[php&mssql] Probleem met authenticatie

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
De situatie is als volgt:

- alle pc's zitten op hetzelfde domein (ook de mssql server).
- mijn pc (windows 2000) functioneert nu als webserver (IIS 5 + PHP 5)

Ik ben bezig met een php tool die gegevens ophaalt uit de mssql database.
Om verbinding te maken met de mssql server gebruik ik de volgende code:
PHP:
1
$conn = mssql_connect("mssqlserver");

Dit werkt prima op mijn eigen pc (de webserver). Maar zodra ik vanaf een andere pc hier de php tool opvraag, komt hij met de volgende foutmelding:
Warning: mssql_connect() [function.mssql-connect]: message: Login failed for user 'NT AUTHORITY\ANONYMOUS LOGON'. (severity 14) in c:\Inetpub\wwwroot\test\index.php on line 104
Ik heb al lopen zoeken en nog geen oplossing gevonden. In IIS heb ik al wel bij Authentication Methods alle vinkjes uit, behalve bij Integrated Windows authentication. Ik had namelijk gelezen dat dit een van de oorzaken zou kunnen zijn, maar helaas was hiermee het probleem niet opgelost.

Iemand enig idee wat er mis gaat?

[ Voor 7% gewijzigd door Rene59 op 21-07-2005 09:28 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je Anonymous User account in NT (IUSR_<computername> ) mag geen connectie maken met je database.
Je zou dat aan kunnen passen op je database, of anonymous logon uitzetten. Dan wordt je eigen username en password gebruikt. En wanneer deze niet bekend is, dan krijg je een inlogbox te zien.

Je kan ook een SQL user/pass gebruiken in je connection string.

Zorg wel dat je deze connection string dan in een aparte connect.php file zet die je include.
Deze connect.php plaats je ergens in je include path (niet in je webroot) en dan wordt hij ook niet 1,2 3 gestolen ;)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Even een vraag: waarom wil je gebruik maken van trusted authentication in je applicatie? Waarom niet met een sql login?

edit:
ik = mosterd na de maaltijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Annie op 21-07-2005 09:45 ]

Today's subliminal thought is:

• Rene59
Het is gelukt :) (en te bedenken dat ik er gisteren uuuren mee heb zitten klooien).
Ik heb nu basic authentication ingeschakeld in plaats van integrated windows authentication en dat pikt hij wel.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Let je wel op dat je zonder ssl verbinding (https://) je wachtwoorden in clear text over de lijn gaan.

Een sql login (in je connection string) zoals Annie ook aangeeft is dan veiliger.

Wanneer je met rollen werk in je webapp d.m.v. gebruiker login's dan zou ik je aan raden om https te gebruiken.
Als je alleen wat content presenteerd die voor iedereen gelijk is, dan zou ik kiezen voor een sql login in de connection string.

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 21-07-2005 09:55 ]

• Rene59
Oke da's inderdaad wel belangrijk. Een sql login in de connection string is geen optie, dus dan ga ik maar eens uitvogelen hoe ik ssl kan installeren.
Bedankt :)

• Rene59
Ik heb nu SSL geinstalleerd (kan nu alleen nog maar met https:// erop), alleen als ik met php de $globals bekijk, zie ik de wachtwoorden nog staan bij [AUTH_PASSWORD].
Ben ik nog iets vergeten?

[ Voor 4% gewijzigd door Rene59 op 21-07-2005 11:37 ]

Pagina: 1