ADSL delen met volle functionaliteit

Pagina: 1
Acties:

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik heb nu BAsic mxstream abo. Totdat deze wordt omgezte in een extra abo wil deze via een netwerk delen.

Ik op mijn studenten huis een LAN. Momenteel met slechts 2 personen. Ik heb mijn internet verbinding al gedeeld via AnalogX proxy. Het probleem hiermee is dat ie alleen maar HTTP doorgeeft. De andere computer kan nl. alleen maar internetten en niet zijn mail checken of napster gebruiken.

Is er een eenvoudige manier om zo'n verbinding te delen met volle functionaliteit?

De server draait op Win2K pro met daarin 2 netwerk kaarten. Een UTP die op de ADSL modem is aangesloten. De andere Coax kaart is aangesloten op de lan.

BVD,

Coert

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Ikzelf deel mijn kabelverbinding via een server waarop WInroute Pro staat. Werkt perfect.

Wel eventjes wat werk om te installeren, maar dan heb je de beschikking over een router met ingebouwde fire-wall die werkt volgens NAT-technologie (of indien gewenst met een proxy-server) Verder beschikt hij over DHCP-server, Mail-server etc. Maar met NAT kun je gewoon al het internetverkeer zoals mail, Napster, ICQ e.d. via WINROUTE laten lopen zonder extra services in te hoeven stellen.

edit:
Je kunt trouwens ook winroute home van de website van www.winroute.nl afhalen. WErkt kinderlijk eenvoudig, maar biedt alleen wat minder opties en werkt binnen een minuut of 5

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik heb nu dus Winroute Lite geinstalleerd met succes. Maar als de Winroute engine draait kan ik geen verbinding met internet krijgen via mxstream....Als ik de engine uitzet is er geen probleem.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Je moet ...volgens mij.... ik ben niet zeker... PPPoE ethernet, wat ADSL volgens mij gebruikt aanzetten. CORRECT ME IF I'M WRONG.

Als dat niet met winroute lukt, lukt dat wel met nat32 (www.nat32.com) Dat ondersteunt dat wel. Is ook op een Network Adress Translation gebaseerd proggie met port mapping en een dhcp server.

Rob

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Op zaterdag 13 januari 2001 21:39 schreef Deddiekoel het volgende:
Ik heb nu dus Winroute Lite geinstalleerd met succes. Maar als de Winroute engine draait kan ik geen verbinding met internet krijgen via mxstream....Als ik de engine uitzet is er geen probleem.
Krijg je geen verbinding met de modem of kan je niet inloggen op het netwerk van je provider?

Byteripper.

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 21:39 schreef Deddiekoel het volgende:
Misschien moet je in WinRoute even in de portfilter Any Interface, Any Address=>Any Address allowen...

Dat gaat als volgt.

1) Kies Settings->Advanced->Packet Filter
2) Selecteer 'Any interface' uit de lijst
3) Kies 'Add'. Het volgende scherm verschijnt:

Afbeeldingslocatie: http://gertjaap.hypermart.net/Untitled-1.gif

4) Laat alle instellingen staan en druk op 'OK'
5) Kies het 'Outgoing' tabje en herhaal stap 2-4

Het 'Incoming' tab ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://gertjaap.hypermart.net/Untitled-2.gif

Het 'Outgoing' tab ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://gertjaap.hypermart.net/Untitled-3.gif

Dit moet sowieso ingesteld zijn geloof ik :) wat ik verder merk is dat verbindingen bellen/ophangen vanuit winroute moet gebeuren. Als je dat buiten winroute om doet dan werkt het niet (bij mij dan ik ben dan maar een nederige ISDN gebruiker >:) maar toch)

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20

Crusader

Arc Nature

Als je nog steeds hinder ondervindt met WinRoute, zou je SyGate kunnen proberen.
Dan functioneert de server niet als proxy, maar als gateway. Da's helemaal transparant, hoef je alleen maar op de andere pc's de gateway op te geven in netwerkconfiguratie en verder helemaal niets.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Ik heb het nu draaien onder WinGate Pro maar ik wil de bovenstaande uitleg voor WinRoute ook proberen!

Pagina: 1