internet via satteliet

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 22:39
Ik heb vorige week even gekeken op de site van onze kabelmaatschappij wanneer de de verdeelkasten aan de beurt zijn om retourgeschikt gemaakt te worden maar wij staan totaak niet in deze planning zodat het dus minimaal 7 tot 8 maanden gaat duren voordat gebeurt
Ik heb ze inmiddels een mailtje gestuurd en gevraagd om wat duidelijkheid maar hier verwacht ik niet veel van

Nou vraag ik me af of dat internet via sattelietontvangst wat is en nou heb ik een aantal vragen die iemand die dit inmiddels heeft kan beantwoorden

Vragen:
Bij welke provider?
Wat zijn de beginkosten?
Wat kost het per maand?
Hoe snel is de verbinding?
Bij welke provider heb je je telefoon-internetabbonement of ook bij je satteliet-"provider"

Alvast bedankt

Mijn mail aan essent@home
---------------------------
Wanneer is internet via de kabel in onze regio (Noordoost-Flevoland) te krijgen?
Want ik heb even in de planning op jullie's site gekeken maar wij staan er voor het jaar 2000 niet op
Is het dus zo dat ik nog 7 maanden kan wachten voordat ik enige zekerheid krijg over het al dan niet verkrijgen van internet via de kabel
Of is onze regio te dunbevolkt en daardoor niet winstgevend genoeg om retourgeschikt te maken voor internet?
Omdat ik over 2 maanden een nieuw huis betrek wil ik dit graag weten in verband met het aansluiten van isdn
Dit laat ik dus alleen doen als er niet in de nabije toekomst kabelinternet te krijgen is

Waarom is het trouwens verplicht om je persoonlijke gegevens hier neer te scrijven? als ik toch geen informatie wil ontvangen
Want het is niet leuk als je een "reclame"-cdrom (geadresseerd welteverstaan) in de brievenbus krijgt van essent@home om er dan acher te komen dat je toch geen kabelinternet kan krijgen

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 00:54

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

startkosten zijn vrij fors, zo'n fl.500 voor dvb kaartje en nogeens fl.200 voor schotel en kabels e.d.
kosten per maand fl.30,-
voor upstream kan je bijna elke internetabbo nemen alleen superweb heeft het geloof ik geblokeerd.
verbinding wordt soms op 50k begrenst maar kan wel een stuk sneller

heb zelf nog geen satteliet ontvangst maar ben er wel over aan het denken.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• chaser
Ach als ik mijn telefoonrekening erbij pak dan ga ik tegenwoordig ook naar de 400,-/mnd
Dus zoveel is die 700,- beginkosten niet
Hoofdzakelijk wil ik een snellere verbinding voor het downloaden (zoals zovelen)
En je/jullie weten wel waarom :D
Dat ik dan nog met een telefoonrekening zit moet ik dan maar accepteren :'(
Mischien dat ik dan een abbonement bij webgate neem want die hebben aangekondigd dat ze ook in de toekomst :( een heavy-users abbonement in zullen stallen

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 16:06
webgate heeft ledenstop
Sta ook al een tijdje ingeschreven, eigenlijk om ditzelfde doel

• chaser
hoelang sta je al ingeschreven brilsmurf?

want ik heb mezelf nog niet ingeschreven omdat ze toch een ledenstop hebben en zodra ze beginnen met deze "heavy" abbonementen zullen ze toch wel nieuwe (modem)lijnen bij plaatsen
Dat hoop ik tenminste wel