Toon posts:

Twijvels over Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vrij krap budged en kan nu voor € 170 een AMD Athlon 64 3000+ met MSI RS480 overnemen: zo'n € 80 goedkoper dan in de winkel. Ik koop daar dan 2x512MB DDR400 bij. Harde schijf, dvd, kast, ect. heb ik al. Ik vraag me nu af of het wel de moeite waard is, of dat ik beter kan doorsparen en dan een 3800+ ofzo kan nemen. Hieronder mij huidige systeem, zodat het vergelijken iets makkerlijker gaat:

AMD Athlon XP 2700+
512MB DDR400
AsRock K7S8X r3.0
Nvidia FX5200 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:17
Voor zover ik weet heeft de MSI RS480 een PCI-express slot. Je zal dus ook je videokaart moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-07 09:41
Wachten kan je altijd doen, je kan je hele leven blijven wachten. Als jij vindt dat je systeem NU niet meer voldoet moet je NU upgraden. Als je huidige systeem je nog bevalt kan je net zo goed doorsparen. Zet het geld dat je anders aan deze upgrade had uitgegeven aan de kant, en koop een forsere upgrade wanneer je het echt nodig hebt/vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:54:
Ik heb een vrij krap budged en kan nu voor € 170 een AMD Athlon 64 3000+ met MSI RS480 overnemen: zo'n € 80 goedkoper dan in de winkel. Ik koop daar dan 2x512MB DDR400 bij. Harde schijf, dvd, kast, ect. heb ik al. Ik vraag me nu af of het wel de moeite waard is, of dat ik beter kan doorsparen en dan een 3800+ ofzo kan nemen. Hieronder mij huidige systeem, zodat het vergelijken iets makkerlijker gaat:

AMD Athlon XP 2700+
512MB DDR400
AsRock K7S8X r3.0
Nvidia FX5200 128MB
Die MSI heeft volgens mij een interne videokaart die net zo slecht presteert als de fx5200.

Wat wil je gaan doen met je pc? Nu heb je een prima pc waar je niet fatsoenlijk mee kan gamen. Na de upgrade heb je een iets betere pc waar je ook niet fatsoenlijk mee kan gamen.

Voor een goede pci expres videokaart ben je nog eens 200 euro extra kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ricardo87 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:57:
Voor zover ik weet heeft de MSI RS480 een PCI-express slot. Je zal dus ook je videokaart moeten veranderen.
De eerste link op google wijst naar:

http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=639
RS480 MS:
• ATI® Radeon XPRESS 200 Chipset
- HyperTransport™ connection to AMD K8 Athlon64 processor
- 8 or 16 bit control/address/data transfer both directions
- 1GHz "Double Data Rate" operation both direction
- Supports one PCI-E x16 slot
- Graphic integrated
Dus je hebt geintegreede graphics. (af dat nou een pre is :?)

Maar waarom zou je upgraden? die ~10% snelheidswinst merk je niet. --> maar aangezien je niet meld waarvoor je je systeem gebruikt is hier niet zoveel zinnigs over te zeggen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Wat wil je eigenlijk gaan doen? Als je van plan bent te gamen kan je natuurlijk ook je huidige systeem upgraden.

Je haalt 512MB extra geheugen erbij en een 6800LE / 6600GT of iets in die richting. Dan ben je evenveel kwijt maar haal je betere resultaten in games door de betere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
El Psycho schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:00:
Wachten kan je altijd doen, je kan je hele leven blijven wachten. Als jij vindt dat je systeem NU niet meer voldoet moet je NU upgraden. Als je huidige systeem je nog bevalt kan je net zo goed doorsparen. Zet het geld dat je anders aan deze upgrade had uitgegeven aan de kant, en koop een forsere upgrade wanneer je het echt nodig hebt/vind.
Dat is dus precies waar ik over twijvel. Ik zal de voordelen van zowel het oude setje als het nieuwe setje op een rijtje zetten:

Nieuwe setje

* Eindelijk een werkende standby-functie (ITT Asrock-mobo)
* PCI-E slot, dus de videokaart is nog uitbreidbaar
* Verbruik, Cool'n'Quiet is natuurlijk wel heel mooi
* Geluid: Met een temperatuurgestuurde fan icm Cool'n'Quiet is ideaal

Oude setje

* Werkt nog goed
* Super stabiel
* Is nog niet zo oud (gekocht Aug2004)
* Bijna op alle gebieden voor mij nog snel genoeg, behalve MCE en daar werk ik veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je geeft te weinig info...
Als je wil upgraden voor gaming, dan koop je lekker een GF6800 of een Radeon x800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:03:
Wat wil je eigenlijk gaan doen? Als je van plan bent te gamen kan je natuurlijk ook je huidige systeem upgraden.

Je haalt 512MB extra geheugen erbij en een 6800LE / 6600GT of iets in die richting. Dan ben je evenveel kwijt maar haal je betere resultaten in games door de betere videokaart.
Nope, ik hoef niet te gamen. Ik werk veel met CubaseSX en Pinnacle en dat soort programma's. Ik weet dat Intel daar iets beter in is, maar ik wil absoluut een AMD. Maar goed, die discussie is al veel gevoerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
KillerAce_NL schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:05:
Je geeft te weinig info...
Als je wil upgraden voor gaming, dan koop je lekker een GF6800 of een Radeon x800.
En die kaarten passen ook zo lekker in zijn budget he? Zucht.. sommige users.

Wat ik zou doen:

- Wil je gamen? Neem 512MB extra en een leuke videokaart (6800LE of 6600GT oid)
- Ben je niet zo'n gamer? Upgrade naar die AMD64 en de videokaart komt later wel (zolang van de IGP gebruik maken)

edit: lees net je bericht hierboven ^^^ ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Spixo op 21-07-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ricardo87 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:08:
[...]

En die kaarten passen ook zo lekker in zijn budget he? Zucht.. sommige users.

Wat ik zou doen:

- Wil je gamen? Neem 512MB extra en een leuke videokaart (6800LE of 6600GT oid)
- Ben je niet zo'n gamer? Upgrade naar die AMD64 en de videokaart komt later wel (zolang van de IGP gebruik maken)

edit: lees net je bericht hierboven ^^^ ;)
Wat zeur je nou ? Een 6800Gt past prima in zijn budget. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
KillerAce_NL schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:10:
[...]

De goedkoopste die ik kan vinden is 180 euro excl. verzending en dan moet er nog 512MB geheugen bij het liefst?

Voor zover ik zie wil TS 170 euro uitgeven? En niet 180 + 40 = 220 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:10:
[...]

Opzich natuurlijk wel, maar dat is vrij nutteloos voor mij. Pinnacle draait ook wel op een x300. Kunnen jullie me ongeveer uitleggen op welk gebied ik vooral vooruit ga? Ik twijvel eigenlijk nog steeds een beetje, of ik wel veel merk van de upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 21:45
Ricardo87 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:13:
[...]Voor zover ik zie wil TS 170 euro uitgeven? En niet 180 + 40 = 220 euro.
dan zie je niet ver genoeg :P
Hij wil 170,- ex 2 x 512mb geheugen uigeven dus wel degelijk heel vergelijkbaar.

Wanneer ik de huidige setup en gebruik bekijk zou ik voor de genoemde redenen niet upgraden. Voor 170 euro moet je ondanks de huidige energieprijzen wel heel veel besparen wil je dat er uit halen. In gebal je huidige PC te traag voelt bij huidige gebruik zou de upgrade misschien zinvol zijn maar dan waarschijnlijk alleen echt zinvol wanneer je ook een nieuwe videokaart koopt. Ook in dat geval zou ik eerst je geheugengebruik checken en misschien alleen ram in je huidige systeem bijplaatsen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:14:
[...]

Opzich natuurlijk wel, maar dat is vrij nutteloos voor mij. Pinnacle draait ook wel op een x300. Kunnen jullie me ongeveer uitleggen op welk gebied ik vooral vooruit ga? Ik twijvel eigenlijk nog steeds een beetje, of ik wel veel merk van de upgrade
Je kunt die opmerking negeren, toen had je nog niet gepost wat je nou met je pc doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

BartNL schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:22:
[...]

Hij wil 170,- ex 2 x 512mb geheugen uigeven dus wel degelijk heel vergelijkbaar.
Precies, geen goed argument hebben en dan maar over een tientje gaan vallen 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
BartNL schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:22:
[...]

Je hebt gelijk .. vekeerd gekeken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus kort samengevat: Nog eventjes wachten met upgraden, over een half jaar ofzo een 3500+ of 3800+ of misschien wel X2 nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:38

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
over een half jaar zijn er weer een hoop andere prachtige dingen die je dan weer in overweging gaat meenemen. Het is al gezegd, maar vooruit, nog een keertje "wachten in de computerwereld kan je eeuwig doen"
Pagina: 1