Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MP3] Creative MuVo N200 en ZEN Nano Plus hetzelfde?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens,

ik heb zonet een Creative Zen Nano Plus aangekocht. Waar ik normaal dacht dat de Zen's de iets grotere spelers waren van Creative en de MuVo's van zo'n aanstekerformaat waren blijkt dat nu toch niet waar. :/

Zo is die Nano Plus dezelfde grootte als de MuVo N200. Bovendien is het model volledig hetzelfde en lijken ook de features volledig overeen te komen.

Afbeeldingen:
ZEN
Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod12720_hdr_1_6_1.jpg
MuVo
Afbeeldingslocatie: http://www.digimania.be/imgdb/prods/Creative_Muvo_N200-xl.jpg

Features van beide:
Ondersteunde formaten MP3, WMA
Grafische LCD display met backlight
ID3-tag support
Connectiviteit USB 2.0
Data overdracht 14 Mbps
Plug & Play (geen installatie cd nodig)
Encoding bitrate 8 ~ 320Kbps
Maximaal vermogen 2x 7mW
Frequentie bereik 20 - 20.000 Hz
Batterijtype 1x AAA batterij
Batterij speelduur tot 15 uur
Afmetingen 33.5mm x 65.5mm x 13mm
Gewicht 34 Gram inclusief batterij
4 + handmatig equalizer presets
Signal to Noise speler > 90DB
Signal to Noise tuner > 50DB
Kleur glans wit
Behuizing kunststof
FM tuner met 32 presets
Voice recorder en FM recorder
Direct MP3 encoder (line-in)

Het enigste verschil dat ik zie is dat de ZEN in verschillende kleuren wordt uitgevoerd.
Wat me verder ook opvalt is dat er op de Creative website zelfs niet meer over de N200 wordt gesproken. Is er dan beslist dat ZEN die MuVo's ging vervangen of wat?

In ieder geval is het zoals we gewoon zijn van Creative MP3 spelers weer puik materiaal. Bouwt voort op geweldige MuVo interface en is enorm compact.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 15:58
yup zie ook het creative support forum.

Verwijderd

Waarom??

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Jep die zijn hetzelfde.
Ik heb zelf de V200 besteld, maar door een hoop gedoe krijg ik nu de N200 voor hetzelfde geld :)
Maar in feite is dat alweer oud, want nu heet ie dus Zen Nano Plus. Ik hoop daarom niet dat ik een oud model krijg dat niet meer ondersteund wordt.

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 11:49
De v200 is NIET de N200.

De N200 lijkt idd de Nano Plus

Wat betreft die Nano Plus; zou de firmware van dat apparaat ook op mn Muvo N200 passen?

Whatever!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die kans zit er wel in, maar wees er voorzichtig mee, want je kunt door foute firmware je hele speler verkloten.

Verwijderd

Ik wil graag de Creative ZEN Nano Plus, en dan de witte uitvoering. Weet iemand waar ik die kan vinden? Ik krijg via de pricwatch niet echt duidelijk waar hij zwart en waar wit is.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

De spelers zijn niet hetzelfde.
In de Zen Nano Plus wordt andere hardware gebruikt. Door beter energiebeheer biedt deze speler 18 uur batterijtijd tegen 15 uur op de N200 (zelfde formules gebruikt voor batterijtijd).
Als je ze naast elkaar legt zul je ontdekken dat ze niet even groot zijn.
Een ander belangrijk verschil is dat de MuVo Micro N200 alleen in wit & zwart op de markt is gebracht, terwijl de Zen Nano Plus in alle 10 Zen-kleuren verkrijgbaar is.

Dumbo, aangezien je geen extra features zult krijgen stel ik voor dat je dergelijke experimenten achterwege laat.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Sir Dancelot
Mag ik nou alweer niet tweaken? Jammerrr :P

Whatever!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 21:30

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:27:
Ik wil graag de Creative ZEN Nano Plus, en dan de witte uitvoering. Weet iemand waar ik die kan vinden? Ik krijg via de pricwatch niet echt duidelijk waar hij zwart en waar wit is.
Wel als je op de linkjes klikt, luiwammes ;)

mp3man.nl verkoopt de 1GB in ieder geval in het wit, maar dat is ook de duurste uit de lijst, dus het loont misschien om ook eens op de andere linkjes te klikken.

Verwijderd

MPmad schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:42:
[...]

Wel als je op de linkjes klikt, luiwammes ;)

mp3man.nl verkoopt de 1GB in ieder geval in het wit, maar dat is ook de duurste uit de lijst, dus het loont misschien om ook eens op de andere linkjes te klikken.
Ik heb wel op de linkjes geklikt ;) . Bij sommige stond er niks bij, bij andere stond er dat het de Zen Nano Plus black/white was (je kon niet kiezen voorzover ik kon vinden). Soms stond er bij het plaatje een witte en dan stond er in de text "Black". Beetje verwarrend dus.

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Tony Vroon schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:43:
De spelers zijn niet hetzelfde.
In de Zen Nano Plus wordt andere hardware gebruikt. Door beter energiebeheer biedt deze speler 18 uur batterijtijd tegen 15 uur op de N200 (zelfde formules gebruikt voor batterijtijd).
Als je ze naast elkaar legt zul je ontdekken dat ze niet even groot zijn.
Een ander belangrijk verschil is dat de MuVo Micro N200 alleen in wit & zwart op de markt is gebracht, terwijl de Zen Nano Plus in alle 10 Zen-kleuren verkrijgbaar is.

Dumbo, aangezien je geen extra features zult krijgen stel ik voor dat je dergelijke experimenten achterwege laat.
Het energiebeheerverhaal lijkt te kloppen als ik de website zo zie, maar andere punten niet.

Ten eerste zijn de formaten volgens de website exact hetzelfde:
(n200) Size WxHxD 1.32" x 2.58" x 0.51" / 3.35cm x 6.55cm x 1.3cm
(nano plus) Size WxHxD 1.32" x 2.58" x 0.51" / 3.35cm x 6.55cm x 1.3cm

Linkjes:
n200
nano plus

En beide is in dezelfde 10 kleuren uitgebracht en hebben exact dezelfde functies. Het enige verschil dat er volgens mij is, is het energiebeheer. Zelf heb ik de n200 1GB in het zwart overigens.

Overigens hebben ze ook allebij dezelfde bug. Het type backlight dat gebruikt wordt zorgt voor wat achtergrondgezoem. Hoe erg dit probleem is lijkt overigens van exemplaar tot exemplaar te verschillen. Het geluid wordt er ook uitgefilterd als je oordopjes met een hoge weerstand gebruikt.

Of het geluid er ook is met de creative ep600 oordopjes die in het oordopjestopic aangeraden worden zal ik morgen kunnen testen aangezien ze dan bezorgt worden.

@ Dumbo, je zal er geen nieuwe features door krijgen, dus het lijkt mij redelijk nutteloos om te proberen te flashen...

[ Voor 5% gewijzigd door Dragonslaughter op 28-09-2005 14:53 ]

• Sir Dancelot
Ik heb precies die oordopjes en helaas, bij mij zoemt ie als de backlight aanstaat. Maar ik heb de backlight daarom maar altijd uit en mis ém niet echt. Wat betreft die features en firmware; als ze idd identiek zijn dan is dat stroombeheer wellicht softwarematig geoptimaliseerd en dan is flashen wél weer interressant... :P

Whatever!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Dragonslaughter schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:40:
[...]

Het energiebeheerverhaal lijkt te kloppen als ik de website zo zie, maar andere punten niet.
Leg er maar eens twee naast elkaar. De opbouw is simpelweg anders.
Probeer de batterijklep van een MuVo Micro N200 maar eens op een Zen Nano Plus te krijgen en omgekeerd.
En beide is in dezelfde 10 kleuren uitgebracht en hebben exact dezelfde functies.
De MuVo Micro N200 is op de europese markt in wit en in zwart uitgebracht. Andere kleuren zijn in europa niet te verkrijgen geweest, behalve via grijze import uit Azië of de Verenigde Staten.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Tony Vroon schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:11:
[...]

Leg er maar eens twee naast elkaar. De opbouw is simpelweg anders.
Probeer de batterijklep van een MuVo Micro N200 maar eens op een Zen Nano Plus te krijgen en omgekeerd.

[...]

De MuVo Micro N200 is op de europese markt in wit en in zwart uitgebracht. Andere kleuren zijn in europa niet te verkrijgen geweest, behalve via grijze import uit Azië of de Verenigde Staten.
De batterijklep is idd anders, bij veel mensen brak het klepje (zelf geen enkele problemen mee maar w/e), daarom is het klepje verandert. Dat hoeft verder niet te betekenen dat de hardware helemaal nieuw is, anders hadden ze de backlight ook wel aangepast lijkt me...

Ook is er een extra versie van de nano plus uitgekomen die niet de line-in en fm-radio heeft waardoor die ongeveer 15 euro goedkoper is.

Dat van die kleuren zou je gelijk in kunnen hebben, daar heb ik me niet in verdiept aangezien ik toch een "gewone" zware speler wilde.

Er is overigens wel pas geleden weer een nieuwe firmware uitgebracht. "Gek genoeg" hadden beide types dezelfde extra functionaliteit erij gekregen. (Het weergeven van thaise tekens.)
Pagina: 1