Toon posts:

[VB6] PNG support van image object

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een image object, en die pakt prima m'n jpg's en gif's, maar niet m'n PNG's. Dan krijg ik de melding 'invalid picture', wat er dus op lijkt te duiden dat Visual Basic 6.0 geen PNG ondersteunt.

Is er een patch of module of DLL ofzo om dit wel ondersteunt te krijgen? Een picturebox is geen optie omdat die geen stretch propertie heeft, en plaatje laden via browser object is zelfde verhaal eigenlijk, ik zeg het er maar vast bij voor het geval jullie zoeits aandragen :)

Alvast bedankt! :D

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51
http://www.libpng.org/pub/png/pngaptk.html ?

Op google kwam ik iig een hoop hits tegen :).

[ Voor 37% gewijzigd door Dennis op 20-07-2005 23:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik was die pagina al tegengekomen, maar heb hem nu ff wat nader bekeken. Hoop dead links en veel te uitgebreide commerciële paketten, maar geen normale oplossing die gratis is. Iemand anders nog ideeën?

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:13:
Nou, ik was die pagina al tegengekomen, maar heb hem nu ff wat nader bekeken. Hoop dead links en veel te uitgebreide commerciële paketten, maar geen normale oplossing die gratis is. Iemand anders nog ideeën?
Aangezien IE gewoon PNG's kan laden is het dan een idee om een WebBrowserControl te gebruiken voor de weergave? In je page zal je dan een img tag moeten opnemen die naar de PNG linkt.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Verwijderd

Topicstarter
Om mezelf even te quoten:
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:51:
Een picturebox is geen optie omdat die geen stretch propertie heeft, en plaatje laden via browser object is zelfde verhaal eigenlijk, ik zeg het er maar vast bij voor het geval jullie zoeits aandragen :)
Ik moet dan namelijk dus het juiste plaatje in de browser laden, en moet zorgen zorgen dat 'ie gestrecht word naar de juiste maat. Met html moet je voor elk plaatje dan een aparte pagina maken, wat dus geen optie is, of ik moet Visual Basic die pagina's laten schrijven....hmmm :)

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Een HTML pagina zelf genereren is niet zo'n probleem. Schrijf deze bijv.in de tempdir in laat het webbrowser linken via file:///<pad naar je lokale html file>).
Je kan zelf de width en heigth in de IMG tag instellen. Alleen is de resize engine in IE nou niet echt geweldig dus ik weet niet of je knappe kwaliteit hiermee krijgt.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Verwijderd

Topicstarter
Nou, de code genereren is gelukt, ook scrollbar weg gekregen en uitlijning goed, maar ik had er in zitten dat als er op klikte dat hij naar het volgende plaatje ging. Alleen als ik dat onder een statuschange of zoiets zet, dan blijft 'ie in die loop omdat bij het laden van dat plaatje de status natuurlijk weer veranderd. Onclick propertie heeft browser object niet, dus kom er nog niet helemaal uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb ff een oplossing geimproviseerd: ik heb het plaatje een link gemaakt, en als je er op klikt laad 'ie een pagina die bestaat. Dat kan ik dan afvangen met navigate error, en vervolgens gaat 'ie gewoon naar het volgende plaatje :) Het gaat zo snel dat je het niet ziet, maar blijft een beetje een pruts oplossing. Als iemand nog een beter idee heeft hoor ik het graag, en anders laat ik het gewoon zo :D
Pagina: 1