Okay duidelijker feedback:
#1: leuk
#2: Iets bijcroppen zou de foto gecentreerder maken, in dit geval mooier denk ik. Te veel rood (en bruin) bovendien. Haar gezicht is te rood.
#3: Het lijkt erop dat je flink aan het dodge&burnen bent geweest. Haar gezicht is te rood in mijn ogen.
#4: Ik had hem anders gecropped. Juist gecentreerd of juist niet, dit net-off-centre vind ik niks. Wel geinig shot verer.
#5: Moest dit soft zijn/lijken? Dan moet de muur ook soft. Het sterk overbelichtte vind ik niet mooi overigens. Het idee is erg tof, dat ze zo omkijkt, haar blik is ook echt goed. Vind de uitwerking niet echt geweldig echter.
#6: Ik vind de achtergrond te rommelig, het lijkt alsof je een filter in PS hebt gevonden dat bokeh probeert te immiteren en je een digi-compact hebt gebruikt.
#7: Ik wordt er misselijk van. Alsof je twee layers hebt en die een paar pixels van elkaar hebt verschoven, het is niet scherp en met een dergelijk contast vind ik dat echt niet OK. Weer zo'n soften-filter?
#8: Hier is gecentreerd in mijn ogen juist net niet de toffe optie. Om de foto er uit te laten springen had je haar helemaal links kunnen zetten (terwijl ze dezelfde kant op kijkt) of helemaal rechts. Dat je zo ongeveer haar neusharen kunt tellen... Een van de beste bewerkingen verder overigens.
#9: Foto an sich is prima, haar pose is niet bepaald flatterend, je had bovendien juist nu het contrast tussen het groene gras en haar rodige haar groter kunnen maken. Een kleiner DOF had niet verkeerd geweest bovendien. De foto is niet "fris", wat je juist zo verwachten zo in het gras.
#10: Gewoon soft, vinnik niks. Er lijkt een waas over de foto te liggen.
Dat softe geeft een blooming effect en dat vind ik
echt vre-se-lijk lelijk niet mooi in je bewerkingen. De eerste foto is fris en vrolijk, maar je wisselt erg veel van insteek, ik mis een soort uniformiteit, dat het een geheel maakt. Behalve het model dan.
Ohjah: 1 en 5 zijn mijn favorieten. Ik hoop eigenlijk dat je van 5 nog een bewerking hebt/kan maken die niet zo soft is, ik krijg al een beetje een glossy-tijdschrift gevoel, maar er mist nog iets.
[
Voor 6% gewijzigd door
Floor-is op 21-07-2005 13:52
]