Vreemd Speedlinq ADSL probleem

Pagina: 1
Acties:

• MrRobot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 18:39
Ik heb sinds een paar dagen ADSL van speedlinq via BabyXL, ja, ik weet het, niet de beste provider, maar wel goedkoop, 25 euro voor 5000/1000.
Nu kreeg ik een fantastische Allied Data Copperjet 810 er "gratis" bij, deze staat ingesteld als bridge, de modem claimt je IP adres, en via DHCP kan je computer dan op internet.

Modem ging na 1 dag kapot, niks meer mee te beginnen alleen Power lampje brand nog.

Nu wilde ik dat de modem als DHCP relay zou werken, dus pak mijn Sitecom DC 213 erbij en stel deze juist in, goede VCI/VPI.

Nu het probleem, om de zoveel minuten valt dan de verbinding weg, ongeveer 2 minuten lang, DSL signaal is er nog steeds, maar kan de gateway dan niet pingen. Na een tijdje komt de verbinding gewoon terug.
Als ik dit modem instel dat hij zelf het IP adres claimt, en dus ook via DHCP de computer verbinding geeft dan blijft ie wel werken.

Ik heb al een andere netwerk kaart geprobeerd, maar dat hielp ook niks (ook wel logisch aangezien dat het zonder DHCP relay wel werkt).

Kortom, een lang verhaal met misschien een simpel probleem.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je sitecom moet je of als bridge instellen net als je CJT staat. PC krijgt dan direct externe IP van je provider. In bridge moet je sitecom geen DHCP aan hebben op de LAN kant en NAT moet uit zijn. Ook geen DHCP op de WAN kant want hij is immers bridge.

Of je stelt je sitecom in als Router en die heeft dan je externe IP. Hij deelt op je netwerk dan interne adressen uit en heeft NAT aan staan.

Je kan ook gewoon even in de handleiding kijken of sitecom bellen natuurlijk :S

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 21-07-2005 00:02 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n dergelijk probleem met mijn Copperjet: Als ik deze als router instel dan valt zo nu en dan op onverklaarbare wijze de verbinding weg. Als ik em dan restart blijf ik hetzelfde euvel houden. Het werkt pas weer als ik em terugzet op fabrieksinstellingen. En als ik daarna de routersettings weer terugzet is alles weer oke (voor een tijdje).

Sindskort heb ik me een wlan router aangeschaft en de copperjet gewoon op fab.instellingen laten lopen en nu werkt het als een speer, heb nog geen uitval gehad.

Algemeen probleempje met de copperjet?

• MrRobot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 18:39
Ik ben er inmiddels achter wat het probleem was, op de modem had ik braaf DHCP relay aangezet, DHCP server uit, NAT uit, maar het enige wat ik vergeten was uit te zetten was de DHCP client van de modem.
Blijkbaar werkt alles dan wel, alleen heeft de modem en de netwerk kaart dan waarschijnlijk een confict zodat het dataverkeer (niet de verbinding zelf) af en toe weg valt.
Dit alles gaat dus over die Sitecom modem.