[HDD] Maxtor 250 Gb Maxline II wordt veel te heet

Pagina: 1
Acties:

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:59
Hela!

Ik heb hier een Maxtor schijfje zoals de titel al aangaf en die wordt meer dan 50 graden! Zowel binnen als buiten de kast. Nu heb ik em normaal gesproken in een Silentmaxx hangen omdat ik dacht dat het dan wel mee zou vallen, hij zit dan tenslotte in een 5.25" uitsparing en niet onderin m'n kastje (ik heb een Asus mediacenter ding).

Dat maakte dus helaas niets uit. En ik dacht laat ik em eens buiten de last leggen... Nog steeds 55 graden...

Hoe kan dat nou? Want het is boven de eigen Maxtor specificaties als ik de PDF van de schijf erop na sla. Zullen mensen zeggen, cooler kopen, maar ik had deze schijf juist gekocht mede vanwege het feit dat ie niet zo heel erg wam zou worden ...

Zou het een defect kunnen zijn? (kan het me nauwelijks voorstellen)...

Q350 ERV+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

50 graden is niet echt extreem warm, maar wat koeler zou idd geen kwaad kunnen.
Gewoon een fan tegenaan hangen en je bent er vanaf. Ik zie niet wat daar mis mee is (zeker 7200rpm schijven kunnen het beste gekoeld worden).
Daarnaast hangt de temperatuur natuurlijk ook af van de omgevings temp.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Harde schijven hebben altijd wel wat airflow nodig, anders zit de temperatuur in een mum van tijd tegen de 50C. Als je 'm in een 5.25" bay doet, kan hij z'n warmte nauwelijk afgeven aan het metaal waar hij aan vast zit. Schroef hem dus weer terug in de 3,5" bay. Een schijf koelen in een barebone is wel lastig...
Is dit misschien een oplossing? pricewatch: Zalman ZM-2HC2

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• nl2dav
  • Laatst online: 02:59
Oke mannen, zal es gaan denken hoe ik dit het beste op kan lossen...

Als ik em los op de originele plek bouw, voor onderin de barebone dan kan ik niet ventileren. In de silentmaxx wel, die in het 5,25" slot zit, omdat ik dan het klepje aan de voorkant open kan zetten en zo warme lucht af kan voeren, is eigenlijk voor een cd lade maargoed (moet even kijken hoe de circulatie in de kast is)...

Maar ik vond het een beetje van de zotte dat mn harddisk warmer wordt dan mn CPU...

En 55 graden is nog niet zo heel spannend maar het wordt echt gigantisch heet als ik San Andreas ga spelen bv. Niet omdat de harddisk zoveel meer moet doen dan, maar de videokaart en CPU komen dan lekker in hun warming up waardoor de omgevingstemperatuur zo mooi oploopt in die barebone en blijkbaar heeft de harddisk daar het meest onder te lijden.

Met crashes tot gevolg. Ik heb m'n partitie tabel al moeten herstellen met Partition Table Doctor omdat ie helemaal de weg kwijt was. Gelukkig geen data kwijtgeraakt maar dan schrik toch wel even met dat Invalid System Disk geneuzel... Want eehh ja we maken allemaal backups :)

Q350 ERV+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik zou toch ff bij je computerzaak langs gaan, want je hebt al problemen gehad zo te zien.
Het is niet helemaal te vergelijken, maar mijn samsung 160 gig met silentmaxx komt hier niet boven de 38 C

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

uhm, maar wat nou als je disks in een 'echte' proliant 1850r zitten, in een hotswap-bay met zn 3n boven elkaar en 10k rpm scsi zijn........ Die dingen zitten dus zoals compaq het zelf gemaakt heeft en worden 60C :?

en nee, ik wil dit topic niet kapen :p

mn ide 120gb maxtor is meestal ook rond de 45C dus denk dat het redelijk normaal is verder ...

| Hardcore - Terror |

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 15:19
Die silentmaxx (mits goed geinstalleerd) zou de warmte juist af moeten voeren door geleiding van de thermische folie en de metalen behuizing. Als je hier een stille fan overheen laat blazen blijft je schijf koel en stil. In jou geval lijkt me iets mis met de schijf.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1