Ik heb een variabele met een enorme hoeveelheid inhoud, waar ook html tussenzit. Nu begrijp je wel, dat dit niet werkt als je het in een mysql database wil stoppen dmv. een mysql_query. Nu vraag ik mij af, bestaat er een functie in php om te voorkomen dat mijn variabele geparsed wordt?
Waar content de tabel is waar ik mijn pagina's bewaar, $a de naam van de pagina en ook de naam van het formulier waarin je de pagina online kan aanpassen, en $_POST[$a] de aangepaste content is. Nu geeft hij een error bij het parsen van $_POST[$a].
ik weet dat dit waarschijnlijk een voor de hand liggende oplossing heeft, maar google vind nooit wat. (helaas)
PHP:
1
| mysql_query("UPDATE content SET '$a' = '$_POST[$a]'") or die (mysql_error()); |
Waar content de tabel is waar ik mijn pagina's bewaar, $a de naam van de pagina en ook de naam van het formulier waarin je de pagina online kan aanpassen, en $_POST[$a] de aangepaste content is. Nu geeft hij een error bij het parsen van $_POST[$a].
ik weet dat dit waarschijnlijk een voor de hand liggende oplossing heeft, maar google vind nooit wat. (helaas)