Videokaart voor Age Of Empires III?

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:56
Ik zit ook nog op een ander forum. Ik had een discussie gestart over de 6800LE en toe zei ik dat ik ook Age of empires III wilde spelen met die videokaart. Dus daarna kwam weer een hele andere discussie wat ik liever niet had gehad. De een zeg dit en de andere dat.
Nou was er een jongen die zegt dat je daarvoor een hele zware videokaart moet hebben.
Mij lijkt het eigenlijk gewoon bullshit en dat het met een geforce 6 videokaart dus ook best moet lukken. Dus die jongen zei dat ik dan beter een ultra videokaart kon gaan kopen, en helemaal niet lettend op mijn budget.

Ik heb ook al het volgende filmpje gezien:

http://chugworth.iexspons...ream_aoe3demo_e305_hi.wmv

En die man zegt zelf de er nog geen minimal specs zijn or maximal specs en dat dit spel op elke computer te spelen zal. Klopt het idd dat je er een hele zware videokaart er voor nodig hebt.
En kan het ook makkelijk met een 6800LE die geunlockt is en overklokt?
Het lijkt me persoonlijk zelf dat die jongen het niet gelijk heeft en dus zeker wel te spellen zal zijn.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Je schijnt een 6800U nodig te hebben het redelijk te kunnen spelen op high.

Verwijderd

koop een kaart wanneer de game uit is! niet voor tijdig een kaart kopen dat is zonden van je geld

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 22:32
volgens mij is dit gewoon de halflife 2 engine, als jij halflife 2 goed kan spelen, wat je waarschijnlijk ook kan met die kaart wordt aoe3 ook geen probleem .... dont worry ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarschijnlijk kun je niet alles op high spelen, maar je zou toch sowieso het spel wel moeten kunnen spelen met een 6800LE.
Als je perse zon supergoeie kaart nodig hebt, dan wordt het spel niet veel verkocht lijkt mij, dus ze zullen daar wel rekening mee houden.

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

BlowFish schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:29:
volgens mij is dit gewoon de halflife 2 engine, als jij halflife 2 goed kan spelen, wat je waarschijnlijk ook kan met die kaart wordt aoe3 ook geen probleem .... dont worry ;)
*kuch*bullshit*kuch*

Dit is een eigen ontwikkelde engine, je gaat toch geen fps engine gebruiken in een rts?? Of wilde je alleen maar grappig doen ;)

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
AOE III is zo'n titel waar ze heel veel aan willen verdienen. Als je het alleen op een 200+ videokaart kan spelen kan dat gewoon niet, want de gemiddelde dell-klant wil het ook kunnen spelen zonder een nieuwe pc te moeten kopen. Ik verwacht dat als je een spel als half life 2 of battlefield 2 aan kan, je dit spel met gemak aan moet kunnen (als het spel in 2005 uit komt, en niet in 2007 ofzo, dat wordt een hele andere discussie). Dus een radeon 9600 pro oid moet zeker voldoende zijn voor standaard settings (1024, medium). Ik durf zelf te gokken dat het speelbaar wordt op een fx5200.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:43
Coolmaster schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:02:
Nou was er een jongen die zegt dat je daarvoor een hele zware videokaart moet hebben.
[...]
En die man zegt zelf de er nog geen minimal specs zijn or maximal specs en dat dit spel op elke computer te spelen zal.
1. Hoe kunnen mensen nou beweren dat er een zware videokaart nodig zal zijn indien de specs nog niet eens beschikbaar zijn.
2. RTS met hoge specs, dat zou de eerste worden. Ik ken namelijk amper RTS games die ik niet op het maximum kan spelen met mijn 6800LE.
3. Een sterke videkaart voor FPS oke, maar een zware voor RTS :o

Nu even de requirements opgezocht (nog niet bevestigd)
Minimum requirements

- Microsoft Windows 98, ME, 2000, XP
- 128 MB of RAM
- Pentium 800 MHz or equivalent
- 64 MB 3D video card
- 1.5 GB of free hard disk space
- 32x CD-ROM drive
- DirectX 8.0 compatible sound card
- 56 kbps Internet connection for online play

Recommended system requirements:

- 512 MB of RAM
- 2.0 Ghz CPU
- 128 MB 3D video card
bron:FileFront

Hoge requirements *proest* |:( :o :+

[ Voor 6% gewijzigd door Cardinal op 21-07-2005 13:51 ]

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 22:32
Brainless-NL schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:39:
[...]

*kuch*bullshit*kuch*

Dit is een eigen ontwikkelde engine, je gaat toch geen fps engine gebruiken in een rts?? Of wilde je alleen maar grappig doen ;)
volgens mij ben jij de grapjas hier. Het spel maakt weldegelijk gebruik van de hl2 engine. uiteraard aangepast, maar dit lijkt een aardige indicatie of jij wel of niet aoe3 kan spelen.

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Dan ben ik te snel tot mijn conclusie gesprongen. Ik zal het nog eens nazoeken over die engine (geef toe, in eerste instantie lijkt het zeer onwaarschijnlijk)

• Cardinal
BlowFish schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:02:
[...]
volgens mij ben jij de grapjas hier. Het spel maakt weldegelijk gebruik van de hl2 engine. uiteraard aangepast, maar dit lijkt een aardige indicatie of jij wel of niet aoe3 kan spelen.
Brainless-NL schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:12:
Dan ben ik te snel tot mijn conclusie gesprongen. Ik zal het nog eens nazoeken over die engine (geef toe, in eerste instantie lijkt het zeer onwaarschijnlijk)
Grappig, op de meeste websites lees ik namelijk dat het op de Havok Engine draait. De Havok Engine is ook gebruikt bij Age of Mythology. Tenzij die ook de de Half Life 2 Engine draait :X

[ Voor 23% gewijzigd door Cardinal op 21-07-2005 14:20 ]

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-08 17:00
Zover ik weet is de havok engine de physics engine. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze een fps engine kunnen gebruiken voor een rts.

• Cardinal
TeringJantje schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:24:
Zover ik weet is de havok engine de physics engine. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze een fps engine kunnen gebruiken voor een rts.
Havok is inderdaad de physics engine, die hebben ze eerder in Age of Mythology gebruikt en hebben ze ook in de Half Life Engine toegepast. Maar er zit een behoorlijk verschil tussen een Physics engine en een complete engine.

[ Voor 45% gewijzigd door Cardinal op 21-07-2005 14:35 ]

Verwijderd

dat kan zeker wel, je kunt ook wel een rts op de Unrela engine maken. het fov is gewoon van boven, zoveel veranderd er niet. en als je een snelle videokaart nodig hebt betekend dat gewoon dat er dus veel effecten en poppetjes met hoge detail hebben gemaakt. (hoog polycount dus). De effecten kunnen ze gewoon weglaten, en ze kunnen gewoon de polycount van de poppetjes en gebouwen verlagen, dus zo'n goede videokaart zul je niet nodig hebben.

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

klopt jongens

Quote van gamersnet.nl
De game loopt nog op dezelfde engine als van Age of Mythology (Havok engine)
Maar nu weer ontopic hè :+

• Cardinal
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:36:
dat kan zeker wel, je kunt ook wel een rts op de Unrela engine maken. het fov is gewoon van boven, zoveel veranderd er niet. en als je een snelle videokaart nodig hebt betekend dat gewoon dat er dus veel effecten en poppetjes met hoge detail hebben gemaakt. (hoog polycount dus). De effecten kunnen ze gewoon weglaten, en ze kunnen gewoon de polycount van de poppetjes en gebouwen verlagen, dus zo'n goede videokaart zul je niet nodig hebben.
Het enige wat ze nu nieuw gaan gebruiken is een Vertex Shader en een Pixel Shader.
Brainless-NL schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:44:
klopt jongens

Quote van gamersnet.nl

[...]
Het is aardig ontopic, aangezien de TS nu weet dat het overdreven is en geen nieuwe videokaart hoeft aan te schaffen. Hij kan gewoon zijn 6800LE blijven gebruiken en hoeft niet te upgraden

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Brainless-NL schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:44:
klopt jongens

Quote van gamersnet.nl

[...]

als het dezelfde engine is als AOM dan is een 6800LE zelfs overkill ;)
wat zeg ik, zelfs 1 uit de 5xxx serie is dat dan ;)
jaja je begrijpt me wel :+
maar ik bedoel dat ie zelfs op me oude gf2 nog heel goed draait.
dus lijkt me sterk dat ze de oude engine gebruiken zonder hem flink aan te pakken.
maar dan nog zal het op een gf4 (geen mx ofwatdanook) aardig moeten kunnen draaien.

[ Voor 40% gewijzigd door chucky666 op 21-07-2005 15:06 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Ga jij je gang maar met een 5200 ;)
Pagina: 1