Waar ged/l? Is het een zip/rar? Welk proggie gebruik je? Of is het gewoon een .reg? In de 1e gevallen: gewoon nog een keer d/len; corrupties kunnen gebeuren, of je kijkt er misschien overheen waar het heengaan. In het laatste geval: de .reg: dat hoort zo.
Als je niet weet wat je Registry is...genoeg info over te vinden. Ook over coolbits en ander manier van je kaart overclocken is genoeg info te vinden
voorbeeldje: http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1803&page=3

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu gelukt bedankt hè.
Maar ik een beetje rondgezocht om je cpu over te clocken alleen ik begrijp er niet zoveel van.
meot je daar nu een programma voor hebben :? .
ik heb gezien dat je je volt moet verhogen en dat je met je fsb moet klooien maar waar kan ikdat allemaal vinden? En meot ik dan nwe cooling kopen of kan ik ewl mijn 2,8 naar 3 overclocken met stock cooling. ik heb net sisoft sandra gedownload en hij zegt dat de bios te oud is en wordt aangeraden te upgraden en dat hij ook ingeflashed kan worden maar ik heb al gezocht op google en daar staat nergens waarmee ik dat kan doen :|

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 13:14 ]

• -Sir_Killalot-
Weer een hoop vragen waarvan je aardig wat al van kunt opzoeken, maar goed... wat advies:
Pentium overclock je door je bord (de FSB) harder te laten lopen. Dit betekend dat ALLES meeoverclocked = BAAAD, kan wel, maar ga jij enkel problemen mee krijgen. Tenzij je een moederbord hebt dat overclocken ondersteund zodat je met RAM dividers en AGP/PCI locks kunt werken. Aangenomen dat je geen overclockers RAM hebt zul je al gauw aan de dividers moeten beginnen, maar moet je je bord wel weer zodaning hard laten lopen dat je geheugen weer fatsoenlijk draait anders limiteer je de zaak alleen maar (hoge CPU clock, maar ondertussen z'n geheugenbandbreedte afknijpen = BAAAD). Nieuwe koeling e.d. is aan te raden, maar hangt van de situatie af.
Maar stel dat je hier allemaal doorheen komt....heeft het zin? Het verschil tussen 2.8 en 3.0 is niet zooo groot en alleen als je je RAM meekrijgt (dus zonder dividers) zal het echt wat uitmaken denk ik. Doorgaan naar 3.2 of 3.4 heeft veel meer zin, maarja...moetie ook wel trekken.
Dus denk er eerst maar es goed over na of al dat gekloot (want dat is het) wel overhoop wilt halen voor de (kleine?) prestatiewinst, zeker als je (no pun intended) eigenlijk niet weet wat je precies aan het doen bent.

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Bezoek deze pagina eens: http://www.techpowerup.com/

Afbeeldingslocatie: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/images/image002.gif

[ Voor 40% gewijzigd door Me_Again op 22-08-2005 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ey sir killalot heb jij battlefield 2 ?
zoja wat zijn je instellingen daar?
heb jij alles op medium?

Verwijderd

Wouter misschien moet je EERST is wat research doen voordat je iets vraagt. Je hebt de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt. :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg niets aan jou netniks

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 19:08 ]

• -Sir_Killalot-
Medium :P?!?
Heb de demo alleen, kweenie in hoeverre die in prestatie overeenkomt met het spel zelf (meestal mist er nog wat in demo's en loopt het beter....tenminste, is mijn ervaring), maar hier komt het:
1280x960 @ 75Hz (TFT)
Alles high
alleen AA kan nog op 4x, nu op 2x (= zat).
geluid net zo

Maar check es of je bord wel of niet Dual Channel ondersteunt (dit kan je ook int begin van het opstarten bij de BIOS zien na de geheugencheck). Zo niet: alles goed. Zo ja...dan heb je je performance net ff flink genekt door die 512MB drin te rammen. Dual Channel werkt enkel met 2x even grote bankjes. Kzie net dat je dr al 2x 256 is had zitten, in dat geval had je er beter nog es 2x 256MB bij kunnen zetten.
OF je moet die 2x 256 die je nu hebt vervangen door zo'n zelfde 512 die je erbij hebt geprikt.

Verwijderd

Topicstarter
HaHa alles op high komt door je unlockte pipes en oveclocking jij clocked met coolbits over btw?
En bij het opstarten krijg ik nog minder dan een seconde een zwart scherm waar het in zou staan dus ik kan het neit zien kun je me vertellen waar ik het anders kan vinden?
en ik iwl graage een casefan en een cooler van zalman voor videokaart voor meer overclocking :P .
Welke raad je mij aan? want ik kon geen pipelines unlocken dus ga ik maar oveclocken en dan wil ik ff nwe cooler. mijn kaart wordt btw 52 graden normaal en 55 stressed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 11:25 ]

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-02 11:34
er is hier genoeg over te vinden in de search inclusief een complete rivatuner turtorial in een van de 6800le topics. ook is het aan te bevelen om de (edit) knop wat vaker te gebruiken.

Heb zelf een asus 6800 le met 16 1.6 op 420 - 900 lopen

[ Voor 14% gewijzigd door kleefding op 23-08-2005 11:26 ]

• Barrycade
  • Laatst online: 20:47

Barrycade

Through the...

Mooi stukje slowchatten hier, kunnen jullie niet een chatroom opzoeken. :P

Sir KillaLot kan zich beter Sir-A-lot-of-patience noemen. ;)

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:19:
HaHa alles op high komt door je unlockte pipes en oveclocking jij clocked met coolbits over btw?
Yup (maar mn kaart is tegenwoordig ook een naar een echte 6800Ultra gemodde kaart he (zie Spekkies))
En bij het opstarten krijg ik nog minder dan een seconde een zwart scherm waar het in zou staan dus ik kan het neit zien kun je me vertellen waar ik het anders kan vinden?
download CPU-Z: http://www.cpuid.org
Bij tabblad Memory staat rechtsboven de channel config (single / dual).
Er zal Single staan (of bord geen dual, OF je huidige RAM confg verpest het), dus trek dan je extra 512MB eruit en doe het nog es. Als je dan Dual ziet verschijnen...volg aanwijzigingen vorige post.
en ik iwl graage een casefan en een cooler van zalman voor videokaart voor meer overclocking :P .
Welke raad je mij aan? want ik kon geen pipelines unlocken dus ga ik maar oveclocken en dan wil ik ff nwe cooler. mijn kaart wordt btw 52 graden normaal en 55 stressed.
zit nog goed; wel erg klein verschil overigens, maar op zich is die Leadtek koeling niet verkeerd (zie LE topic...), het zal vnl. stiller zijn. En neem het liefst een 9 of 12cm casefan, zo mogelijk. Als niet anders kan: 8cm. Maar voor airflowguides e.a. overclocktips verwijs ik je naar Google.
littlejoannes schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:41:
Sir KillaLot kan zich beter Sir-A-lot-of-patience noemen. ;)
Het houdt ook een keertje op hoor...

Verwijderd

Topicstarter
dus als er neits staat dan meot ik de kaart er ff uittrekken?
kheb net cooler gekocht
coolermaster 2500rpm :P .
alleen ik heb wel gevonden waar hij geplaatst moet worden alleen de schroefjes passen niet geod zitten 4 schroefjes bij alleen weet niet echt wat ik ermee aan moet :|

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 20:38 ]

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:40:dus als er neits staat dan meot ik de kaart er ff uittrekken?
Dan staat er niks, weetikveel; draai al tijden Dual Channel. Er staat iig geen Dual of wel dan? Als dat er nog steeds niet staat na het herstellen vd oude situatie (1x512 eruit dus). Dan weet je het toch? Beetje meedenken mag hoor.
kheb net cooler gekocht
coolermaster 2500rpm :P .
Mijn Zalman kan ook 2500rpm, maar tis toch echt een 7000AlCu en geen 7700AlCu o.i.d.
Oftwel: zet naam / typenummer erbij ander kunnen we je moeilijk helpen.
alleen ik heb wel gevonden waar hij geplaatst moet worden alleen de schroefjes passen niet geod zitten 4 schroefjes bij alleen weet niet echt wat ik ermee aan moet :|
Klopt de socket wel...een koeler kopen is leuk, maar compatibiliteit checken is wel ff een must.
Ennee...wat dacht je dr es van: RTFM? of als er geen boekje bij zat, de site van Coolermaster es te bezoeken? K, tis de site van Zalman niet waar je een cool flashfilmpje te zien krijgt hoe en wat, maar er staat toch IETS.

offtopic:
Enne...punctuatie? Tipje: gebruik het, leest wat makkelijker dan enkel vraagtekenjes en entertjes

[ Voor 4% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 24-08-2005 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is een casefan dat kan tog op elke pc ?
dit staat er op de doos :
dual ball bearing case fan 80x80x25 DAF-B82 with thermal sensor.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:11:
het is een casefan dat kan tog op elke pc ?
dit staat er op de doos :
dual ball bearing case fan 80x80x25 DAF-B82 with thermal sensor.
drop moet je eerst boren ;) drin moet je ff kijken of je nog vrije 80x80 fan mouting dingen heb :)

No signature required.

Verwijderd

Topicstarter
kheb net gekeken op google en daar staat dat de schroefjes er moeilijk in gaan maar ik weet niet hoe om ik hem moet doen lkkr dom maar ik ben een beginner :P .
moet ik waar de stikker cooler master op zit naar binnen of naar buiten hebben met het plaatje want ik plaats hem tegen de kast zeg maar waar de gaatjes zitten ik heb de coolermaster DAF-B82
hier is de link van de site.
kheb nu al ingeschroefd alleen hij koelt niet echt lkkr de kast is maar 2 graden minder warm klopt dit ?
en ik kan dus niet verder overclocken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 18:09 ]

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:04:
Kan dat, dat je de verkeerde pipelines openzet? En wat houd het in? :?

Bij mij waren het trouwens pipeline dinges 2 en 3 ipv. 1 en 2 die geunlocked konden worden. 2 is mislukt though, gaf artifacts.

Verwijderd

Topicstarter
Als je verkeerde openzet krijg je artifacts meot je ze weer sluiten en andere proberen geven die ook artifacts jmmr voor jouw heb je het zelfde als ik

• t!mP
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:27:
kheb net gekeken op google en daar staat dat de schroefjes er moeilijk in gaan maar ik weet niet hoe om ik hem moet doen lkkr dom maar ik ben een beginner :P .
moet ik waar de stikker cooler master op zit naar binnen of naar buiten hebben met het plaatje want ik plaats hem tegen de kast zeg maar waar de gaatjes zitten ik heb de coolermaster DAF-B82
hier is de link van de site.
kheb nu al ingeschroefd alleen hij koelt niet echt lkkr de kast is maar 2 graden minder warm klopt dit ?
en ik kan dus niet verder overclocken.
De blaasrichting staat aangegeven op de FAN zelf met een pijltje. Een tempdaling van 2 graden zou kunnen kloppen met 1 extra fan...

Als je in de faq had gekeken, had je ook informatie over 'airflow' gevonden. Warme lucht stijgt.. Intake (koude lucht kast in blazen) FAN zet je vaak voor onderin de case, en de outtake (warme lucht kast uit blazen) zet je vaak bovenin aan de achterkant van de case.

Ik raad je aan nu eerst wat informatie bij elkaar te sprokkelen. Je hebt al heel wat informatie verkregen van je mede-GOT'rs.

Suc6 ermee

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:05:
[...]

Kan dat, dat je de verkeerde pipelines openzet? En wat houd het in? :?

Bij mij waren het trouwens pipeline dinges 2 en 3 ipv. 1 en 2 die geunlocked konden worden. 2 is mislukt though, gaf artifacts.
Ik zal het iets beter uitleggen, wat ik bedoel is dat je bijvoorbeeld alle pipelines opend en dan artifacts krijgt, dan zet je 2 setjes van 4 weer dicht alleen zou het dan misschien kunnen dat niet de orginele open staan maar de unlockbare.

Ik zou zelf echt niet meer weten welke 2 er precies openstaan, helemaal omdat het per kaart verschilt welke er standaard open staan.

Maar goed jij zegt dat je dus nog wel weet welke er standaard niet open stonden dus dit is niet helemaal van toepassing, missschien heeft iemand anders er later nog iets aan.

• -Sir_Killalot-
PilatuS schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 13:25:
[...]
Ik zou zelf echt niet meer weten welke 2 er precies openstaan, helemaal omdat het per kaart verschilt welke er standaard open staan.
Wordt anders netjes aangegeven door RivaTuner hoor, welke wel en welke niet HW (hardware) masked waren :-/. Geen vergissing in mogelijk lijkt me zo. Trouwens: knal NVStrap dr gewoon uit / reset naar defaults en begin opnieuw, dus ksnap niet dat we daar moeilijk over doen...:-/
Pagina: 1