Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Melding MS Antispyware over Tweakers?

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 19:15
Ik krijg na het draaien van Microsoft Antispyware Tool de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/289/tweakers9gy.jpg

Ik heb " view all detected locations" opengeklapt en zie dat tweakers iets wil hijacken?!

Het zal wel niks zijn, maar ik vroeg me af of meerdere mensen dit hebben?
Mijn systeem draait Windows XP met SP2 en alle updates. Tevens is het spywaretooltje vanmorgen geupgrade naar de laatste versie.
Dit gebeurde voordat ik hem liet scannen.

Gisteren kreeg ik deze melding nog niet.
Zoiets was laatst toch ook bij startpagina.nl geloof ik? Dat MS zei dat het spyware was?

Nouja, als er nog meer mensen last van hebben moet misschien iemand van Tweakers ff een boos telefoontje richting Bill plegen ;)

=edit=
Picserver ligt weer eens te emmeren; ff plaatje op imageshack gezet

[ Voor 15% gewijzigd door vosss op 21-07-2005 09:54 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

laat me raden je hebt tweakers als startpagina gezet.
en mantispyware ziet dit als een browser hijack.
dat zegt ie van elke verandering van de startpagina, dat ligt niet alleen aan tweakers.
ik zou me er niet druk om maken, gewoon op ignore zetten.
is verder niets aan de hand ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• vosss
chucky666 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:05:
laat me raden je hebt tweakers als startpagina gezet.
en mantispyware ziet dit als een browser hijack.
dat zegt ie van elke verandering van de startpagina, dat ligt niet alleen aan tweakers.
ik zou me er niet druk om maken, gewoon op ignore zetten.
is verder niets aan de hand ;)
Ja dat zou je dus denken ja.
Ware het niet dat ik tweakers.net al sinds tijden als startpagina heb en deze melding nooit eerder heb gezien :?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Je kan bij de extra instellingen van antispyware je wenselijke startpagina instellen, die vergelijkt hij met de eigenlijke startpagina.

Misschien staat je wenselijke startpagina op about:blank vanwege een herinstallatie van antispyware ofzo?

Human Bobby

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Daarom noemen ze het beta. (ofwel: zo hijacks MS alle homepages terug >:) zie ook http://www.webwereld.nl/articles/14659

Maar kijk eens in je settings van MS antispyware of je deze werkelijkop t.net hebt staan. Maar het kan ook opzet/grove onzorgvuldigeheid zijn van MS. Gezien het verhaal over startpagina.nl zou me dat niks verbazen dat ze dit ook bij t.net doen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• vosss
leuk_he schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:44:

Maar kijk eens in je settings van MS antispyware of je deze werkelijkop t.net hebt staan.
De browsersetting van MS antispyware stonden (en staan) al god weet hoe lang op Tweakers.net.
Maar het kan ook opzet/grove onzorgvuldigeheid zijn van MS. Gezien het verhaal over startpagina.nl zou me dat niks verbazen dat ze dit ook bij t.net doen.
Vandaar ook mn vraag of nog iemand hetzelfde heeft :)

[ Voor 56% gewijzigd door vosss op 21-07-2005 12:29 ]

• frickY
  • Laatst online: 13:11
Die melding geeft ie naar mijn wete zodra je startpagina bepaalde javascriptjes bevat.
Misschien dat er onlangs iets aan de FP is veranderd..

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

efffe doorgetest: homepage in i.e. op tweakaers.net gezet: Scan hem als hier boven (zeer riskant, bla bla bla)

op startpagina.nl gezet: wordt niet gescand. het lijkt dus wel of hij specifiek tweakers.net herkent. !! })

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• frickY
  • Laatst online: 13:11
Misschien door 1 of ander linkje in de meuk-tracker?
Sommige virus-filters hielden de vorige nieuwsbrief ook tegen.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

frickY schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:53:
Misschien door 1 of ander linkje in de meuk-tracker?
Sommige virus-filters hielden de vorige nieuwsbrief ook tegen.
op 2 verschillende dagen?

Volgens mij heb je het niet goed gelezen. Het enige waarover hij klaagt is dat de "homepage" op ww.tweakers.net is gezet. Niet over de inhoud als je bladerd (en daarnaast: ik heb de online protection nu niet eens aan staan). Blijkbaar heeft iemand die ook zijn homepage op www.tweakers.net heeft staan een raport gemaakt over spyware infectie en MS heeft (alweer) dit overgenomen als t.net zijnde een site die spyware verspreid.

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 22-07-2005 23:33 . Reden: woordje evil maar weggehaald.. lokt blijkbaar hk replies uit. ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Modbreak:Heren, het is hier nog altijd niet de Tweakers Huiskamer. De laatste 3 reacties in dit topic zijn zojuist getrashed. Houdt het ontopic alstublieft. :/

Signature

Pagina: 1