[HCC/KPN]verplichte overstap Basis naar Start ivm verhuizing

Pagina: 1
Acties:

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 12:58

Il Ljama

Spits ya in the face!

Topicstarter
Ik ben in mei verhuist binnen dezelfde gemeente. Verhuizing van telefoon en Adsl (KPN ADSL via HCCNET Basis abonnement) per 1 juni geregeld en, uiteindelijk, nog gelukt ook. Tot ik ging internetten had ik niet nagedacht over het feit dat mijn nieuwe huis wel eens verder van de centrale zou kunnen afliggen. Het verschil lijkt niet groot. Toen ik verbinding maakte bleek ik nog maar 80 KByte/sec te zijn ipv de voor mij gebruikelijke dik 220.
Ik heb KPN gebeld om te checken of dit idd door de centrale kwam. Kreeg ik te horen dat mijn abonnement was omgezet van Basis naar Start om die reden. Logisch op zich, maar zowel HCCnet als KPN heeft me niet geinformeerd. Ik check vervolgens mijn gegevens bij HCCNet en zie tot mijn verbazing dat ik een aanvraag op 8 juni gedaan zou hebben voor overzetting Basis naar Start?
Probleem dat ik heb is dat ik dus per 8 juni schijnbaar omgezet ben en dus ook een downloadlimiet heb dat bij Start hoort; 250MB!!!! Hier heb ik nooit genoeg aan en omdat ik niet geinformeerd heb ben ik hier ook zwaar overheen gegaan. Daarnaast blijkt nu dat ik per 8 juni een nieuw jaarcontract schijn te zijn aangegaan zodat overstap naar Tiscali (waar een hogere down-snelheid wel mogelijk is) me bijna een jaar boete kost. Komt iemand deze handelswijze bekend voor?

Probleem:
1. ik heb ongevraagd een limiet van 250MB p/m :r :r
2. bij overstap heb ik een jaar boete aan m'n kont :r

HCCnet reageert niet op een mail/fax om een fatsoenlijke oplossing te bieden. Op z'n minst hadden ze me toch kunnen informeren over het feit dat mijn Basis-abonnement niet ging werken op nieuwe adres en met mij kijken naar alternatief (overstap Tiscali )?

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Topicstarter
kick, ik krijg totaal geen reactie van HCCnet. Iemand gelijke ervaringen?

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 22:42

bartaa

Battlefield

heb je al geprobeerd om bij KPN je verhaal te doen ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Topicstarter
bartaa schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:19:
heb je al geprobeerd om bij KPN je verhaal te doen ?
ja, maar die geven weer aan dat het de enige verbinding is die zij kunnen leveren en darom de verbinding hebben gedownd. Voor de 250MB limiet verwijzen ze, logisch, naar HCCNet omdat die die datalimiet hanteert.
Ikzelf vind het raar dat HCCnet mij niet informeert over de aanpassing en ik dit zelf moet achterhalen door lage download. Lage snelheid nogmaals niet zo'n probleem maar de limiet des te meer!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zou zeggen, begin HCCnet eens van kontraktbreuk te betichten en vraag ze een door jou ondertekende opdracht voor downgrade.
Uiteraard via aangetekende brieven met daarin een uiterlijke termijn waarvoor ze moeten reageren.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Je zegt dat je geen reactie krijgt van HCCNet, maar heb je ook geprobeerd te bellen, of alleen ge-emailed?

Doe eens een postcodecheck op HCCNet en kijk eens wat hij dan aangeeft.

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Topicstarter
Maasluip schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:42:
Ik zou zeggen, begin HCCnet eens van kontraktbreuk te betichten en vraag ze een door jou ondertekende opdracht voor downgrade.
Uiteraard via aangetekende brieven met daarin een uiterlijke termijn waarvoor ze moeten reageren.
Zit daar wel aan te denken aangezien ze niet reageren. Heb eerst contact gehad en de situatie voorgelegd. Zij adviseerden om een fax te sturen en de situatie voor te leggen en vanaf toen krijg ik geen reactie meer op mail/fax.

• zilogger
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-03-2009
Ik neem aan dat je een download snelheid 250 kilobit per seconde bedoeld
i.p.v. 250 MB

Dat is eerder een upgrade dan een downgrade.

Desalniettemin het HCCnet, in dit geval CAS internet heeft jouw ongevraagd
van BASIC 3200/768 (No limit, fair use policy) naar START 800/256 (250MB limit) gebracht.

Je belt je ongans naar de ledenadministratie voor 20ct/min en je krijgt een
medewerker aan de lijn (na vele minuten) en deze verteld je doodleuk dat ze je
door technische problemen je maar gedowngrade hebben.

Welkom bij de paarse krokodillenclub.

Ik heb maar 1 advies:
Zolang je geen bestuurfunctie uitoefend binnen de HCC
kan je alleen maar overstappen naar een andere provider.

Maar controleer wel of de nieuwe provider wel een gegarandeerde snelheid kunnen bieden
naar jouw huis toe.

gowron uses only AMD

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Topicstarter
zilogger schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:56:
Ik neem aan dat je een download snelheid 250 kilobit per seconde bedoeld
i.p.v. 250 MB

Dat is eerder een upgrade dan een downgrade.

Desalniettemin het HCCnet, in dit geval CAS internet heeft jouw ongevraagd
van BASIC 3200/768 (No limit, fair use policy) naar START 800/256 (250MB limit) gebracht.

Je belt je ongans naar de ledenadministratie voor 20ct/min en je krijgt een
medewerker aan de lijn (na vele minuten) en deze verteld je doodleuk dat ze je
door technische problemen je maar gedowngrade hebben.

Welkom bij de paarse krokodillenclub.

Ik heb maar 1 advies:
Zolang je geen bestuurfunctie uitoefend binnen de HCC
kan je alleen maar overstappen naar een andere provider.

Maar controleer wel of de nieuwe provider wel een gegarandeerde snelheid kunnen bieden
naar jouw huis toe.
250 MB datalimiet bedoelde ik, geen download snelheid

Overstappen is nu wel het beste maar aangezien mijn contact gewijzigd is per 8 juni, zou dit betekenen dat ik een boete krijg over 10 maanden. Ik kan namelijk overstappen naar Tiscali of BBned.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 10:35

Stephane

Behhhhh

jij hebt toch geen opdracht gegeven tot die wijziging ?

Zoals eerder vermeld is... stel ze schriftelijk (aangetekend) in gebreke en zet daarin een termijn van 2 weken waar binnen zij dienen te reageren.

Jij bent immers degene die een product geleverd krijgt waar je niet om gevraagd hebt. Kunnen ze het door jou gewenste product product niet (meer) leveren ? Dan kun jij weg, zonder boete of wat dan ook ! De reden doet er niet toe. Jij doet zaken met HCC net en niemand anders. Dat HCC gebruik maakt van een KPN centrale is hun probleem.

Bellen heeft geen zin. Callcentres worden er op getraind dat ze geen toezeggingen mogen doen en ze kosten veel geld. Het verschil tussen in gesprek zijn met een callcenter en met jezelfpraten is in de meeste gevallen nihil.

Dit probleem gaat dus verder en iedere dag dat je wacht met het zenden van een brief staat voor een dag langer wachten op een oplossing.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Stuur gewoon een aangetekende brief en stel een redelijke termijn, reageren ze daar niet op trek je gewoon de automatische incasso in of betaal je niet meer. Dan zullen ze ineens wel naar je willen luisteren.
Daarbij is het zo dat als ze ongevraagd je contract hebben gewijzigd ze juridisch niet echt sterk staan en je er gemakkelijk vanaf kan komen.

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Topicstarter
mijn dank voor de reactie. Ik ga nu idd een aangetekende brief versturen. Heb het er helemaal mee gehad. Stom van ze, want als ze me gewoon hadden voorgelegd dat KPN slechts een startabonnement kon bieden, dan was ik gewoon in overleg met ze overgetsapt naar Tiscali of BBned. Ik ga maar eens op zoek naar een andere provider!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Sowieso is een verhuizing bij KPN-DSL geen verlenging/vernieuwing van je contract. Dus nogsteeds na eerste jaar gewoon per maand opzegbaar.

't Kan wel zijn dat je ISP (HCCnet) er een nieuw jaar van maak in de voorwaarden, daar heb je je dan wel aan te houden.

De omzetting zal van technische grond zijn. KPN hanteert afstanden tot de telefooncentrale en aan de hand daarvan wordt 't maximaal leverbare gezet per postcode/huisnummer. Ook zie je dat voor ISDN tov PSTN de snelheden lager beschikbaar zijn op langere afstanden.

Als je dus verhuist kan het zijn dat je een langere aansluiting hebt, hierdoor kan het zijn dat je dus geen Basic meer kan ontvangen (of mag ontvangen, wie-weet werkt het prima maar okee). In de contracten/voorwaarden staat dat er als iets technisch niet leverbaar is automatisch naar een wel leverbaar product/snelheid wordt omgeschakeld.

Als je eerst PSTN had en nu ISDN na je verhuizing, kan dat een reden/oorzaak zijn icm langere lijn. Of alleen je lijn is langer naar dit adres en dat als oorzaak. Je kan een telco (KPN-DSL) niet dwingen je Basic te leveren als dat technisch niet mogelijk is natuurlijk. Hoog en laag springen kan je dan maar zin heeft 't niet.

Je kan natuurlijk een overstap maken naar een ISP/telco combinatie die geen afstanden beperking kent aan bestelbare snelheden zoals Tiscali inderdaad. Ook BBned zegt dat >3000 meter alleen nog 512/256 te leveren valt bijvoorbeeld. (http://pcdb.bbned.nl/ voor afstand).

Eerst overstap regellen naar andere ISP/DSL netwerk en als die bevestigd is met datum. Dan als dat bevestigd is opzeggen / ontbinden van je huidige contract/abonnement.

Maar kan je binnen HCCnet niet naar een Tiscali verbinding overstappen bijvoorbeeld of blijven ze vasthouden aan 't jaarcontract?

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 27-07-2005 10:47 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Topicstarter
bjck schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:45:
Sowieso is een verhuizing bij KPN-DSL geen verlenging/vernieuwing van je contract. Dus nogsteeds na eerste jaar gewoon per maand opzegbaar.

't Kan wel zijn dat je ISP (HCCnet) er een nieuw jaar van maak in de voorwaarden, daar heb je je dan wel aan te houden.

De omzetting zal van technische grond zijn. KPN hanteert afstanden tot de telefooncentrale en aan de hand daarvan wordt 't maximaal leverbare gezet per postcode/huisnummer. Ook zie je dat voor ISDN tov PSTN de snelheden lager beschikbaar zijn op langere afstanden.

Als je dus verhuist kan het zijn dat je een langere aansluiting hebt, hierdoor kan het zijn dat je dus geen Basic meer kan ontvangen (of mag ontvangen, wie-weet werkt het prima maar okee). In de contracten/voorwaarden staat dat er als iets technisch niet leverbaar is automatisch naar een wel leverbaar product/snelheid wordt omgeschakeld.

Als je eerst PSTN had en nu ISDN na je verhuizing, kan dat een reden/oorzaak zijn icm langere lijn. Of alleen je lijn is langer naar dit adres en dat als oorzaak. Je kan een telco (KPN-DSL) niet dwingen je Basic te leveren als dat technisch niet mogelijk is natuurlijk. Hoog en laag springen kan je dan maar zin heeft 't niet.

Je kan natuurlijk een overstap maken naar een ISP/telco combinatie die geen afstanden beperking kent aan bestelbare snelheden zoals Tiscali inderdaad. Ook BBned zegt dat >3000 meter alleen nog 512/256 te leveren valt bijvoorbeeld. (http://pcdb.bbned.nl/ voor afstand).

Eerst overstap regellen naar andere ISP/DSL netwerk en als die bevestigd is met datum. Dan als dat bevestigd is opzeggen / ontbinden van je huidige contract/abonnement.

Maar kan je binnen HCCnet niet naar een Tiscali verbinding overstappen bijvoorbeeld of blijven ze vasthouden aan 't jaarcontract?
Voor mij is het heel simpel. Lagere download is minder fijn maar qua afstand tot centrale logisch gevolg. De limiet is het enige probleem en aangezien HCCnet voor de enige KPN variant (Go) een limiet hanteert; geen optie. Ik moet dus wel overstappen naar Tiscali of BBned die volgens postcode-check wel mogelijk zijn met snellere variant en FUP.
HCCnet geeft aan dat bij overstap naar andere ADSL-provider ik boete moet betalen voor de maanden na 9 juni (de datum van de door HCC NIET afgestemde overzetting van Bsasis naar Startabonnement).

• bjck
Misschien is het in hun systeem niet de verhuizing die je een nieuw jaar heeft gegeven op je contract maar juist de omzetting van abonnement?

Als dat zo is zouden ze wel wat water bij hun wijntje kunne/mogen doen. Zeker als je gewoon bij hun via BBned of Tiscali een abonnement/overstap aanvraagt. Je blijft immers gewoon klant...

Samen moet het mogelijk zijn tot een oplossing te komen.

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Topicstarter
bjck schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:27:
Misschien is het in hun systeem niet de verhuizing die je een nieuw jaar heeft gegeven op je contract maar juist de omzetting van abonnement?

Als dat zo is zouden ze wel wat water bij hun wijntje kunne/mogen doen. Zeker als je gewoon bij hun via BBned of Tiscali een abonnement/overstap aanvraagt. Je blijft immers gewoon klant...

Samen moet het mogelijk zijn tot een oplossing te komen.
HCCNet geeft ook aan dat omdat KPN de verbinding niet voor Basisabonnement kan realiseren er een downgrade heeft plaatsgehad. Mijn probleem is dat ik ongevraagd een downloadlimiet heb waar ik per toeval (de omzetting van Basis naar Start was me immers niet gemeld) achter kom. Zit nu dus iets van 5 GB boven de limiet in juli :( . Je zou hier idd uit moeten kunnen komen, maar de mail en fax waarin ik hierom vraag (coulance bij overstap provider door geen boete) wordt niet beantwoord...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja de conclusies van Il Ljama zijn exact die van mij. KPN kan op die afstand niet die snelheid leveren, dus doet de snelheid van het abonnemnet omlaag, dat is IMO nog wel vrij redelijk en is gewoon overmacht. Bij KPN wordt dan je jaarcontract zeker niet met een jaar verlengd.

Dat HCCnet dan ineens ook de voorwaarden van zo'n 'go' abonnement gaat toepassen is in deze situatie onacceptabel.

Geen enkele kpn adsl provider verlengt het contract met een jaar na verhuizing Sommige doen dat alleen als je downgrade. Ik zou ook HCCnet een brief sturen met daarin de melding dat jij niet gevraagd hebt om een downgrade en dat je niet akkoord gaat met de verlenging van het contract met een jaar en met de 250MB datalimiet.

Overigens sta je hierin vrij sterk, aangezien HCCnet iets van jou moet hebben, waar ze niet echt recht op hebben (zoals extra geld bij overschrijding 250mb of abonnements geld bij overschrijden contract), jij kan dat geld gewoon storneren of niet betalen en aanmaningen negeren en een andere ISP nemen, als er niet op een normale manier is uit te komen.

Ik zou iig proberen:
- Alles laten zoals het is, maar HCCNet schriftelijk laten bevestigen dat je geen 250MB limiet hebt en je contract niet met een extra jaar verlengd is.
- Is dit niet mogelijk, HCCnet in gebreke stellen en proberen het per direct te ontbinden en een andere ISP nemen
- Is dat ook niet mogelijk, gewoon eind van het originele contract aanhouden, schriftelijk opzeggen per die datum (dat accepteren ze niet) en vanaf die datum geen geld meer betalen aan hccnet.

Ik vermoed (let wel vermoed) dat je dan juridisch behoorlijk sterk staat aangezien jij nooit je contract verlengd hebt of een downgrade aangevraagd hebt. Rekeningen, aanmaningen en incassobureau's kan je wel negeren en als het eventueel op iets rechtzaak achtigs uitdraait, win je dat volgens mij met twee vingers in je neus (als je alle info die er is, hier gegeven hebt).
stephane

jij hebt toch geen opdracht gegeven tot die wijziging ?

Zoals eerder vermeld is... stel ze schriftelijk (aangetekend) in gebreke en zet daarin een termijn van 2 weken waar binnen zij dienen te reageren.

Jij bent immers degene die een product geleverd krijgt waar je niet om gevraagd hebt. Kunnen ze het door jou gewenste product product niet (meer) leveren ?
Nou nee hoor. Wat kpn betreft is hier inderdaad niet expliciet gevraagd om een ander product, maar in de algemene voorwaarden van kpn staat redelijk dichtgetimmerd dat de verbindingsnelheid geen gegarandeerd iets is en dat dat geen reden is tot opzeggen, maar dat je dan gewoon naar verhouding minder betaalt (imo een nette oplossing, in dit soort gevallen).

Voor HCCnet ligt het net ff anders, want die veranderen de totale internetverbinding naar iets onbruikbaars (250mb, dat kan toch niet...) en verlengen gelijk eventjes het contract met een jaar. Dat is echt onacceptabel en zou ik dus ook zeker niet slikken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Topicstarter
JvS schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:58:

Voor HCCnet ligt het net ff anders, want die veranderen de totale internetverbinding naar iets onbruikbaars (250mb, dat kan toch niet...) en verlengen gelijk eventjes het contract met een jaar. Dat is echt onacceptabel en zou ik dus ook zeker niet slikken.
Precies, KPN is in wezen netjes door het hoogst haalbare abonnement aan te bieden. HCC verzuimt om dit door te communiceren en heeft ook nog eens aanvullende voorwaarden (250 MB limiet) die ze eraan koppelen.
Heb gisteren een mail gekregen van ze dat ze mijn klacht ontvangen hebben en in behandeling. Ik neem aan de fax met mijn feitenrelaas, maar geen enkele referentie dus het kan ook nog wel een reactie op 1 van de vele mails zijn... :(

Ik wacht de reactie van HCC af en anders ga ik ze in gebreke stellen. Ik vind het redelijk om de downloadsnelheid te accepteren maar wil FUP ipv 250MB.

Verwijderd

Hou je ook de pccheck in de gaten? Die verandert nog wel eens een beetje en het kan best zijn dat je net boven de grens zat en er nu net onder. Misschien is inmiddels wel een tandje hoger mogelijk op jouw adres?

• bjck
JvS z'n stappen volgen. Wil er alleen nog aan toevoegen dat je ook kan voorstellen bij HCCnet om wel klant te blijven als je een overstap naar een abonnement via BBned of Tiscali mag bestellen en zo snel mogelijk wordt overgezet.

De afstanden die gehanteerd worden door KPN om maximale snelheden vast te stellen zijn redelijk vaak. Maar kan ook best zijn dat er uit jou lijn specifiek wel gewoon 2Mbps nog komt bijvoorbeeld.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

bjck schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:56:
De afstanden die gehanteerd worden door KPN om maximale snelheden vast te stellen zijn redelijk vaak.
come again? :P

Je bedoelt neem ik naan redelijk vaak conservatief ofzo? Dat klopt, kpn hanteert behoorlijk strenge normen voor levering van adsl. Maar ik kan me herinneren dat ze daarmee gestopt zijn en dat ze alles gaan leveren en waar je vroeger geen adsl mocht krijgen, ze het nu alsnog gaan proberen maar dat je er een brief bij krijgt waarin staat dat je binnen 14 dagen ofzo eventuele problemen met het signaal of de snelheid moet melden bij de helpdesk.

Dat staat een beetje tegen de ervaring in dit verhaal, maar misschien dat die regeling na 1 juni pas is ingegaan ofzo. Eens kijken wat postcodechecks van kpn zeggen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Topicstarter
KPN lijkt idd streng met de eisen aangezien die alleen de Go-variant aanbieden en Tiscali en BBned ruim meer. Ik ben op zich wel van plan om bij Hcc te blijven (al jaren trouwe en tevreden klant), maar dat hangt wel van de afhandeling van dit akkefietje af.... Tiscali en Bbned kan ik ook gewoon bij Hcc krijgen en daar voel ik wel wat voor als daarmee die downloadlimiet van de baan is. Zolang ik maar geen boete hoef te dokken ;)

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 17:55

TweakBoy

---

misschien wel handig voor de TS:
intern nummer van Cas/Internet > HCCnet: 020 56 93 700

dit is dezelfde nummer als waar je met 0900 heen belt....

---

• bjck
KPN was zeker vroeger mijn inziens héél conservatief mbt afstanden. Nu iets soepeller maar nogsteeds niet op individuele basis ;)

BBNed hanteert 't soepeler (en transparant). Alles >3000 meter in hun postcodecheck is alleen nog 512/256 als snelheid bestelbaar. (ADSL2+ straks alleen <2000 meter).

Tiscali hanteert geen enkele afstand als ristrictie tot bestellen. Zo wordt uit elke individuele telefoonlijn 't maximale mogelijk. Maar 't kan wel zijn dat je 6Mbps bestelt en 4Mbps haalt op een lijn natuurlijk.

Dat kan sowieso altijd zijn omdat afstanden in de gehanteerde tebellen niet altijd evengoed kloppen en kwaliteit van individuele koperlijnen niet worden meegenomen (en niet beschikbaar zijn vaak).

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Topicstarter
TweakBoy schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:53:
misschien wel handig voor de TS:
intern nummer van Cas/Internet > HCCnet: 020 56 93 700

dit is dezelfde nummer als waar je met 0900 heen belt....
dank, die had ik nog niet !
bjck schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:57:
KPN was zeker vroeger mijn inziens héél conservatief mbt afstanden. Nu iets soepeller maar nogsteeds niet op individuele basis ;)

BBNed hanteert 't soepeler (en transparant). Alles >3000 meter in hun postcodecheck is alleen nog 512/256 als snelheid bestelbaar. (ADSL2+ straks alleen <2000 meter).

Tiscali hanteert geen enkele afstand als ristrictie tot bestellen. Zo wordt uit elke individuele telefoonlijn 't maximale mogelijk. Maar 't kan wel zijn dat je 6Mbps bestelt en 4Mbps haalt op een lijn natuurlijk.

Dat kan sowieso altijd zijn omdat afstanden in de gehanteerde tebellen niet altijd evengoed kloppen en kwaliteit van individuele koperlijnen niet worden meegenomen (en niet beschikbaar zijn vaak).
Zeg je hiermee dat BBned een zekerdere optie is dan Tiscali? BBned geeft aan dat ik 2200 meter van de centrale zit, dus dat moet geen probleem zijn.

Pagina: 1