Ik heb een geslipstreamde CD gemaakt van Windows XP en SP2. En die werkt perfect. Nu wil ik die CD automatiseren. En dat wil maar niet lukken. Heb hier een bepaald computerblad liggen waar dat stap voor stap instaat. Maar op die manier werkt het dus niet. Ik moet zeggen dat ze daar wel uitgaan van SP1. Ik weet niet of dat wat uitmaakt. Lijkt mij dat ik voor SP2 gewoon dezelfde Windows installatiebeheer mag gebruiken. Ik heb ook nog hier op forum gekeken in die FAQ daarover. Daar stond precies hetzelfde wat bij mij niet werkt dus. Mijn prolbeem is dus dat de setup compleet niet automatisch is. Terwijl ik toch echt het script heb gerenamed naar Winnt.sif en heb gekopieerd naar \i386 map. Ik heb overigens gekozen voor een volledige automatische install. En heb niet alle vragen ingevuld. Heb b.v. de beeldscherminstellingen op automatisch laten staan. Maar dat moet toch niet uitmaken lijkt mij? Ik heb ook nog wat andere topics hierover gelezen, maar dat ging om andere problemen. Ik wil niet met floppies werken. Het moet puur automatisch van de CD gaan.
En welke fout krijg je? Wanneer stopt de auto install? Misschien winnt.sif ff posten (zonder productcode
)
Ik denk dat je eens hier moet kijken:
[rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml]
Als het daar niet in staat...
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Die FAQ had ik nog niet gezien. Had een andere gezien ook op dit forum. BTW ik krijg geen foutmeldingen. Ik moet alles gewoon handmatig doenMotrax schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:32:
Ik heb ff op die site gekeken. En heb deze FAQ aangehouden: http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/winnt_sif.htmMotrax schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:32:
Daarbij heb ik het eerste blok doorgenomen waarin staat hoe je een Winnt.sif kan maken. Ook kwam ik erachter dat ik waarschijnlijk een oude versie heb gebruikt van de deploying tools. Ik was al helemaal in de veronderstelling dat het met die deploying tools voor SP2 wel zou gaan lukken. Maar nee, het werkt nog steeds niet. Op de site wordt verder mijn probleem niet behandeld. Nog iemand een suggestie?
Je geeft geen informatie over hoe je je CD nu bouwt, waar je welke bestanden hebt staan en ga zo maar door
Dan kunnen we geen 'idee' hebben
Ik heb SP2 geslipstreamd met mijn Windows XP Proffesional CD. En Isobuster gebruikt om het opstartbestand te rippen. Ik heb die geslipstreamde bestanden in een map gezet. Daarna een Winnt.sif gemaakt. En deze in map \i386 gezet (het betreft hier natuurlijk een submap van de map van de geslipstreamde XP). Waardoor dus de originele Winnt.sif werd overschreven. Daarna Nero opgestart, en gekozen voor opstartCD. En precies de instellingen overgenomen zoals dat bij tweakers wordt aangeraden. Ik heb dus ook aangeven waar op mijn HD het opstartbestand staat. Ik heb de juiste Volumenaam opgeven. Dus zelfde als mijn originele XP CD. En daarna alle geslipstreamde bestanden naar de CD gesleept. En toen de CD laten branden. Ik kreeg geen foutmeldingen. En de CD was goed gebrand. Daarna heb ik het uitgeprobeerd. Door vanaf die CD te booten. Dat deed-tie ook. Alleen ik moest van de setup toch alles zelf doen.elevator schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:00:
Je geeft geen informatie over hoe je je CD nu bouwt, waar je welke bestanden hebt staan en ga zo maar doorDan kunnen we geen 'idee' hebben
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 19:12 ]
Thijmen schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:32:
En welke fout krijg je? Wanneer stopt de auto install? Misschien winnt.sif ff posten (zonder productcode)
Nee, want er liggen geen antwoorden klaar op mijn blaadje naast me. Post eens de winnt.sif zonder product-key en kijk daarnaast ook eens op unattended.msfn.org. Daar staat het namelijk ook perfect stap voor stap uitgelegd. Daarmee is het mij ook gelukt.
Verwijderd
Kijk eens op www.msfn.org daar staan hele goede tutorials om een unattended installatie CD te maken. Daarnaast kun je gebruik maken van nLite (http://www.nliteos.com/download.html) dit is een kleine applicatie waarmee je gemakkelijk een unattended installatie kunt maken met behulp van een wizard. Ook kun je hier een ISO mee maken, dus je hoeft niet meer met de instellingen van Nero o.i.d. te prutsen.
Suc6 ermee!
P.s. als je gezocht had op "unattended windows xp" was je eerste hit unattended.msfn.org geweest.
Edit: Ow cardinal was net ietsjes eerder
Suc6 ermee!
P.s. als je gezocht had op "unattended windows xp" was je eerste hit unattended.msfn.org geweest.
Edit: Ow cardinal was net ietsjes eerder
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 13:05 ]
Via die site is het mij niet gelukt dus. Heb meerdere sites geprobeerd. Daar staat dezelfde FAQ, maar dat werkt niet bij mij. Zie mijn vorige bericht. En ik krijg geen foutmelding. Het is gewone een normale XP CD geworden. Terwijl de CD automatisch zou moeten zijn. De winnt.sif is gewoon gemaakt met Windows installatiebeheer en uiteraard heb ik gekozen voor een volledige automatische installatie. Hieronder mijn Winnt.sif:
;SetupMgrTag
[Data]
AutoPartition=1
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"
[Unattended]
UnattendMode=FullUnattended
OemSkipEula=Yes
OemPreinstall=No
TargetPath=\WINDOWS
[GuiUnattended]
AdminPassword=*
EncryptedAdminPassword=NO
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1
[UserData]
ProductKey=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
FullName="Test"
OrgName="Test"
ComputerName=*
[SetupMgr]
ComputerName0=Roy
ComputerName1=Roy2
[Branding]
BrandIEUsingUnattended=Yes
[URL]
Home_Page=www.startpagina.nl
[Proxy]
Proxy_Enable=0
Use_Same_Proxy=1
[Identification]
JoinWorkgroup=Netwerk
[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes
;SetupMgrTag
[Data]
AutoPartition=1
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"
[Unattended]
UnattendMode=FullUnattended
OemSkipEula=Yes
OemPreinstall=No
TargetPath=\WINDOWS
[GuiUnattended]
AdminPassword=*
EncryptedAdminPassword=NO
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1
[UserData]
ProductKey=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
FullName="Test"
OrgName="Test"
ComputerName=*
[SetupMgr]
ComputerName0=Roy
ComputerName1=Roy2
[Branding]
BrandIEUsingUnattended=Yes
[URL]
Home_Page=www.startpagina.nl
[Proxy]
Proxy_Enable=0
Use_Same_Proxy=1
[Identification]
JoinWorkgroup=Netwerk
[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 13:10 ]
Probleem gedeeltelijk opgelost. Door unattend.txt te renamen via de DOS-box werkt het nu wel. Alleen de textmodus setup is niet automatisch. Dit zal ongetwijfeld liggen aan het feit dat ik bepaalde zaken via Windows installatiebeheer niet goed heb ingevuld of dat ik winnt.sif zelf moet aanpassen. Ik ga dat nog ff uitzoeken.
Pagina: 1