[showcase] Maya

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Een korte tijd geleden was ik naar onze zuiderburen afgereisd om met Maya bij en in een vervallen hoeve een fotoshoot te doen. Een selectie ervan staat hieronder. Ik heb wat meer aan de nabewerking gedaan en specifiek per scene een bepaalde kleurenstijl toegepast :) Enjoy:

1
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/maya/images/dsc_4979tmb.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/maya/images/dsc_5039tmb.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/maya/images/dsc_5126tmb.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/maya/images/dsc_5158tmb.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/maya/images/dsc_5164tmb.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/maya/images/dsc_5178tmb.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/maya/images/dsc_5349tmb.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/maya/images/dsc_5361tmb.jpg

9
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/maya/images/dsc_5468tmb.jpg

10
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/maya/images/dsc_5477tmb.jpg

Commentaar as always welkom :) Voor mensen die meer wilen zien: hier de hele set van 116 foto's.

[ Voor 5% gewijzigd door Remy op 21-07-2005 14:42 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

2. lijkt niet geheel scherp, maar dat komt door resizen op het forum?
7. vind ik super mooi, lijkt wel een Vermeer
8. kijkt ze een beetje raar, ik moet ervan lachen iig :)

[ Voor 29% gewijzigd door T.T. op 21-07-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

OMG Remy, wat heb je met je foto's gedaaaaan? Sorry, maar er zitten er een paar tussen die je in mijn ogen echt compleet naar God hebt geholpen. Go fix!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#9 vind ik niet zo. Denk vanwege de 'stoere houding'. Past helemaal niet bij haar vind ik.
De rest ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
T.T. schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:14:
2. lijkt niet geheel scherp, maar dat komt door resizen op het forum?
Als het goed is wordt er juist niet geresized op het forum: ik heb netjes 600px thumbs gemaakt zoals het hoort: klik #2 dus eens aan om het groter formaat te zien :)
7. vind ik super mooi, lijkt wel een Vermeer
Mijn bedoeling was een beetje schilderachtige foto te maken ja, mooi dat het dus in jouw ogen gelukt is ;)
8. kijkt ze een beetje raar, ik moet ervan lachen iig :)
"doet het licht het?" zo'n soort verwachtende blik is het :) tnx voor je commentaar.
Floris schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:17:
OMG Remy, wat heb je met je foto's gedaaaaan? Sorry, maar er zitten er een paar tussen die je in mijn ogen echt compleet naar God hebt geholpen. Go fix!
Floris, kan je iets specifieker zijn? Dit is zoals ik mijn foto's wil presenteren in dit geval: met wat meer nabewerking dan normaal. Als je het niks vindt is dat natuurlijk jouw goed recht, maar gelijk zeggen dat ze compleet naar God zijn geholpen vind ik persoonlijk wat ver gaan? :P

Nellen: ja, ze is wel redelijk stoere meid maar heeft meer een 'lief' gezicht idd :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

7 is mijn absolute favoriet, enig klein (heel klein :P) minpuntje zijn de uitgebeten witte vlakken, iets meer doortekening was nog beter geweest, altans, voor mij :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jaaaaa, potverdikke wat is nummer 7 toch mooi. Das echt zo'n foto waar je een heel verhaal bij kan verzinnen!! Gaaf!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Okay duidelijker feedback:
#1: leuk
#2: Iets bijcroppen zou de foto gecentreerder maken, in dit geval mooier denk ik. Te veel rood (en bruin) bovendien. Haar gezicht is te rood.
#3: Het lijkt erop dat je flink aan het dodge&burnen bent geweest. Haar gezicht is te rood in mijn ogen.
#4: Ik had hem anders gecropped. Juist gecentreerd of juist niet, dit net-off-centre vind ik niks. Wel geinig shot verer.
#5: Moest dit soft zijn/lijken? Dan moet de muur ook soft. Het sterk overbelichtte vind ik niet mooi overigens. Het idee is erg tof, dat ze zo omkijkt, haar blik is ook echt goed. Vind de uitwerking niet echt geweldig echter.
#6: Ik vind de achtergrond te rommelig, het lijkt alsof je een filter in PS hebt gevonden dat bokeh probeert te immiteren en je een digi-compact hebt gebruikt.
#7: Ik wordt er misselijk van. Alsof je twee layers hebt en die een paar pixels van elkaar hebt verschoven, het is niet scherp en met een dergelijk contast vind ik dat echt niet OK. Weer zo'n soften-filter?
#8: Hier is gecentreerd in mijn ogen juist net niet de toffe optie. Om de foto er uit te laten springen had je haar helemaal links kunnen zetten (terwijl ze dezelfde kant op kijkt) of helemaal rechts. Dat je zo ongeveer haar neusharen kunt tellen... Een van de beste bewerkingen verder overigens.
#9: Foto an sich is prima, haar pose is niet bepaald flatterend, je had bovendien juist nu het contrast tussen het groene gras en haar rodige haar groter kunnen maken. Een kleiner DOF had niet verkeerd geweest bovendien. De foto is niet "fris", wat je juist zo verwachten zo in het gras.
#10: Gewoon soft, vinnik niks. Er lijkt een waas over de foto te liggen.

Dat softe geeft een blooming effect en dat vind ik echt vre-se-lijk lelijk niet mooi in je bewerkingen. De eerste foto is fris en vrolijk, maar je wisselt erg veel van insteek, ik mis een soort uniformiteit, dat het een geheel maakt. Behalve het model dan.

Ohjah: 1 en 5 zijn mijn favorieten. Ik hoop eigenlijk dat je van 5 nog een bewerking hebt/kan maken die niet zo soft is, ik krijg al een beetje een glossy-tijdschrift gevoel, maar er mist nog iets.

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 21-07-2005 13:52 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik denk dat Floris onder andere nummero 10 bedoelt, die lijkt echt flink vernaggelt te zijn inderdaad. Bij nummer 5 vind ik zelf de achtergrond té heavy ten opzichte van haar :) Nummer 9 had wat mij betreft een kleinere DOF mogen hebben :)

Nummer 7 is mijn favoriet, beetje artistiek, erg mooie kleuren :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

Ik ben het grotendeels met Floris eens eigenlijk (de uitgebreide versie dan ;)).

Kleine uitzondering: foto 7. Hierbij had ik in eerste instantie het gevoel van een enorm onscherpe en/of teveel bewerkte foto, na nog een keer kijken zag ik het "meisje met de paarlen oorring", daarna toch weer een teveel bewerkte foto, daarna weer die Vermeer, enz. De houding, hoek, lichtinval, erg mooi, maar de bewerking is iets té.

Foto 5 vind ik ook wel aardig, al is ie iets te licht voor mijn gevoel..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Leuke meid sowieso, maar lijkt nogal somber op alle foto's met uitzondering van #1. Sommige zijn een beetje te snapshotterig voor mij en ook het dromerige effect is niet zo aan mij besteed. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnGizmo op 21-07-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Tnx voor het commentaar zover, hier kan ik wel wat mee. Er zijn als zodanig geen filters overheen gegaan: vooral layer overlays danwel bepaalde contrast-bewerkingen bij vele foto's :) Het dromerige in een paar foto's zoals 5, 7 en 10 heb ik expres gedaan vanwege het licht: bij een egalere belichting had ik wat anders ermee gedaan. De gehele set (116 foto's) staat hier overigens: met ook een flink aantal shots (nagenoeg) onbewerkt.

Ik kan wel zeggen dat het licht daar toen erg lastig was, zeg maar het lastigste van wat ik tot nu toe heb meegemaakt: felle zon danwel juist zeer diepe schaduwen. Mijn sluitertijden liepen dan ook uiteen van 1/1500e tot 1/15e ....erg extreem :X Volgende keer ga ik op een andere manier schieten bij zulk lastig licht :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

Remy, waarom zitten deze niet in je Showcase? Vind ik erg mooi iig:
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/maya/thumbnails/dsc_5199.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/maya/thumbnails/dsc_5460.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Garyu op 21-07-2005 15:06 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ja, die 2de viel mij ook erg positief op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Garyu: iedereen kijkt anders tegen foto's aan, en dit keer wilde ik het bij een beperkte selectie van 10 foto's houden. Ik had er ook 18 of 24 van kunnen maken, maar wat minder leek me dit keer gewoon beter, zodoende :) Commentaar op de andere foto's bij die gallery mag ook hoor, geen probleem ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Remy op 21-07-2005 18:00 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overall vind ik je shoot goed gelukt, maar persoonlijk vind ik #7, hoe je hem bij DPC presenteerde mooier dan nu na de nabewerking, maar het blijft een geslaagde pic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik heb even de volledige set bekeken en ik vind het wederom heel erg mooi. Wel moet ik het eens zijn met Floris dat de nabewerkingen niet echt mooi zijn. Dit schrijf ik trouwens niet toe aan eventueel onkunnen met photoshop, want ik vind het soms wel mooi gedaan hoor, ik vind alleen de pure foto's in de complete set gewoon mooier en meer spreken.

Dat brengt me bij het 2e puntje. Niet echt qua techniek, danwel setting/model. Dit is een erg leuke dame met een heel erg leuke lach. Een lach die je wat mij betreft wat meer had mogen uitbuiten. Alle foto's waarop ze lacht zijn in mijn ogen het beste. Ik weet niet of je vooral sample-foto's had, maar ik had in zo'n geval bij dit model gekozen voor een bloemrijke omgeving met heel veel kleur. Dat samen met de lach levert (volgens mij) leukere composities op. Nu is het met mijn weinige ervaring met modellen-fotografie natuurlijk makkelijk praten, maar volgens mij is het juist goed om de mooie dingen van een model (in dit geval haar lach en vrolijke uitstraling) uit te buiten. :) Het is de reden waarom ik 2 en 6 van de bovenstaande de koelste foto's vind. Ondanks dat moet ik wel toegeven dat ik 1 ook heel erg mooi vind. ;) Ga zo door! :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

#1 frisse foto
#2 het enige dat mij hier opvalt is dr rode BH die door haar witte shirt heen schijnt
#3 Lelijke belichting en ze kijkt wel heel moeilijk
#4 Apart, maar een ander standpunt had denk ik beter uitgekomen
#5 Al beter, maar haar hoofd zou ik niet in het midden hebben gedaan. De foto komt op mij niet helemaal lekker over.
#6 niet echt boeiend
#7 Prachtfoto!
#8 Niet echt boeiend, zoals ze met een knopje staat te klungelen
#9 Teveel lege ruimte boven haar hoofd
#10 Hele mooie plaat!

Alle hier vermeldde commentaar is mijn eigen mening. Hier vallen geen rechten aan te ontlenen in geval van geleden schade/verlies of ander leed.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 15:25
En weer eens een leuke serie. Altijd interessant om de feedback hier te lezen, want zo op het eerste oog zie ik nooit wat er mis mee is, maar dat kan ook door de (wederom) mooie vrouw zijn. Vind 1,5 en 6 het best. d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy, waar trek jij toch iedere keer die vrouwen vandaan??? ;)

dit is nu al de derde shoot met vrouwelijk schoon die ik hier in korte tijd langs zie komen.....
Vind de foto's wel aardig gelukt met name 1, 5 en 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Play: ik wilde een wat meer schilderachtig effect doen bij die #7 enne, het is DPZ, niet DPC :>

mOrPhie: over het uitbuiten van haar lach: als je dat truukje teveel doet wordt het saai ;) Als ze op alle foto's zou lachen zouden er vast mensen zijn die zeggen: waarom lacht ze op alle foto's, laat het model eens anders kijken? enzo ;) Modelfotografie is absoluut niet makkelijk nee, je moet fotograferen en regisseren tegelijk en ook nog es je model op d'r gemak stellen. Flinke uitdaging, maar het gaat me steeds beter af :)

Ursamajor/gium/marx2011: tnx voor't commentaar :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Dat is inderdaad waar, Remy. Ik kan wel zo langs de kant commentaar geven op je foto's, maar moet het zelf nog maar eens zien te doen. Eerst nog maar eens een model vinden (vriendin wil niet graag op de foto)...
Maargoed, je doet het zeker niet slecht!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Ik dacht even dat er een aantal 3d plaaten geshowed zouden worden :)

Over de foto's: Het blijft altijd lastig of je een foto van een model horizontaal of verticaal moet schieten. Persoonlijk denk ik dat het beste is om verticaal te schieten als de achtergrond minder interessant is of niets toevoegt aan de foto en je het model de volle aandacht wil geven. Dit is dan ook de reden dat ik bijv foto 3 verticaal geschoten zou hebben. In foto 5 heb je de verticale ruimte daarintegen erg goed benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:24
Sorry voor de kick-ass topickick, maar ik vraag me af met welke lens je deze foto's hebt genomen, ik heb begrepen dat je een Sigma 18-125mm lens hebt en ben dus een beetje aan het kijken naar hoe die lens presteert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meeste is neem ik aan, gezien ook de scherpte en de EXIF, met de 50mm geschoten. Ik ken niet Remy's volledige arsenaal, maar ik neem aan dat alles wat niet op 50 of 85mm is geschoten met de Sigma is geschoten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh hoe kunnen jullie de scherpte beoordelen met die verschaalde plaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt niet alles zien natuurlijk, maar het verschil tussen mijn kitlens wideopen F/5.6 en mijn 50mm op F/5.6 zie je ook wel op dit formaat.

Maar goed, je hebt gelijk, scherpte is lastig te beoordelen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
M@rijn schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:13:
Sorry voor de kick-ass topickick, maar ik vraag me af met welke lens je deze foto's hebt genomen, ik heb begrepen dat je een Sigma 18-125mm lens hebt en ben dus een beetje aan het kijken naar hoe die lens presteert....
De lens presteert behoorlijk goed, voor een budget-zoom :)

Pluspunten:

+ prijs (ongeveer 250 eur nu? )
+ scherpte over het gehele bereik is goed in orde
+ contrast en kleuren zijn goed

Minpunten:

- vignetting (donkere hoeken) bij de max diafragma's
- niet zo lichtsterk (f/3,5 ~ f/5,6)
- trage AF

:)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1