Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

headset (mic&speaker) door 1 jackplug

Pagina: 1
Acties:

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-11 13:28
heb hier een simpel headset voor een siemens telefoon liggen die ik wou gaan gebruiken als headset voor de pc.
was van plan om er gewoon 2 stekkers aan te solderen (mic en speaker dus). Maar er zitten dus maar 3 draadjes in het snoer, dus vroeg me af of dit niet via 1 jackplugje kan. sommige telefoons hebben het geloof ik ook wel, dan zo;n kleinere jackplug, maar wel mic en speaker over 1 stekkertje.

Maar als ik er 1 stekker aan soldeer kan dat ook op mijn pc, kortom gaat hij dat herkenen. ik gebruik het onboard geluid van de asus p4p800 deluxe.

in mijn soundMax menu kijk zie ik bij de speakers optie wel "Koptelefoon met microfoon" staan maar denk dat dit meer te maken heeft met het soort geluid.

Verwijderd

1 draad daarvan is de massa (meestal zwart), die gebruiken de speakertje en mic samen.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18

Cyphax

Moderator LNX
Je zult er wel 2 plugjes aan moeten solderen... ik geloof niet dat de uitgang van je geluidskaart ook als ingang gaat kunnen dienen. Zeker niet beide tegelijk. Die telefoon is hoogst waarschijnlijk mono en met een stereo jackplugje zou je misschien de 'andere kant' als mic ingang kunnen laten dienen.. maar dat is natuurlijk vrij custom.

Saved by the buoyancy of citrus

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Speaker is dus mono-geluid, waardoor er een draadje overblijft voor je mic.
Kan je niets meer op je gewone geluidskaart.

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-11 13:28
hmm jammer, had wat "ff stekkers wisselen" of een splitter kunne schelen maarja