Toon posts:

Windows mag RAID 0 niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

op mijn computer krijg ik RAID 0 niet aan de praat. Ik heb de volgende specs :

MSI A8N neo 2 (AGP) moederbord
AMD 64 3500+ winchester cpu
Corsair 1 GB XMS Pro XLL PC3200 DDR (2x 512)
2 x Maxtor Diamond Max 10 250gig SATA
Sapphire ATI x800 pro 256mb (AGP)

In mijn BIOS heb ik de schijven ingesteld op RAID 0, niks aan de hand. Ik start de computer op met de windows XP pro (geen SP's) CD en begin de installatie. Ik laad de externe raid drivers die bij het moederbord zaten en Windows vervolgt netjes zijn installatie. Nadat de bestanden gekopieerd zijn en setup voor het eerst gaat booten gaat het fout. De computer wil niet meer opnieuw opstarten om de windows setup te vervolgen.

Wat gaat er fout, wat doe ik fout ? Ligt het aan de Windows XP cd omdat je perse een SP2 cd nodig hebt ? Komt het omdat het te grote schijven zijn en de windows installatie maar 80 gig herkent ? Moet ik de schijven eerst stuk voor stuk bij iemand in windows formatteren zodat ze vooraf al 'echt' 250 gig zijn ?

Inmiddels draai ik al een tijdje met een 'gewone' installatie, maarja wat moet ik met 2 x 250 gig op deze manier :) ik wil het graag nog eens proberen.

Please help me out.

Groeten,
Forumraptor

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer het eens met een winXP cd met SP1 of 2. Grote kans dat je hdds dan gewoon volledig herkend worden en je bak hierdoor niet op zijn bek gaat.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:15

NBK

Weercam-Avatar

Je moederbord bestaat niet, misschien is dat het probleem :+ ;)

ontopic
Download bij MSI de laatste bios EN laatste raid-drivers. D'r moet een gebuiksaanwijzing staan hoe je daar een windows-setup driver flop mee kunt maken.
Vaak word door de moederbord fabrikant wel netjes de bios geupdate maar vergeten ze de floppy's met raid-drivers te updaten.
En voor schijven groter dan 137GB moet je idd minimaal windows XP SP1 hebben.

[ Voor 82% gewijzigd door NBK op 21-07-2005 12:37 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 15:19
K8N dus

Je kunt de schijf wel partitioneren ? In de raid bios had je ook een Stripe set aangemaakt ?. De boot volgorde in de bios staat Raid bovenaan ?.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
grote kans dat het dus aan mijn windows xp cd ligt zonder SP's. Ik zal mijn BIOS en de RAID drivers ook even updaten en in de loop van komende week ga ik weer eens een poging wagen. Ben benieuwd.

Alvast bedankt tot zover.