Hallo mensen,
Ik heb een vraag over het vervangen van een Exchange-server.
Momenteel is er een netwerk met 2 DC's (Windows 2000 Server).
Op één van deze twee draait Exchange 2000 Server.
Deze server moet worden vervangen.
Kan iemand mij een advies geven over de volgorde van handelingen die ik moet doen om alles goed te laten verlopen?
Als ikd e nieuwe server al met het commando DCPROMO in het netwerk heb opgenomen als DC voor een bestaand domein, moet ik de bestaande Exchange-server dan eerst loskoppelen alvorens op de nieuwe server Exchange 2000 Server te gaan installeren, of kan ik dit gewoon naast elkaar laten draaien?
Als dit laatste zo is, kan de originele Exchange-server op een later tijdstip dan zonder problemen uit het domein worden verwijderd en kan de nieuwe Exchange-server dan als enige Exchange-server binnen het domein verder draaien?
Dit zijn een paar kleine vraagjes waar ik op dit moment tegen aan loop.
Ik hoop dat iemand mij hier een advies over kan geven?
B.v.d.
Ik heb een vraag over het vervangen van een Exchange-server.
Momenteel is er een netwerk met 2 DC's (Windows 2000 Server).
Op één van deze twee draait Exchange 2000 Server.
Deze server moet worden vervangen.
Kan iemand mij een advies geven over de volgorde van handelingen die ik moet doen om alles goed te laten verlopen?
Als ikd e nieuwe server al met het commando DCPROMO in het netwerk heb opgenomen als DC voor een bestaand domein, moet ik de bestaande Exchange-server dan eerst loskoppelen alvorens op de nieuwe server Exchange 2000 Server te gaan installeren, of kan ik dit gewoon naast elkaar laten draaien?
Als dit laatste zo is, kan de originele Exchange-server op een later tijdstip dan zonder problemen uit het domein worden verwijderd en kan de nieuwe Exchange-server dan als enige Exchange-server binnen het domein verder draaien?
Dit zijn een paar kleine vraagjes waar ik op dit moment tegen aan loop.
Ik hoop dat iemand mij hier een advies over kan geven?
B.v.d.