Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W2k3 + WXPsp2] symantec antivirus 9.0 / firewall problemen

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
vermoedelijk is het probleem ontstaan na een upgrade van win2003 sbs premiumedition, naar sp1 daarvan.
die zet de windows firewall op de clients automatisch aan. de windows firewall gebruikt dan de installingen die hij van het domein krijgt.

het probleem is dat ik nu niet met symantec system console de clients kan updaten etc. ook raporteert hij niet de goeie status. een netwerk audit van symantec vindt ook geen antivirus clienst op de clients met firewall aan.

de windows firewall is alleen uit te zetten door dat te doen bij services.msc

we gebruiken isaserver.

het liefs maak ik natuurlijk geen extra regels voor isa server of de windows firewall. en het liefs laat ik de windows firewall ook gewoon draaien. extra werk om ze allemaal uit te zetten. weer extra documentatie voor isa server etc.
clients met de firewall an kunnen wel zelf updaten vanaf de server. maar andersom gaat niet.

de manier dat dit aan het licht kwam is dat diverse stations popups kregen van windows securitycentre, met de melding dat symantec antivirus zegt dat het geinstaleerd is, maar dat de status onbekend is. ik snap niet hoe dat kan, want op andere stations krijg ik die melding niet.
(ook met de firewall aan. dit maakt dus blijkbaar geen verschil)

erg vervelend voor gebruikers, dat ze die melding krijgen terwijl er niks aan de hand is. er is gewoon een licentie geinstaleerd, dit wordt zowel in de symantec sytemconsole als op de client zelf aangegeven.

heeft iemand een oplosing voor het probleem van de windows security centre over de onbekende status van symantec antivirus? ( en dan niet dat ik maar gewoon de melding uit moet zetten natuurlijk)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:20
oplossing>> patch downloaden bij symantec (staat op de supportsite) dan ben je er vanaf :)

http://www.symantec.com/t...se/sp2/compatibility.html

btw: firewall uitzetten doe je niet bij services.msc maar met een gpo

A wise man's life is based around fuck you