Toon posts:

Chello niet werkend te krijgen.

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een probleem, althans mijn dochter thuis, en we komen er niet uit met chello.
Wat is het geval. We zijn 2 weken op vakantie geweest en na thuiskomst moet dochterlief msn'en.
Geen verbinding. Modem gereset. Nog niets. Hmmm, even bellen met chello. Meneer, alles is goed, maar ik zie dat er iets meedraait dat het signaal tegenhoud. Ok, ik denk dan even een format C en alles eropnieuw opzetten voor haar. Na de schone instalatie begrijp je het al, nog niets. Nu heb ikzelf gebeld met chello. Aardige gast en hij kwam best serieus over.
Wat we hebben geprobeerd.

1:Ipconfig.
Ipadres kjlopte niet met wat hun hadden, vreemd op zich lijkt me.

2: Ipconfog/release.
0.0.0.0
Dat was goed iig.

3:Ipconfig/renew.
Een ander ipadres, maar zeer vreemd, niet hetzelfde ip als wat hij daar had staan op z'n beeldscherm.

4:Stap 2 en 3 nogmaals gedaan.

Euhmmm in paniek aan de andere kant. "Tja normaal zeggen we dat het aan de computer ligt, en dan horen we meestal niets meer van de klanten." Vreemde opmerking lijkt me. Maar om ook dat uit te sluiten, ik heb het ding onder mijn arm genomen en thuis aan de monitor gehangen. Kabel erin en hopla, hij werkt als een trein. Wat zou hier nu precies aan de hand kunnen zijn? Het is toch vreemd dat hij daar niet goed werkt en hier wel? Trouwens, kabels zijn nieuw en hebben gewerkt en zijn goed aangsloten, anders had het ook niet gewerkt voor de vakantie lijkt me. Firewall staat ook uit dus dat is het ook niet. Iemand enig idee?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:47
De hobby van de medewerkers van Chello is om te zeggen dat het niet aan hun ligt.

Tip:
Bel ze op, zorg dat de coax-kabel niet op de kabelmodem is aangesloten en zeg dat inet niet werkt, grote kans dat ze toch zeggen dat de lijn gewoon in orde is...

• Dosed
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09-2025
Ik heb laatst ook problemen gehad met internet/telefoon. Chello beweerde dat alles klopte zoals het hoorde. Modem gereset, kabels gecontroleerd, computer instellingen veranderd zoals de medewerkers hadden gezegt. Ik had al tegen ze gezegt dat het waarschijnlijk toch aan de modem lag, volgens de medewerkers was daar niks mee. Uiteindelijk na een 1,5 week (!!) hebben ze uiteindelijk een monteur langs gestuurd en die kon meteen zeggen dat de modem kaduuk was. Hij heeft netjes de modem vervangen en alles deed het weer hoe het hoorde.

Dus als je er niet uitkomt, controleer goed de modem, bel tig keer naar de helpdesk zodat ze uiteindelijk een monteur langs sturen..

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Als het IP-adres op je pc, niet een publiek ip-adres is dan zit er een router of draadloze verbinding tussen de modem en de pc. Dat zou de opmerking van de medewerker ook kunnen verklaren dat de verbinding niet werkt. Weet je zeker dat je verbinding maakt via Chello en niet toevallig via een draadloze verbinding van de buren?

• controleer of er een proxy-server is ingesteld.
• controleer of er geen firewall is die msn-verkeer beperkt
• controleer of problemen voordoen op een ander useraccount van XP
• controleer of je het msn-adres kan resolven, hiermee kan je DNS-problemen uitsluiten
• controleer of andere mail/ftp/torrent connecties wel werken.
Dosed schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:29:
Ik heb laatst ook problemen gehad met internet/telefoon. Chello beweerde dat alles klopte zoals het hoorde. Modem gereset, kabels gecontroleerd, computer instellingen veranderd zoals de medewerkers hadden gezegt. Ik had al tegen ze gezegt dat het waarschijnlijk toch aan de modem lag, volgens de medewerkers was daar niks mee. Uiteindelijk na een 1,5 week (!!) hebben ze uiteindelijk een monteur langs gestuurd en die kon meteen zeggen dat de modem kaduuk was. Hij heeft netjes de modem vervangen en alles deed het weer hoe het hoorde.

Dus als je er niet uitkomt, controleer goed de modem, bel tig keer naar de helpdesk zodat ze uiteindelijk een monteur langs sturen..
Ik denk dat jij ook geen juiste probleemomschrijving hebt gegeven; want als jij de pc instellingen gaat controleren, voor je telefoonlijn dan deugt er iets niet bij jou en/of de helpdeskmedewerker.

[ Voor 72% gewijzigd door I_stealth_I op 21-07-2005 00:40 ]

/dev/null

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02 15:11
hmmmmm klinkt als een spannend verhaal
3:Iprenew.
Een ander ipadres, maar zeer vreemd, niet hetzelfde ip als wat hij daar had staan op z'n beeldscherm.
mogen wij ook weten wat voor IP adres dan wordt uitgedeeld?

persoonlijk denk ik dat er toch nog iets tussen het modem en de computer zelf aanwezig is.

sucses

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Dosed
I_Stealth_I schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:29:
Ik denk dat jij ook geen juiste probleemomschrijving hebt gegeven; want als jij de pc instellingen gaat controleren, voor je telefoonlijn dan deugt er iets niet bij jou en/of de helpdeskmedewerker.
Ik had problemen met internet en telefonie. Voor internet moest ik dus pc instellingen controleren van die medewerker. Maar dat stond ook allemaal goed ingesteld dus.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]I_Stealth_I schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:29:
Als het IP-adres op je pc, niet een publiek ip-adres is dan zit er een router of draadloze verbinding tussen de modem en de pc. Dat zou de opmerking van de medewerker ook kunnen verklaren dat de verbinding niet werkt. Weet je zeker dat je verbinding maakt via Chello en niet toevallig via een draadloze verbinding van de buren?

[1] controleer of er een proxy-server is ingesteld.
[2] controleer of er geen firewall is die msn-verkeer beperkt
[3] controleer of problemen voordoen op een ander useraccount van XP
[4] controleer of je het msn-adres kan resolven, hiermee kan je DNS-problemen uitsluiten
[5] controleer of andere mail/ftp/torrent connecties wel werken.

quote]
1:Geen proxy, clean install en verders niets erop.
2:Er staat niets op, en ik heb die Windows firewall uitgezet.
3:Er is maar één account, dus daar valt weinig te doen.
4:Als er nul komma nul verbinding is, hoe kan ik dit dan doen?
5:Nogmaals, er staat helemaal niets op, dit om te voorkomen dat we weer de opmerking krijgen dat er iets meedraait.

Trouwens, ik heb de netwerkkaart eraf gegooit en opnieuw laten instaleren. Geen vraagtekens bij apparaatbeheer, en bij eigenschappen staat dat hij juist werkt.

Verwijderd

Topicstarter
nsa1984 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:41:
hmmmmm klinkt als een spannend verhaal

[...]
mogen wij ook weten wat voor IP adres dan wordt uitgedeeld?

persoonlijk denk ik dat er toch nog iets tussen het modem en de computer zelf aanwezig is.

sucses
Dat mag ja. Eerst had ze een 80.xxx.xx.xxx nummer en na ipconfig/renew had ze een 10.171.xxx.xxx nummer. Dit was het punt waar chello en wij dus verschillende ipnummers kregen. Chello had bvb een 10.163.xxx.xxx nummer staan. Hoe vreemd kan het zijn?

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-02 13:37

sphere

Debian abuser

10 ip adres klinkt meer als een niet-geactiveerd modem?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02 15:11
hmmmm

het zijn in ieder geval drie publieke adressen...

- release gaf een 0.0.0.0 dus geen fixed ip.....
(in verband met eventueel ip theft)

ik denk aan modem, mac adres, niet kloppend met chello database, maar dat zou die moeten zien als je het modem los maakt en chello de boel aan het checken is....

het is een beetje een vreed verhaal en zou graag de afloop horen.

ps zal zelf mijn gedachten er ook nog even over laten waaien maar nu even niet meer (me sleepy)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
sphere schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:56:
10 ip adres klinkt meer als een niet-geactiveerd modem?
Ik weet dat niet. Je zal wel weten dat er zo'n mooie cd erbij zit. In het begin van het geklooi heb ik die al erin gestopt en elke keer stopte hij bij het modem gedeelte. Toen ik die man aan de lijn had zeg ik, "ik doe die cd er wel in", dat hoefde niet van hem, zonder was het ook goed, moest werken zo. Wie ben ik om hem niet te geloven. Naderhand nogmaals met die cd geprobeerd, tekens bij de modem niets meer. Pc ok, netwerk ok.

Verwijderd

Topicstarter
nsa1984 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:58:
hmmmm

het zijn in ieder geval drie publieke adressen...

- release gaf een 0.0.0.0 dus geen fixed ip.....
(in verband met eventueel ip theft)

ik denk aan modem, mac adres, niet kloppend met chello database, maar dat zou die moeten zien als je het modem los maakt en chello de boel aan het checken is....

het is een beetje een vreed verhaal en zou graag de afloop horen.

ps zal zelf mijn gedachten er ook nog even over laten waaien maar nu even niet meer (me sleepy)
Inderdaad, de eerste inconfig release en renew was het niet gelijk. Na de tweede poging wel. Ip/ mac en gateway waren nu gelijk.Truste

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 02:31

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:00:
[...]

Ik weet dat niet. Je zal wel weten dat er zo'n mooie cd erbij zit. In het begin van het geklooi heb ik die al erin gestopt en elke keer stopte hij bij het modem gedeelte. Toen ik die man aan de lijn had zeg ik, "ik doe die cd er wel in", dat hoefde niet van hem, zonder was het ook goed, moest werken zo. Wie ben ik om hem niet te geloven. Naderhand nogmaals met die cd geprobeerd, tekens bij de modem niets meer. Pc ok, netwerk ok.
Ik had ook een 10.xxx IP en daar moest ik me mee aanmelden bij Chello. Dat moest ik overigens wel vaker doen dan 1x :X. Dan zou je alsnog automatisch het aanmeldings scherm moeten krijgen... Chello, als het werkt is het ok maar als het niet werkt ben je dagen bezig om het werkend te krijgen :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-02 10:36
Werkt http://provisioning.upc.nl/ nog steeds bij Chello? Als je dat doorloopt, meld je je netwerkkaart opnieuw aan en zou je weer een verbinding moeten krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Jan-E schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:04:
Werkt http://provisioning.upc.nl/ nog steeds bij Chello? Als je dat doorloopt, meld je je netwerkkaart opnieuw aan en zou je weer een verbinding moeten krijgen.
De link werkt iig niet.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Je modem staat op standby, dan wordt er een interne DHCP server actief op modem. Maar die geeft geen 10-adressen uit. Je modem heeft waarschijnlijk een verkeerde bootfile. Vraag aan de medewerker of hij de mac-adressen kan wissen en de ARP-cache kan flushen. Jij moet dan de modem even van de stroom trekken voor een 30 seconden, opstarten; http://172.29.11.36 openen, gegevens inkloppen en weer pc en modem opnieuw opstarten. Hierbij begin je eerst met het modem en daarna start je de pc op.

[ Voor 82% gewijzigd door I_stealth_I op 21-07-2005 01:15 ]

/dev/null

• Dosed
Heb je niet met een andere computer (dus andere netwerkkaart / mac adres) Chello geactiveerd? Anders moet je je mac adres van die computer waarmee je hem hebt geinstalleerd in je router 'prenten' anders werkt het ook niet dacht ik. Weet niet zeker of het werkt / klopt hoor.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

I_Stealth_I schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:10:
Je modem staat op standby, dan wordt er een interne DHCP server actief op modem. Maar die geeft geen 10-adressen uit. Je modem heeft waarschijnlijk een verkeerde bootfile. Vraag aan de medewerker of hij de mac-adressen kan wissen en de ARP-cache kan flushen. Jij moet dan de modem even van de stroom trekken voor een 30 seconden, opstarten; http://172.29.11.36 openen, gegevens inkloppen en weer pc en modem opnieuw opstarten. Hierbij begin je eerst met het modem en daarna start je de pc op.
Even lichtelijk offtopic, is http://172.29.11.36 vergelijkbaar met http://provisioning.chello.nl/ ?
(Heb zelf @Home, dus kan de betreffende pagina zelf niet bereiken).

Verwijderd

Topicstarter
Dosed schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:10:
Heb je niet met een andere computer (dus andere netwerkkaart / mac adres) Chello geactiveerd? Anders moet je je mac adres van die computer waarmee je hem hebt geinstalleerd in je router 'prenten' anders werkt het ook niet dacht ik. Weet niet zeker of het werkt / klopt hoor.
Nee, dat is niet het geval, er is maar één pc daar.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zal ik morgen eens gaan proberen. Ik laat het weten hoe het gegaan is.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Mijn ervaringen (als helldesker) met @home zijn dat je beter niet met moeilijke woorden kan komen bij een helpdesk, dan begrijpen ze het niet meer.
Tenzij jij er zelf werkt en dat de termen zijn die chello gebruikt op de helpdesk, dan zit je wel goed.

Verder is een 10.x.x.x toch geen publiek IP adres?
volgens mij was dat iets voor corporations oid, ik heb een vage router gehad die ook dat soort meuk uitgaf.

Maargoed, de @home modems hebben ook zo'n soort IP, maar de PC zelf heeft een gewoon écht publiek IP.

Probeer trouwens de helpdesk nog eens, misschien zijn ze er inmiddels achter dat er een storing was.
En wat verbindings problemen betreft: Het heeft wel gewerkt is nooit een goede smoes. Het werkt nú niet meer, en tenzij jij denkt dat ze je daar expres zitten voor te liegen moet er dus iets, ergens kapot zijn.
de NIC in de pc is goed, hij doet het bij jou thuis schijnbaar wel. Controleer de UTP zelf ook even, ergens. Als die allebei goed zijn, dan is jouw gedeelte van de lijn dus goed.

Het is trouwens geen 169 IP dat je krijgt? Dat wijst namelijk op het gewoon niet ontvangen van een IP adres.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]cryforhelp schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 02:25:
[...]

En wat verbindings problemen betreft: Het heeft wel gewerkt is nooit een goede smoes. Het werkt nú niet meer, en tenzij jij denkt dat ze je daar expres zitten voor te liegen moet er dus iets, ergens kapot zijn.
de NIC in de pc is goed, hij doet het bij jou thuis schijnbaar wel. Controleer de UTP zelf ook even, ergens. Als die allebei goed zijn, dan is jouw gedeelte van de lijn dus goed.
quote]

Waarom is dat geen goede "smoes"? Als alles werkt, ze zet de pc uit en gaat op vakantie, komt thuis en het werkt niet meer, dan is dat toch een normale opmerking lijkt me. Wat zou er thuis veranderd moeten zijn? Kabouters iets gesloopt? UTP is goed iig.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Nog een keer bellen en hopen dat je iemand aan de lijn krijgt die wel kundig is zou ik zeggen. Met jouw pc zal niks mis zijn, aangezien je gewoon een 10.xxx adres krijgt. Dat is een adres wat door Chello wordt toegewezen en je behoort dan de provisioning te moeten kunnen doorlopen. Misschien is er inderdaad wat mis met het modem. Gewoon bellen en zeggen dat ze dan maar een monteur sturen om het probleem op te lossen.

Groetjes, FaceDown.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 15:30

Freak187

geen

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 02:35:
cryforhelp schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 02:25:
[...]

quote]

Waarom is dat geen goede "smoes"? Als alles werkt, ze zet de pc uit en gaat op vakantie, komt thuis en het werkt niet meer, dan is dat toch een normale opmerking lijkt me. Wat zou er thuis veranderd moeten zijn? Kabouters iets gesloopt? UTP is goed iig.
Als je te lang je modem van de stroom hebt afgehaald denkt chello dat je inactief bent en sluiten ze volgens mijj je verbinding af. En je modem mist een zooi software updates omdat hij offline is. Verder vind ik zo'n helpdesk die alleen met ipconfig aan komt wel erg mager.

Probeer deze site is: chello.upc.nl

Kia Niro-EV 2024

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kun je überhaupt nog wel in je modem komen ? Klinkt als verrotte modem, misschien blikseminslag in de buurt gehad ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga straks rond 1 uur de pc terug brengen. Ik zal dan eens dat chello.upc.nl proberen.
Ik ben benieuwd. Anders moeten die gasten maar langskomen om die modem te controleren.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als jij een ander 10 ip krijgt dan die medewerker op het scherm ziet dan zit hij waarschijnlijk gewoon naar het verkeerde modem te kijken. Dat 10-ip wat jij krijgt klopt namelijk wel gewoon, daarmee zou je ook naar provisioning.upc.nl moeten kunnen (of het 172 ip wat hierboven genoemd wordt).

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft het probleem opgelost, hartelijk dank daarvoor. Weer een dik uur aan het klooien geweest voordat hij het snapte, maar goed we zijn eruit gekomen.
Dank iedereen die meegedacht heeft. _/-\o_

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Aardig belachelijk dat je als je Chello hebt niet eens op vakantie kan gaan zonder gezeur achteraf :+ 8)7
Pagina: 1