Hoeveel data gebruikt de gemiddelde game?

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:36
Even een korte uitleg,

Binnenkort ga ik waarschijnlijk op kamers op een plek waar ze internet hebben met een datalimiet van slechts 250 mb per maand.
Nu kan ik best leven zonder het downloaden van films en mp3s, maar niet zonder games (hehe).

Mijn vraag is dus: kan ik ondanks deze datalimiet prima blijven spelen zoveel ik wil (plus het gebruik van ventrillo/teamspeak) of is dat niet mogelijk?

De games die ik speel zijn:
-World of Warcraft
-Battlefield 2
-Counter Strike: Source

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

Hang er eens een datameter programma'tje tussen en meet het zelf :)

Ik gok dat het voor die spellen zelf nog wel mee zal vallen, maar dat voice-data (ventrillo en teamspeak dus) nog wel eens flink in de cijfers kon lopen.

Is het niet een idee om met hen daar te overleggen een beter internetabbo te nemen? Desnoods dat jij wat meer betaalt?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Nou urban terror, een mod voor quake3 speelde ik veel(soms nog)
Toch tientallen mb's per uur hoor, meeste down, maar ook aantal up.

Reken er maar op dat het bij deze spellen bijna het maximale aan down is(75%) en (50% van je up)

Bereken dat maar in uren, constante snelheid dan per dag en per maand.

Je zult beter geen teamspeak etc moeten gebruiken. En maar een aantal keren, of uurtjes per dag kunnen spelen. Jammer joh

• Stoffa
Nou t punt is dat t onderhuur is, ik zit daar maar voor drie maanden en om haar nou dr hele abo om te laten gooien puur zodat ik lekker kan gamen... :S
Ach misschien doe ik dat ook maar gewoon, heb echt geen zin constant op die limiet te moeten gaan letten.

Wat denken jullie ongeveer dat nodig is per maand? Een gig ofzo?

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

over die data limiet... wat kost elke 100 mb die je daarovereen komt? of wordt het afgesloten?

http://www.adf-hq.nl

• Stoffa
Ik heb geen idee, ik zit er nog niet dus weet het fijne er nog niet van.

Maar 250 mb is echt bizar weinig imo, ik dacht dat dat meer iets was van een jaar of vijf geleden.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:23
Dat haal je never. Reken zelf maar uit 250 mb is nog geen 10 mb per dag. Als je wilt gamen en een beetje internetten heb je daar echt te weinig aan.

• Stoffa
Nou ben vandaag gaan hospiteren voor een andere, vast kamer en ze hebben me uitgekozen. Dus ik heb deze onderhuur voor drie maanden (en datalimiet 250 mb) afgezegd.

In het studentenhuis waar ik nu ga zitten is nog helemaal geen internet maar ze willen het wel dus ik mag het allemaal voor ze uit gaan zoeken.

Ben hier een stuk blijer mee moet ik zeggen, nu kan ik tenminste zelf het abonnement kiezen ipv te worden overgeleverd aan crap internet.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 22:26
neem gelijk het duurste/beste, jij zit er toch maar een paar maanden, met een beetje geluk vind je een aanbieding met de eerste maand gratis ofzo >:) Plus gedeeld mt een aantal man is het sowieso goedkoop.
Pagina: 1