Bootable USB stick met dual CPU ondersteuning

Pagina: 1
Acties:
  • 1.139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:53
Beste DC'ers,

Ik zit met het volgende idee. Ik wil een USB stick maken met een client waarbij dual CPU's ondersteund worden. Op het moment heb ik een 16MB USB stick die ik bootable heb gemaakt en waarop ik de RC5 client opgezet heb. Er zit geen netwerkondersteuning in dus flushen moet ik nog handmatig doen wat geen probleem is. Alleen 'test' ik vaak servers die meer dan 1 CPU heeft en dat is toch jammer als deze niet te gebruiken is. Sommige hebben er 2 (4 virtuele) die ik eigenlijk allemaal wil gebruiken.

Weet iemand of er een DOS-Bootflop is die dit ondersteund? Kan het zo niet vinden. Het testen gebeurd over het algemeen op Proliant servers :) Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
Ik zou eerder aan een kleine linux distro denken dan aan dos.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat je beter met een thin-linux variant kan werken ipv dos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
En is dat easy op te zetten? Kennis van linux is namelijk hier niet zo maar van een plank te pakken :+ Hoe kan ik gemakkelijk een USB stick laten booten met linux en dan easy de client erop zetten, mee laten booten en gemakkelijk de buffers te laten updaten?

Het moet dus gewoon easy op te starten zijn door key op USB aan te sluiten, aan te zetten en grazen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

op zich wel erg interessant :) zijn vast wel meer mensen die zo nu en dan achter een bak zitten waar geen koetje op staat en dit zijn dan toch de kleine beetjes die lekker kunnen helpen!

hoe heb je dat in Dos gefixt? en wie weet er makkelijke how-to te maken voor de mensen die niet zo veel linux kennis hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Sequence schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:54:
op zich wel erg interessant :) zijn vast wel meer mensen die zo nu en dan achter een bak zitten waar geen koetje op staat en dit zijn dan toch de kleine beetjes die lekker kunnen helpen!

hoe heb je dat in Dos gefixt? en wie weet er makkelijke how-to te maken voor de mensen die niet zo veel linux kennis hebben? :P
Met behulp van een HP tool kun je je USB drive key bootable maken (tenminste, ik gebruik die HP tool hiervoor). Vervolgens een simpel autoexec.bat met daarin dnetc.com en grazen maar. Moet nog wel zorgen voor een buffer maar die haal ik via de mail binnen (fetch@distributed.net, subject: Contest=rc572 en content: numblocks=1000 :D )

Heb vaak dual cpu bakken tot mijn beschikking hiervoor en een aantal USB drive keys. Nu gaat dit nog maar met 1 cpu maar in de toekomst zou ik toch graag beide cpu's aan deze stresstest willen onderwerpen >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Witlof op 21-07-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Witlof schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:05:
[...]

Met behulp van een HP tool kun je je USB drive key bootable maken (tenminste, ik gebruik die HP tool hiervoor). Vervolgens een simpel autoexec.bat met daarin dnetc.com en grazen maar. Moet nog wel zorgen voor een buffer maar die haal ik via de mail binnen (fetch@distributed.net, subject: Contest=rc572 en content: numblocks=1000 :D )
en je usb stick hoeft hiervoor niet van HP te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Dos ondersteund geen dual cpu's.. dat valt dus hoe dan ook al af.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Sequence schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:34:
[...]

en je usb stick hoeft hiervoor niet van HP te zijn?
Dat hoeft niet nee. Ik gebruik ze nu van FreeCom in de vorm van een bankpasje en zijn 16 MB groot (of klein :D )
DukeBox schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:34:
Dos ondersteund geen dual cpu's.. dat valt dus hoe dan ook al af.
Wist niet of er misschien ergens een tooltje bestond om onder Dos dual CPU mogelijkheden te krijgen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou natuurlijk ook kunnen denken aan een grotere stick en dan gaan voor de windows of linux versies die ook goed vanaf CD kunnen booten.
Die kunnen namelijk ook erg goed starten vanaf een USB stick, alleen past dat niet op 16MB.
Dus geen kennis van Linux, start dan eens met een CD en kijk daarna wat je met je USB stick kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
De servers die ik wel gaan gebruiken zijn nog 'OS-loos' Moet dus dmv deze USB sticks en groter dan 16 MB heb ik niet liggen. Kopen doe ik niet ;)

De tool die ik trouwens gebruik is de HP USB Disk Storage Format tool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 13:18
Misschien is dit wat.
Directe link: http://estec.net/dnetclinux.html
Via dnet subpage http://www.distributed.net/download/addon.php
Halverwege page onder: Client launch/shutdown utilities
dnetc linux is a tiny linux distribution, which fits on a single 1,44mb floppy disk.

Of:
http://www.tldp.org/HOWTO/Bootdisk-HOWTO/premade.html

Zo te zien heb je voor multi cpu support een SMP enabled kernel nodig
http://www.tldp.org/HOWTO/SMP-HOWTO-3.html#ss3.1

[ Voor 23% gewijzigd door D2DM op 21-07-2005 16:28 ]

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

linkje ? :)

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 14:37

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
stappel_ schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:43:
[...]

pak dan de nieuwste versie http://h18007.www1.hp.com...dt/us/download/21284.html

werkt ook prima als USB boot in combinatie met Ghost.
Jep, daar gebruiken we het eigenlijk voor. Maar soms zijn er nuttigere dingen mee te doen :P

Heb gekeken naar die linux-utilities maar weet niet of ik daar uit ga komen. Ga misschien morgen nog wel even verder maar vandaag niet meer. Hopelijk kan ik ze in het weekend 'testen' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
D2DM schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:23:
Misschien is dit wat.
Directe link: http://estec.net/dnetclinux.html
Via dnet subpage http://www.distributed.net/download/addon.php
Halverwege page onder: Client launch/shutdown utilities
dnetc linux is a tiny linux distribution, which fits on a single 1,44mb floppy disk.

Of:
http://www.tldp.org/HOWTO/Bootdisk-HOWTO/premade.html

Zo te zien heb je voor multi cpu support een SMP enabled kernel nodig
http://www.tldp.org/HOWTO/SMP-HOWTO-3.html#ss3.1
Hmm, opzich lijkt het wel iets maar deze gaat via ftp of remote management of zoiets. Ik wil ze gewoon lokaal laten draaien en zelf (nu met een batchscriptje) updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Hmm, dat linux is niets voor mij :| Misschien ga ik ooit nog eens in de toekomst bekijken of ik het met PXE allemal aan de gang ga krijgen zodat ik gewoon niet eens meer een USB-Stick nodig heb en dan dus meer PC's aan kan zetten om te grazen dan dat ik USB sticks heb maar helaas nog altijd zonder dual CPU ondersteuning :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 12:41

Wizardtm

>>> H20 <<<

Sinds kort heb ik ook de beschikking over diverse dual xeon bakken die ik best een avondje kan laten grazen.... duseh ben ook wel benieuwd of we zoiets kunnen doen via een usb stick.

Eventueel is een bootable cd-rom nog een mogelijkheid (de bakken hangen immers aan het internet :) )

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Je houdt er wel rekening mee dat niet alle PC's via USB kunnen booten he O-)
Btw het is niet heel moeilijk een USB stick bootable maken :P
2de hit @ google:
http://www.weethet.nl/english/hardware_bootfromusbstick.php
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Sja, bootable maken van een USB stick is het probleem niet. Het gaat meer om een SMP linux kernel erop te krijgen en een client die makkelijk te beheren is voor een linux n00b :) Van mij hoeven er nog geen netwerkdrivers in en mag ik het gewoon lokaal (buffers importeren) updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 15:30

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Witlof schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:41:
Sja, bootable maken van een USB stick is het probleem niet. Het gaat meer om een SMP linux kernel erop te krijgen en een client die makkelijk te beheren is voor een linux n00b :) Van mij hoeven er nog geen netwerkdrivers in en mag ik het gewoon lokaal (buffers importeren) updaten.
De makkelijkste (en enige ;)) client voor Linux die ik ken is die van D.net.

het runnen is heel simpel: ./dnetc
kan zelfs gelijk zijn aan die van een windows-dnetc-client :D

Maar (om project-reclame te voorkomen) er zijn vast ook andere makkelijke clients ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Loco-Motiv op 22-07-2005 17:56 ]

last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Sja, maar daarmee heb ik nog altijd mijn probleem niet ondervangen. Ik heb het weekend een 10-tal Xeon 3 GHz bakjes aan staan. En als ik dual CPU ondersteuning had in Dos had ik het dubbele gehad. Dus eigenlijk jammer maar misschien kunnen linuxgoeroe's van DPC mij hierbij helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Heb het gevonden: Computer-On-a-Stick: USB-Flashdrive met OS :D

Wel prijzig en dat zie ik dan weer niet zitten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

http://www.damnsmalllinux.org/usb.html

dit is dan weer een stuk beter betaalbaar :)

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Sja, maar ik zoek het eigenlijk niet om er geld voor neer te leggen ;) Het moet gewoon gratis kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan idd ook wel gratis. Ik heb van de week ook een 32 MB bootable USB stick gekregen. Dus ik ga van de week eens een eigen linux maken denk. Laatst een kwartaaltje gehad op school waarin we dat ook moesten doen. Maak gewoon een simpele DHCP client met de ondersteuning voor mijn WLAN, zodat ik kan booten zonder mijn HD naar de klote te helpen ofzo :P.

En het mooiste ervan. Hij is zo groot als jij hem maakt, en er zit alleen in wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Sja, ik zoek niet eens een linux distro waarbij netwerkondersteuning zit. Voor mij is booten met dual CPU support en verder mag de client al gaan grazen. Als ik dan in windows de buffer van de USB stick kan halen en via een client kan importeren is het mij al goed. Heb nog eens gekeken en ben er wel een aantal tegen gekomen maar om er een op een 16MB stick te krijgen is vrij lastig :| Alles is min. 32 of 64MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 14:37
vroeger was er een client die ook onder freesco werkte en freesco past op een floppy. misschien dat je daar eens naar kan zoeken.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
stappel_ schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:45:
vroeger was er een client die ook onder freesco werkte en freesco past op een floppy. misschien dat je daar eens naar kan zoeken.
Denk dat die clients te oud zijn om RC5-72 en/of OGRp2 te ondersteunen :| Zie ze in iedergeval niet op de site terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-07 09:41
kijk ook eens naar SPBLinux: http://spblinux.sourceforge.net/. Ontworpen om te draaien op stick. In z'n minimale incarnatie (dus als je alle add-ons wegsmijt) past hij wel in 16 meg denk ik. Een client toevoegen aan die distro is wel wat moeilijker maar echt wel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Is er iemand die ergens een pré-made Linux-USB image met dnetc?
Wil wel eens kijken of ik de hardware nog iets beter kan benutten.

Een image met 64 bit kernel en client zou ook mooi zijn, die is namelijk sneller op OGR.

Anders iemand nog tips behoudens Damn Small Linux en SPB???
Ga ik misschien zelf eens aan de slag

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 16:41

Reneger

Wie? IK?

Ubuntu kan volgens mij ook vanaf USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 10:57
en hier : http://www.pendrivelinux.com/ kan je het zelf doen

:D

oops.. de meeste installs zijn mega groot (1GB+)

een 512 variant : http://www.pendrivelinux.com/2007/01/02/all-in-one-usb-dsl/

pricewatch: Kingston DataTraveler II+ Migo 2GB

[ Voor 28% gewijzigd door Sinlath op 01-12-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Interessante tutorials!!
Nu eens zien of ik ook Ubunut Server of een Ubuntu zonder GUI erop kan krijgen, 1GB vind ik aan de grote kant voor een Live systeem die alleen dnet zou hoeven te draaien.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
http://docs.fedoraproject...n_US/sn-making-media.html check deze eens. De tool werkte bij mij vlekkeloos. Zelfs met andere distributies. Wel liep ik tegen het feit aan dat ik mijn stick NTFS geformateerd had. FAT werkt stukken beter.

[ Voor 24% gewijzigd door regmaster op 01-12-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 10:57
Robinski schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:04:
[...]

Interessante tutorials!!
Nu eens zien of ik ook Ubunut Server of een Ubuntu zonder GUI erop kan krijgen, 1GB vind ik aan de grote kant voor een Live systeem die alleen dnet zou hoeven te draaien.
ik heb ooit onze engineers opdracht gegeven om een demo systeem op een 128MB stick te zetten.
Ubuntu met gui en netwerk ondersteuning om onze webapps te tonen, dat werkte prima.

het is mogelijk.
Pagina: 1