Lidl beveiligingscamera

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mcleaver
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-02 17:08
Na een nare ervaring van mijn buurvrouw (95) met insluipers... wil ik een camera voor de deur... Ik heb een beveiligingscamera van de Lidl gehaald en die zegt op 2.4 GHz te werken. Heeft iemand zo een camera via wifi aan de praat gekregen (of is dat te veel gevraagd), of moet ik een analoog signaal aan mijn PC doorgeven? Wie heeft bijzonder positieve of negatieve ervaringen met de vele camera/motion deteciton pakketen op de markt?
Martin

Verwijderd

Ik heb een beveiligingscamera van de Lidl gehaald en die zegt op 2.4 GHz te werken. Heeft iemand zo een camera via wifi aan de praat gekregen (of is dat te veel gevraagd)
Ja... die camara werkt op 2.4GHz en wifi ook.
Er bestaan ook Pentiums met een klokfrequentie van 2.4GHz, en magnetrons werken ook op 2.4GHz.

Dus nu is jouw conculsie dat je met je Pentium op 2.4GHz via wifi op 2.4GHz beelden van je magnetron kunt doorstralen of wat??

Verwijderd

toevallig ben ik afgelopen vrijdag bij de politie geweest voor aangifte van inbraak in ons rode 205

omdat de 205 op een parkeerplats voor ons huis staat wou ik er ook een cam op richten, maar dat blijkt dus niet te mogen,.

de camera mag alleen op eigen terein gericht zijn, en het moet aangegeven staan dat er video bewaking is.

misschien heb je er iets aan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 09:34 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:34:
toevallig ben ik afgelopen vrijdag bij de politie geweest voor aangifte van inbraak in ons rode 205

omdat de 205 op een parkeerplats voor ons huis staat wou ik er ook een cam op richten, maar dat blijkt dus niet te mogen,.

de camera mag alleen op eigen terein gericht zijn, en het moet aangegeven staan dat er video bewaking is.

Dat is een veel voorkomende vraag waar je nu net het antwoord op geeft. Dit geldt dus ook voor webcams maar ik kan nergens een betrouwbare bron vinden. Heb jij die wellicht voor mij?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:44:
[...]

Dat is een veel voorkomende vraag waar je nu net het antwoord op geeft. Dit geldt dus ook voor webcams maar ik kan nergens een betrouwbare bron vinden. Heb jij die wellicht voor mij?
Zoiets?
http://www.recordingweb.nl/video/camera_wetgeving.htm
http://www.cbpweb.nl/docu..._cameras.shtml?refer=true
Gegevensverwerkingen moeten vooraf gemeld worden bij het CBP, tenzij er een vrijstelling geldt. In de regel is cameratoezicht, dat ingezet wordt voor de beveiliging van personen, gebouwen, terreinen, zaken en productie-processen, vrijgesteld van melden op grond van artikel 38 uit het Vrijstellings-besluit. Voorwaarde is wel dat er gewerkt moet worden met duidelijk zichtbare camera's en dat er voldaan wordt aan de andere eisen die zowel artikel 38 Vrijstellingsbesluit als de WBP stellen. Beelden mogen in de regel bijvoorbeeld niet langer dan 24 uur bewaard worden.

Wanneer cameratoezicht wordt ingezet om de openbare orde te handhaven is de vrijstelling van de meldingsplicht niet van toepassing.
7. Heimelijk cameratoezicht (dus zonder het publiek hierover te informeren) op openbare plaatsen wordt binnenkort strafbaar gesteld. Heimelijk cameratoezicht is al strafbaar gesteld in winkels en horecagelegenheden.

[ Voor 3% gewijzigd door 3dfx op 21-07-2005 09:55 ]

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 21:33
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:34:

Inbraak in je auto mag in eerste instantie ook niet, ik heb dus gewoon een cam staan naar de parkeertplaatsen waar mn auto's staan. De kans dat je ze betrapt is nihil, maar als het gebeurt.... }) >:)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49

Haan

dotnetter

Insano schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:54:
[...]

Inbraak in je auto mag in eerste instantie ook niet, ik heb dus gewoon een cam staan naar de parkeertplaatsen waar mn auto's staan. De kans dat je ze betrapt is nihil, maar als het gebeurt.... }) >:)
Alleen jammer dat je vervolgens niks mag doen met de beelden die je met die cam hebt gemaakt ;(

Kater? Eerst water, de rest komt later

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 20:42
als iets werkt op 2,4ghz dan is het nog geen WiFi.

ik gebruik zelf een sweex ipcam die met een utp kabeltje aan het netwerk hangt.
deze kan uploaden naar een ftp server zoals hier gebeurd. ca 15000 foto's per dag.
letwel dat als je 's nachts gebruik wil maken van zo'n cam je dan ook een bouwlamp er bij moet hangen anders zie je gewoon niets.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-02 08:23

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

infra rood kanon er op richten..

Bedankt alvast

Verwijderd

infrarood... zit wel wat in... de meeste cmos & ccd camera's (webcams en die beveiligings dingen) reageren op afstands bedieningen, dat is wit, dus als je infrarood (power) leds (stuk of 6 lijkt me meer als zat) voorziet van zo'n reflectortje er achter en die naar voren laat stralen, dan zal alles echt wel oplichten :)

bij de macro hebben ze ook dummy camera's die volgen wat er voor langs loopt, die mogen wel. en kosten nog geen tientje. dat is hier de optie. moet hem alleen nog op een goed zichtbare onberijkbare plek zetten :)

trouwens is het geen idee om van dit topic een algemeen (dummy) beveiligings camera topic te maken?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 13:06 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:40

Caveman

whahoehaha

mcleaver schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:27:
Ik heb een beveiligingscamera van de Lidl gehaald en die zegt op 2.4 GHz te werken. Heeft iemand zo een camera via wifi aan de praat gekregen (of is dat te veel gevraagd), of moet ik een analoog signaal aan mijn PC doorgeven?
Het is gewoon een "analoog" signaal dat die camera uitzend. Maw. je hebt er dus een 2,4 GHz ontvanger bij nodig en dan heb je aan de uitgang van die ontvanger gewoon een analoog videosignaal. Dat analoge signaal kun je wel weer in je pc stoppen via een composiet ingang oid.

Je hebt tegenwoordig van die draadloze video overdracht zend en ontvangers voor bv. een tv in de slaapkamer....die werken ook op 2,4 GHz, als je mazzel hebt pikt die het signaal van die camera op....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1