Ik heb mijn 17.2 GB hd vervangen voor een 160, waar al Windows XP opstaat. Belangrijk is dat die nieuwe gegevens bevat die ik absoluut nodig heb. Nu krijg ik wel een boot menu (de 160 GB heeft 2 Windows versies), maar zo gauw ik een Windows XP kies krijg ik een zwart scherm met zo'n knipperend streepje, als in het DOS tijdperk zeg maar. Hoe los ik dit op?
Verwijderd
Re-win. Je kunt geen hdd met windows zo overzetten en hopen dat het werkt. Dat werkt namelijk niet. (zoals je nu al weet
)
Sja. Derde versie er bij installeren, spullen veilig stellen, formatteren en opnieuw installeren, ben ik bang.
Kennelijk is er iets fout in je boot.ini, hij verwijst naar een locatie waar wat anders opstaat? Andere oorzaken zou ik niet 123 weten als wat je beschrijft gebeurd.
Starten geen van beide XP's? Zag in een ander topic dat je erop uit was om 2 windows XP's op 1 PC te zetten. Als dit is gelukt, moet je even inloggen onder zijn account en je boot.ini aanpassen.
Mocht dit allemaal niet werken, moet je even de windows XP CD erbij pakken, bij het eerste blauwe scherm dat hij vragen begint te stellen op "R" drukken, kom je in een console terecht, dan kan je 2 dingen doen:
1) boot.ini aanpassen middels edit boot.ini
2) Als je geen kaas hebt gegeten van hoe dat allemaal werkt, het commando fixboot uitvoeren.
Succes
Dat klopt ook als een bus, als die XP nooit op die PC of soortgelijke hardware is geinstalleerd, kan het al helemaal niet. Maarja, nooit geschoten is altijd mis
Starten geen van beide XP's? Zag in een ander topic dat je erop uit was om 2 windows XP's op 1 PC te zetten. Als dit is gelukt, moet je even inloggen onder zijn account en je boot.ini aanpassen.
Mocht dit allemaal niet werken, moet je even de windows XP CD erbij pakken, bij het eerste blauwe scherm dat hij vragen begint te stellen op "R" drukken, kom je in een console terecht, dan kan je 2 dingen doen:
1) boot.ini aanpassen middels edit boot.ini
2) Als je geen kaas hebt gegeten van hoe dat allemaal werkt, het commando fixboot uitvoeren.
Succes
edit:
@ GenesiZ reactie:Dat klopt ook als een bus, als die XP nooit op die PC of soortgelijke hardware is geinstalleerd, kan het al helemaal niet. Maarja, nooit geschoten is altijd mis
[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 21-07-2005 12:24 ]
Ok, maar waarom gaat het dan niet? Is er geen andere oplossing?
Als ik die 3e installeer, moeten die andere 2 er dan af, of kan ik die later ooit nog eens gebruiken?
Als ik die 3e installeer, moeten die andere 2 er dan af, of kan ik die later ooit nog eens gebruiken?
Je kunt proberen de recovery console te draaien en dan met fixboot proberen de bootgegevens opnieuw te schrijven. Kleine kans dat dit lukt overigens.
Als die WinXP op een andere machine is geinstalleerd dan je eigen dan moet je die schijf gewoon leegmikken en windows herinstalleren (uiteraard na een backup gemaakt te hebben).
Als die WinXP op een andere machine is geinstalleerd dan je eigen dan moet je die schijf gewoon leegmikken en windows herinstalleren (uiteraard na een backup gemaakt te hebben).
Je kan niet een installatie uit een andere pc halen, en in een nieuwe stoppen en er vanuit gaan dat het werkt (alhoewel, daar heb ik op mijn werk een oplossing voor maargoed). Waarschijnlijk heb je een andere ide controller waar xp nu problemen mee heeft.
Als je goede backups heb kan je een repair doen met de windows cd, dat lost het probleem wel op.
Als je goede backups heb kan je een repair doen met de windows cd, dat lost het probleem wel op.
Ik zie hier een heleboel dingen staan waar ik niks van snap, dus ik had dit bedacht:
De HD is opgedeeld in 3 partities. Ik installeer Windows op de partitie waar nog geen Windows op staat. Dan verwijder ik de andere 2 (kan ik die gewoon verwijderen/partities formatteren, of komen er dan problemen met het rebooten?). En dan de andere 2 versies er weer op zetten?
De HD is opgedeeld in 3 partities. Ik installeer Windows op de partitie waar nog geen Windows op staat. Dan verwijder ik de andere 2 (kan ik die gewoon verwijderen/partities formatteren, of komen er dan problemen met het rebooten?). En dan de andere 2 versies er weer op zetten?
Vertel eerst eens waar je die windows install vandaan hebt dan ? Gewoon HDD uit een andere werkende machine getrokken ?
Jupz.KillerAce_NL schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:10:
Vertel eerst eens waar je die windows install vandaan hebt dan ? Gewoon HDD uit een andere werkende machine getrokken ?
vergeet je dan niet een back up te maken ergens?Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:04:
Ik zie hier een heleboel dingen staan waar ik niks van snap, dus ik had dit bedacht:
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Als die gegevens zooo belangrijk zijn, dan hang je hem natuurlijk terug en maak je een backup op dvd. Dit is gepruts van de 1e orde...
Dan moet je alleen niet de partitie verwijderen met de boot.ini erop.Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:04:
Wat je het beste kunt doen is gewoon backuppen, vervolgens die hdd leeggooien en opnieuw partitioneren.
Gaat je een boel gepruts schelen.
Pagina: 1