Toon posts:

DivX naar DVD omzetten, hoe? *

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mij de laatste dagen naast mijn pc formatteren vooral beziggehouden met een divx film proberen om te zetten naar een dvd film. Ik heb daarvoor ondertussen al een stuk of 15 progs geïnstalleerd en 2 handleidingen gevold op o.a.

www.sectie.be:

Hier kon ik niet meer verder door het programma "TMPGenc Plus" die blijkbaar geen .avi films ondersteund terwijl dat het in die handleiding met een .avi fim geïllustreerd staat. In ieder geval krijg ik de foutmelding dat het niet ondersteund wordt.

en ook een handleiding op:
http://www.mozartlaan.vze.com/

Hier kon ik niet meer verder na het proberen encoden van de .avi naar .mpv met CCE waar ik een script moest laden dat gemaakt was in FitCD. mijn mpv file werd maar 6 MB groot en als ik met CCE de .avi file zelf laadde dan ging het wel maar dan ben ik natuurlijk die instellingen gemaakt met dat script kwijt :s
Er stond wel bovenaan die pagina iets van het programma AviSynth maar de schrijver van die handleiding heeft daar verder niks over vermeld en dus heb ik dat programma ook niet gebruikt.
Misschien dat het daaraan ligt :?

Kunnen jullie mij alsjeblief bij 1 van de bovenstaande gevallen helpen of me een link geven naar een website waar het WEL goed uitgelegd staat en dat niet TE veel verouderd is of dat jullie zelf hebben uitgetest.(mag zeker ook engelstalig zijn)
Ik wil wel KWALITEITSDVD'S maken en ben dus bereid daar ook moeite voor te doen en tijd door te brengen achter mijn PC.

Voor moest het nodig zijn ivm systeemvereisten of tijd die nodig is om te coderen:
ASUS a8n SLI Deluxe
AMD Athlon 64 3500+ venice core met zalman cooler
1024 MB DDRRAM (kingston 2 X 512 in dual channel)
ASUS GeForce EN 6600 GT TOP Edition
Creative Audigy 2 ZS

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Is DivXtoDVD niet iets voor jou? :)
edit:
Volgens mij moet je overigens met VirtualDub eerst je film omzetten naar MPEG1 of 2, voor je met TMPGEnc verder kunt. ;) [search=divx naar dvd] (je oude topictitel) geeft ook een aantal handige resultaten. Misschien ook daar eens tussen kijken? :)

offtopic:
Ik pas je topictitel ook nog iets aan. :)

[ Voor 75% gewijzigd door pasta op 21-07-2005 02:12 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
pasta schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 02:08:
edit:
Volgens mij moet je overigens met VirtualDub eerst je film omzetten naar MPEG1 of 2, voor je met TMPGEnc verder kunt. ;) [search=divx naar dvd] (je oude topictitel) geeft ook een aantal handige resultaten. Misschien ook daar eens tussen kijken? :)

offtopic:
ik had bij de eerste methode virtual dub ook al gebruikt omdat het ook zo in de handleiding stond.
Misschien moeten ze es de moeite doen om hun handleidingen die ze zelf schrijven ook es uit te testen zodat ze zien of ze niks vergeten zijn.

En dat programma dat je voorsteld lijkt mij wel wat. Alleen jammer dat er een beperkte snelheid opgelegd wordt en dat wil ik niet echt. Vooral niet omdat ik wel es wat meer uit mijn pc wil halen. Maar kvind het wel goed dat het ook ondertitelingen ondersteund en om het helemaal perfect te maken zou je nog alles moeten kunnen omzetten naar de europese standaard (25.000) ipv de Amerikaanse.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Je kan DVD2SVCD eens proberen. Ondanks dat de naam anders doet vermoeden, kan je er ook AVI's mee opzetten naar DVD's. Het doet voor je wat ze je in je tweede guide proberen uit te leggen. Echter wordt niet VirtualDub maar AviSynth gebruikt. De eerste is namelijk helemaal niet voor deze taak gemaakt...
Het instellen zal voor zich spreken, maar als je toch nog wat hulp nodig hebt, kan je bij Doom9 terecht. Behalve dat het volledig geautomatiseerd is, heeft het programma als voordeel dat je de encoder QuEnc kan gebruiken. Dit is een gratis alternatief voor CCE(-SP), waarmee je resultaten kunt boeken die nagenoeg gelijk zijn aan die van CCE.
Wil je alle stappen perse handmatig doen, dan kan je ook eens een kijkje nemen op Doom9.net. Hier vind je een hele verzameling goed uitgewerkte guides.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-07 15:30
WinAvi Video Converter werkt bij mij erg goed... Neemt eventueel aanwezige srt bestanden ook meteen mee....

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36
Super dvd creator 8.0 (van Mastersoft) , kan zown beetje alles (avi,divx,xvid,rm,wmv en meer) naar dvd of svcd omzetten, zonder veel poespas. Gewoon files toevoegen en je laat ehm lekker een tijdje knallen. (of hij het erg efficient doet weet ik niet)

[ Voor 10% gewijzigd door MrJT op 21-07-2005 11:05 ]

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

Als je de codecs goed geinstalleerd hebt dan kan TMPGenc ze prima openen, zelfs quicktime en dergelijke. zoek met Gspot uit welke codecs je nodig hebt voor je avi en zorg ervoor dat ze op je pc staan.

je zou ook kunnen proberen met NERO die heeft ook leuke tools om van avi naar dvd te gaan.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 16:22

mrsar

waar een sar is,is een wodka

yup....nero doet het ook goed hoor ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
Probleem 1:

als ik een programma zoals avitosvcd, Nerovision express of winavi video converter gebruik, kan ik dan ook de ondertitelingen instellen die ik heb onder een .srt bestand?
Khad wel al een manier gevonden waar dat niet nodig is. Dat is de .srt file inbakken in de .avi file met fddshow. Maar dan mis je ook een stuk van de film omdat de plaats waar de ondertitelingen staan een zwarte achtergrond hebben en dat wil ik niet.

Probleem 2:

Maakt dat veel verschil als ik een Amerikaanse film niet omzet naar het Europese formaat ( PAL 25.000) want ik vermoed dat dit niet met die voorgestelde progs gaat.

Probleem 3:

Bestaat er ergens een handleiding voor nerovision express of avi video converter? Die van avitosvcd kan ik vinden op doom9.

Probleem 4:

Heb ik nog andere software nodig als ik 1 van die 3 programma's gebruik? Enkele sites die ik al heb bezocht zitten namelijk bezig of scripten die je moet maken met avisynth enzo?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 15:05 ]

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-08 19:11
Programma's als DIKO ,DVD2SVCD en de filmmachine kunnen al deze stappen die beschreven staan in de guides voor je overnemen.
Ik ben alleen bekend met DVD2SVCD en daar kan je zelfs de subs selectable maken.
WINAVI is nog eenvoudiger maar die kwaliteit vind ik tegenvallen.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Even zoeken op AVI2DVD, dat is echt perfect. Kan je selecteerbare subs toevoegen enzo, plus je maakt gebruik van gratis encoders.

Wat je zei over TMPGenc (plus) klopt voor geen meter, heb een hele stapel SVCD's liggen die het tegendeel bewijzen.

Waar het eigenlijk op neerkomt, is dat je moet zorgen dat je je codecs in orde hebt op je PC. Download G-Spot van www.doom9.net en kijk even wat die avi precies is.

Succes

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:02:
Probleem 1:

als ik een programma zoals avitosvcd, Nerovision express of winavi video converter gebruik, kan ik dan ook de ondertitelingen instellen die ik heb onder een .srt bestand?
Khad wel al een manier gevonden waar dat niet nodig is. Dat is de .srt file inbakken in de .avi file met fddshow. Maar dan mis je ook een stuk van de film omdat de plaats waar de ondertitelingen staan een zwarte achtergrond hebben en dat wil ik niet.
Met DVD2SVCD (ik neem aan dat je dat bedoeld) kan het. Klik op het Subtitles tabje, en de rest spreekt voor zich.
Probleem 2:

Maakt dat veel verschil als ik een Amerikaanse film niet omzet naar het Europese formaat ( PAL 25.000) want ik vermoed dat dit niet met die voorgestelde progs gaat.
DVD2SVCD kan het voor je doen. Het hoeft echter niet perse. Het hangt ervan af of je DVD-speler het om kan zetten naar PAL en/of je TV NTSC (Noord Amerikaans formaat) ondersteund. Als een van de twee kan, dan zou ik het niet doen. Zoals iedere conversie geeft het namelijk verlies. Zo wordt je film/serie ongeveer 4% korter omdat goede framerate conversie simpelweg niet mogelijk is.
Probleem 4:

Heb ik nog andere software nodig als ik 1 van die 3 programma's gebruik? Enkele sites die ik al heb bezocht zitten namelijk bezig of scripten die je moet maken met avisynth enzo?
Voor DVD2SVCD heb je alleen nog een encoder (QuEnc, CCE, TMPG of Procoder) nodig. De rest krijg je erbij.
Het scripten wordt voor je gedaan. Als je eenmaal door het idee dat je met tekst werkt heen bent, werkt het trouwens erg makkelijk. Het is net als beginnen te werken met CLI; uituindelijk is het vaak veel krachtiger. Maar dat hoef je dus niet perse te doen...
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 02:06:
Ik wil wel KWALITEITSDVD'S maken en ben dus bereid daar ook moeite voor te doen en tijd door te brengen achter mijn PC.
Dat straalt er om eerlijk te zijn niet helemaal vanaf... ;)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 21:05
Hier staat veel in:

http://www.afterdawn.com/...ve/convert_avi_to_dvd.cfm

Scheelt al heel wat van die 15 proggies :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TMPGenc kan wel avi aan. Wanneer het niet lukt heb je waarschijnlijk niet de juiste codecs geinstalleerd. Winavi werkt ook prima, maar schijnt een mindere kwaliteit te leveren. Dit soort programma's maakt gewoon gebruik van de codecs die geinstalleerd zijn op je pc. Als het niet werkt in TMPGenc dan werkt het ook niet in Winavi.

Verwijderd

Topicstarter
khad net even het programma dvd2svcd geprobeerd maar ik vind nergens op het internet een guide die je leert om een .avi bestand om te zetten met dit programma.
Ik vind alleen verschillende handleidingen om dus daadwerkelijk een dvd naar een svcd om te zetten :? Iemand een linkje alsjeblief?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 17:11 ]

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:09:
khad net even het programma dvd2svcd geprobeerd maar ik vind nergens op het internet een guide die je leert om een .avi bestand om te zetten met dit programma.
Ik vind alleen verschillende handleidingen om dus daadwerkelijk een dvd naar een svcd om te zetten :? Iemand een linkje alsjeblief?
http://www.doom9.org/mpg/dvd2svcd-avi.htm :)

Verwijderd

Topicstarter
als ik bij dvd2svcd als inputfile .avi kies en ik wil dat op dvd zetten dan moet ik toch als output 'dvd' kiezen he?
want kvind het wel raar dat ze in die handleiding voor cd's kiezen. Het is toch vervelend als je 3 keer uit je zetel moet om een andere cd in te steken?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 19:00 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

hehe een beetje proberen / zelf initiatief tonen is ook een goede optie :) ik heb er destijds een weekje mee lopen kloten voordat ik de juiste instelllingen had naar mijn wens.

je zegt zelf dat je wel wat tijd wil besteden, alle proggies en sites met info zijn al genoemd dus eat your heart out zou ik zeggen !!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg zo een typische foutmelding:
in cce.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten, onze excuses voor dit ongemak :r
mogelijke gegevens zijn verloren gegaan.

alle bestanden bij elkaar heb ik 1.94 GB
Dit zijn vooral 2 grote encoded_audio bestanden van 974 MB en 1 encrypted_audio bestand van 87 MB. De rest zijn kleine bestandjes van 1 Kb

Is dit normaal of is er echt een fout opgetreden tijdens het encoden?
Ik heb alleen de divx codec geinstalleerd, dvd2svcd en cce sp trial version

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 20:55 ]

• DeeD2k2
Welk programma stuurt CCE aan? Of doe je het handmatig? Wat was de precieze melding?(Zo'n Windows melding dus? Is misschien het AVI bestand corrupt aan het einde? Naar welk formaat ik de hardeschijf geformateerd (FAT32 of NTFS)? En wat dank je zelf?

[ Voor 11% gewijzigd door DeeD2k2 op 21-07-2005 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
DeeD2k2 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:58:
Welk programma stuurt CCE aan? Of doe je het handmatig? Wat was de precieze melding?(Zo'n Windows melding dus? Is misschien het AVI bestand corrupt aan het einde? Naar welk formaat ik de hardeschijf geformateerd (FAT32 of NTFS)? En wat dank je zelf?
het programma dvdtosvcd stuurt mijn cce aan. de precieze melding is zo een typische windows melding van "er is een fout opgetreden in het programma, wilt u dit rapport verzenden"
Het avi bestand kan ik goed afspelen en is dus niet corrupt. Ik heb NTFS als bestandsbeheersysteem en ik denk dat het is omdat ik misschien iets niet heb ingesteld of omdat ik te weinig ervaring heb in dit soort dingen om hier zelf een mening over te vormen en daarom dat ik het eigenlijk ook vraag ;)

• pinojo123
Als je een athlon proccesor hebt moet je een crc patch in cce 2.50 installeren.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pasta schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 02:08:
edit:

offtopic:
Ik ben nu voor de gein dat DivxtoDVD prog eens aan het proberen, maar wat me opvalt is dat mijn cpu usage continu op 68% staat en dit het enige proces is dat actief is. Is dit nu een multithreaded prog of niet (want ik zou verwachten dat hij op de 100% zou zitten op deze machine).

Verwijderd

D.I.K.O.

www.vmesquita.com

http://www.weethet.nl/dutch/video_diko_avi2dvd.php

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
pinojo123 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:39:
Als je een athlon proccesor hebt moet je een crc patch in cce 2.50 installeren.
dat zal wrs het probleem zijn. khad al ergens op sites gelezen dat amd gebruikers een patch moesten installeren. Het probleem is dat ik nergens die patch vind. Als ik google gebruik kom ik op allerlei crack sites terecht en blockt mijn antivirus zo een 20 virussen die hij daarbij laadt :s
Niet echt de bedoeling dacht ik.

PS: khad het ondertussen ook al bij 2 andere films geprobeerd die gebruik maken van andere codecs

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ergens gelezen dat DIKO wel goed is en ook sneller, maar dit gaat gepaard met kwaliteitsverlies. En ik wil toch wat kwaliteit behouden omdat het kijken naar een dvd op een breedbeeld televisietoestel toch wel aangenamer is als je dvd mooi en zuiver afspeelt

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:06:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat DIKO wel goed is en ook sneller, maar dit gaat gepaard met kwaliteitsverlies. En ik wil toch wat kwaliteit behouden omdat het kijken naar een dvd op een breedbeeld televisietoestel toch wel aangenamer is als je dvd mooi en zuiver afspeelt
Je kan de scripts die DIKO weer gebruikt aanpasse naar jouw instellingen (kijk hiervoor op het DIKO forum -vmesquita-). Ik vind de kwaliteit die DIKO maakt zeer acceptabel, het hangt natuurlijk in grote
mate van je source video (divx/xvid) af hoe de kwaliteit op DVD wordt.

Ik zou zeggen probeer het eens een keer en trek je conclusie (en plaats die weer hier :) )

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:31:
het programma dvdtosvcd stuurt mijn cce aan. de precieze melding is zo een typische windows melding van "er is een fout opgetreden in het programma, wilt u dit rapport verzenden"
Het avi bestand kan ik goed afspelen en is dus niet corrupt. Ik heb NTFS als bestandsbeheersysteem en ik denk dat het is omdat ik misschien iets niet heb ingesteld of omdat ik te weinig ervaring heb in dit soort dingen om hier zelf een mening over te vormen en daarom dat ik het eigenlijk ook vraag ;)
Ites verkeerds instellen kan niet in het programma (DVD2SVCD). Er zijn namelijk geen foute instellingen in gestopt. Als iets niet kan, is het gewoon grijs.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat CCE problemen geeft met de Athlon 64 processor. Daar heb ik geen ervaring mee (heb een Pentium 4). Probreer dus ook eens een ander programma (QuEnc bijv). Desnoods doe je een paar testjes op een kort fragment, zowel met CCE als met een andere ecoder.
Terw_Dan schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:41:
Ik ben nu voor de gein dat DivxtoDVD prog eens aan het proberen, maar wat me opvalt is dat mijn cpu usage continu op 68% staat en dit het enige proces is dat actief is. Is dit nu een multithreaded prog of niet (want ik zou verwachten dat hij op de 100% zou zitten op deze machine).
CCE ondersteund inderdaad geen Multi Threading. Wil je hem op 100 procent laten draaien, dan moet je het dus uitzetten. Ook een dual processor systeem heeft geen zin bij dit programma.
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:06:
Zoals je kunt lezen stuurt D.I.K.O. ook CCE aan. En aangezien video encoding de langzaamste, en dus snelheidsbepalende, stap is, zal het programma er niet veeel korter over doen dan DVD2SVCD. D.I.K.O schijnt wel wat gebruiksvriendelijker te zijn. Ik heb het echter nooit getest...

[ Voor 18% gewijzigd door DeeD2k2 op 21-07-2005 22:13 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DeeD2k2 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:09:

CCE ondersteund inderdaad geen Multi Threading. Wil je hem op 100 procent laten draaien, dan moet je het dus uitzetten. Ook een dual processor systeem heeft geen zin bij dit programma.
Van daar dat ik het raar vond dat hij mijn ene cpu 100% gebruikt en die andere voor iets van 40% ofzo. Werk nu met een dual 2600+ waarvan beide cpus momenteel gebruikt zijn. Nouja, als het maar werkt :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal D.I.K.O. eens uitproberen omdat ik daarvan toevalig een mooie guide zie staan op http://www.weethet.nl/dutch/video_diko_avi2dvd.php

Echter heb ik ook de patch nodig van CCE voor amd's omdat D.I.K.O. naar het schijnt ook met CCE werkt zal hij weer crashen zodat ik weer niet verder kan. Op het internet vind ik echter alleen dode links naar de patch ofwel kom ik op sites terecht die er absoluut niks mee te maken hebben of crack sites die mij aanbieden om MIRC te downloaden en virussen zitten te openen :s

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:04:
dat zal wrs het probleem zijn. khad al ergens op sites gelezen dat amd gebruikers een patch moesten installeren. Het probleem is dat ik nergens die patch vind. Als ik google gebruik kom ik op allerlei crack sites terecht en blockt mijn antivirus zo een 20 virussen die hij daarbij laadt :s
Niet echt de bedoeling dacht ik.
Deze CRC-Patch is helaas ook onderdeel van een Crack. Ik kan je er dus niet meer over zeggen. Mail me eventuul maar. Welke versie van CCE gebruik je trouwens? Als ik dit zo lees 2.50. Waarom niet een nieuwere?
Wat overigens ook wel eens geholpen heeft, is dual-channel geheugen niet in bank 1 en 3, maar in 2 en 3 te zetten...

Verwijderd

Topicstarter
kgebruik voorlopig cce 2.70.0.2

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 22:34 ]

• DeeD2k2
Misschien is dat het dan. Het is namelijk nog niet bevestigd dat DVD2SVCD vlekkeloos samenwerkt met versie 2.70. De laastes update van het programma stamt namelijk uit augustus vorig jaar, waar de 2.70 serie van CCE-SP uit begin dit jaar stammen. In die periode werd ook medegedeeld dat ze niet samen konden werken.
Een ding is wel zeker: versie 2.70 heeft EclCCE niet nodig. Je kan dus direct naar het programma linken...

Probeer anders eens een oudere versie. Doom9 heeft versie 2.66 nog wel in de download sectie staan. En anders kan je hem ook nog van mijn "site" af plukken...

Verwijderd

Topicstarter
khad net ook cce 2.66 geprobeerd en toen kreeg ik een andere foutmelding: "kan ecl file niet opslaan" En dit had ook te maken met het programma cce
da van dienen clcce wist ik niet. Kheb het gedownload en uitgevoerd in mijn map van cce
kga het nu nog es proberen he :P

edit 1: nope hij kan nog steeds geen ecl file bewaren
message cce : can't save ecl file
message dvd2svcd: Error cannot find CCE project file.

edit 2: kheb dan handmatig op convert geklikt en ik kreeg opnieuw die message maar daarna begon hij toch :? 8)7

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 23:10 ]

• DeeD2k2
Heb je in DVD2SVCD EclCCE.exe wel opgegeven onder de Encoder tab in plaats van de executable van CCE zelf? EclCCE stuurt namelijk op zijn beurd CCE weer aan; het is geen patch o.i.d..

Verwijderd

Topicstarter
DeeD2k2 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:14:
Heb je in DVD2SVCD EclCCE.exe wel opgegeven onder de Encoder tab in plaats van de executable van CCE zelf? EclCCE stuurt namelijk op zijn beurd CCE weer aan; het is geen patch o.i.d..
Aha,dat zal het misschien zijn. Kzal het eventjes uitproberen. Kga het process nu ff cancelen
Wel raar dat er geen cancel knop is ? dan maar via ctrl + alt + delete :p

Verwijderd

Topicstarter
yep, tot zover lukt alles. Nu kan cce de ecl file wel opslaan :P

welke instellingen gebruiken jullie eigenlijk in dvd2svcd?
in de handleiding die ik gevolgd heb stond dat ik het volgende moest doen:

conversion aspect ration out: 16:9
frameserver avisynth op lanczos reseize zetten
audio en bitrates niets veranderen

Eigenlijk heb ik dus bijna niks moeten veranderen. Is dit normaal of doen jullie iets meer?
En hoe krijg ik er mooie ondertitelingen bij. Voorlopig doe ik het via fddshow die de ondertitelingen in de videofile steekt. Het spijtige is dat je dan een zwarte achtergrond voor de ondertiteling krijgt.
Hoe lossen jullie dit op?

• Noork
  • Niet online
Het probleem met de ondertiteling is denk ik een instelling van fddshow. Ik heb nergens last van, gewoon witte transparante letters.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:46:
Het probleem met de ondertiteling is denk ik een instelling van fddshow. Ik heb nergens last van, gewoon witte transparante letters.
echt? Ik kan nergens een optie vinden die iets te maken zou hebben met de zwarte achtergrond of een instelling om het op transparant ofzo te zetten

Verwijderd

Topicstarter
is het normaal dat mijn mpv file bij 20 % al 3.2 gig groot is?
Kwil morgen als ik wakker wordt het resultaat es zien hoor. zo een 15 gig grote file kan ik nie direct op dvd zetten denk ik zo.

laat maar zitten. Nu (aan 29 %) is hij plots al weer 800 MB :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 01:49 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

wil je deze dvd's aleen voor prive gebruiken of moeten ze ook uitwisselbaar zijn ?

als het alleen prive is overweeg dan bv eens een divx player te kopen :) ik heb zelf de kiss dp 500, gewoon streamen via je netwerk.

Daarvoor was ik ook altijd aan het converten, wat altijd wel kwaliteitsverlies oplevert. De kiss kan prima fullscreen de divx weergeven in een goede kwaliteit.

www.divxplayer.nl

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 07:29:
wil je deze dvd's aleen voor prive gebruiken of moeten ze ook uitwisselbaar zijn ?

als het alleen prive is overweeg dan bv eens een divx player te kopen :) ik heb zelf de kiss dp 500, gewoon streamen via je netwerk.

Daarvoor was ik ook altijd aan het converten, wat altijd wel kwaliteitsverlies oplevert. De kiss kan prima fullscreen de divx weergeven in een goede kwaliteit.

www.divxplayer.nl
dat is idd leuk
Maar ik denk dat ik beter nog een jaartje wacht met een nieuwe dvd speler te kopen.
Dan kan ik meteen eentje kopen met een interne hd zodat ik ook films kan opnemen :P

Verwijderd

Topicstarter
Het programma dvd2svcd heeft nu gedaan met het encoden. maar kan de dvd niet authoren
DVDAuthor failed for unknown reasons!
Dit komt wrs omdat ik dit niet handmatig geïnstalleerd heb.

Omdat mijn dvd author niet automatisch gestart is wil ik het eens handmatig proberen.
Maar toen ik een met dat programma de film bekeek zag ik nergens mijn ondertitelingen die ik voor het encoden met fddshow geregeld had. Hoe krijg ik uiteindelijk toch ondertitelingen in mijn film?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 11:55 ]

• Noork
  • Niet online
Als het goed is kun je de bestanden ook afspelen. mpv is video en mpa is audio. Je hebt 1 audio en 1 video bestand nodig. Controleer gewoon even welke je moet hebben. Zelf uitproberen is geen schande.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:54:
Als het goed is kun je de bestanden ook afspelen. mpv is video en mpa is audio. Je hebt 1 audio en 1 video bestand nodig. Controleer gewoon even welke je moet hebben. Zelf uitproberen is geen schande.
dit had ik ondertussen al gevonden.
Maar hoe krijg ik die ondertitelingen erbij?

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:55:
[...]
dit had ik ondertussen al gevonden.
Maar hoe krijg ik die ondertitelingen erbij?
Die zouden er al in moeten zitten met fddshow. Zo niet dan kun je opnieuw beginnen. Het is mogelijk om ondertitels ook los op een dvd te zetten, maar dit is een stukje lastiger. Heb je winavi al eens geprobeerd? Misschien is dat een betere optie voor jou.

Verwijderd

Probeer gewoon DIKO eens, die zet je subs er ook bij (selectable dus niet ingebrand in de film).

Verwijderd

Topicstarter
(wanavi levert te veel kwaliteitsverlies.)

Dus voor ik begin met het encoden via dvdtosvcd moet ik via fddshow toch gewoon mijn directory kiezen en een vinkje zetten bij subtitles he?
Of moet ik dat met fddshow pas na het encoderen doen?
en moet ik het .srt bestand ook op dvd zetten?

Kga nog es opnieuw beginnen. Ook met tmpgenc als decoder ipv cce.
kvermoed dat tmpgenc toch de tweede beste decoder is en dat is dan tenminste zonder logo.
Hopelijk heb ik nu mijn subtitles

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 12:48 ]

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:38:
(wanavi levert te veel kwaliteitsverlies.)

Dus voor ik begin met het encoden via dvdtosvcd moeti k via fddshow toch gewoon mijn directory kiezen en een vinkje zetten bij subtitles he?
Het verschilt niks met het gewoon afspelen van een divx. Wanneer je een vinkje zet en je geeft het ondertitelbestand de zelfde bestandsnaam als de divx, dan zou het goed moeten gaan. Zo slecht is winavi ook weer niet hoor.

• pinojo123
In DVD2SVCD kan je onder het knopje go! subs bijvoegen.
je moet dan wel onder de tab subtitle aan vinken dat je subtitles hebben wilt.
Onder go zit ook preview kan je meteen even kijken of je aspect ratio goed ingesteld staat.

Verwijderd

Topicstarter
pinojo123 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:51:
In DVD2SVCD kan je onder het knopje go! subs bijvoegen.
je moet dan wel onder de tab subtitle aan vinken dat je subtitles hebben wilt.
Onder go zit ook preview kan je meteen even kijken of je aspect ratio goed ingesteld staat.
COOL. Ga ik meteen vanavond es proberen.
Moet je dan ook het .srt bestand er op dvd bezetten of doet dvd2svcd dat allemaal vanzelfs

BTW: is het normaal dat TMPGenc 7.40 u nodig heeft om de film te "analiseren" op een amd 3500+, 1024 MB DDRRAM en een SATA schijf?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 13:29 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Dit begint dus steeds meer een opsomtopic te worden van simpele vraagjes. den_ulti_john: Ik denk dat je nu ondertussen meer dan genoeg tips / programma's hebt om te bereiken wat je wilt. Er resteert nu nog alleen maar het prutsen met de instellingen voor je gewenste resultaat. Success hiermee. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.