rare zin "Veiligheid quantumcryptografie verbeterd"

Pagina: 1
Acties:

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
Hier dus staat een hele rare zin die naar mijn mening niet klopt. deze zin:

Quantumcryptografie is een techniek om encryptiesleutels te verspreiden zonder dat zo'n sleutel ongezien onderschept kan worden.

Moet dat niet iets zijn als:

Quantumcryptografie is een techniek om encryptiesleutels te verspreiden zonder dat zo'n sleutel onderschept kan worden.

of

Quantumcryptografie is een techniek om encryptiesleutels te verspreiden zodat zo'n sleutel ongezien verstuurd kan worden.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Nee, want als een sleutel onderschept wordt, kun je het zien. Hij kan dus niet ongezien onderschept worden :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• DP Kunst
maar volgens mij is het een dubbele ontkenning, zonder ongezien onderschept te worden is toch zoiets als met gezien onderschept te worden, en das toch neit de bedoeling :P

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Da's dus de gein van quantumcryptografie. Zodra een boodschap onderschept wordt, verandert de informatie zodanig dat de ontvanger kan zien dat het bericht door een (onbevoegde) derde partij is waargenomen. De dubbele ontkenning klopt ook: de sleutels kunnen alleen 'gezien onderschept worden', en dat is handig want je wil weten wanneer iemand jouw spulletjes leest.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• DP Kunst
aha, owkee, weer wat geleerd. dan is t mijn fout, srry ;)