Jaja, na al het moois wat gemaakt word van de mensen hier krijg je toch steeds zelf meer zin om zelf wat te modden.. Ik begon daarom ook me standaard pc te verfraaien door middel van zwart spuiten, window erin, ccfls erin..
Dat was dan het resultaat:

Naja.. Kom je verder blijven de kriebels toch.. En dan kwam waterkoeling in me hoofd
Dan ga je een paar idee'n verzinnen wat je wilt doen..
• Externe case maken voor je waterzooi
• 2 analoge voltmeters in voor 12 en 230 volt
• Rode verlichting in case
• 230 volt pomp inschakelen zodra pc aangaat
• Natuurlijk stukken plexi zodat je erin kan kijken
• Pomp ook apart zonder de pc aanstaat aan kunnen doen
• Schetsen maken etc etc.. Die bespaar ik jullie
Zodoende bestel je de spullen ervoor..
De eerste spullen die binnenkwamen:

Je ziet al dat 1 ding gemod is. Het PCI-SLOT plaatje.. Heb er 2 verloopjes ingemaakt + MOLEX.. Weet nog niet zeker of ik die vanuit PCI-SLOT doorvoor naar me externe WC-kast of dat meer aan bovenkant van me kast maak..
Naja ga je verder. Beslis je dat de case van alluminum word. En dus een frame nodig heb + zijplaten etc.. Nouja. Lange leve me broer die bij Facta Stageloopt. De jongens van Facta konden mooi voor mij het frame in elkaar maken. En na lange tijd wachten kwam het dan eindelijk thuis..
Zie hier het resultaat:

Update's
Ik ging vandaag de voltmeter gaten maken

Hier zitten ze meters er even in.. niet helemaal recht nog. Want ze zitten er niet helemaal in
ff snel gedaan voor de foto
. het afwerken van de gaten gaat nog gebeuren.
Een stukje electronica wat erin komt:

Hier komen de 230 en 12 volt op aangesloten. De 12 V gaat door naar inverter en fan regelaar
1 ding die ik jullie vast vertel. De voorkant zie je nu nog met 4 boutjes. Dat worden er 8 of 12 aan het eind. Het frame word zwart gespoten en de zijplaten zilver. De boutjes blijven deze kleur.
Aangezien de pomp op metaal komt, gaat dat zo erg trillingen doorgeven.. Hiervoor heeft me pa iets van rubber meegenomen van werk. En heb ik die even geknipt en op elkaar gelijmt.. Zie hier resultaat hoe het ongeveer uitziet. Ik ga ze nog mooi rechtmaken.. Maar dat gebeurd ook volgende keer..

Bij deze heb ik vandaag ook bij conrad wat ledjes(geel,groen,rood,blauw) en schakelaars besteld
230 volt aanstuiling gemonteerd

Hier zie je hoe ik de radiator heb gemonteerd zonder hem te beschadigen. Aan de achterkant van de rad (wat je niet ziet) moet ik nog een gat maken

Slang in/uitvoer

De voltmeters weer, nu wel recht en goed geplaatst:)

En toen wou ik hem beetje testen. Met de pomp nog los op de onderkant etc..

Oja, had ook nog post van conrad ontvangen:

En ze waren vergeten om gele ledjes te leveren..Die kwamen dus paar dagen later:

Zo, eerst wat schroefjes gehaalt om de pomp te monteren:

Onderkant..

Bovenkant met rubbers

Bovenkant + rubbers + Pomp

Res ook gemonteerd (op 1 bout.. andere komt later

Met slangen

Draaiende testopstelling

Binnenkant:

Hmmz, 27x al gestemt in poll.. En maar 9 reacties in topic zelf
En ook 4x anders, namelijk... en slechts 1 iemand die die keuze onderbouwd..
Maja zal wel aan mijn liggen
Vandaag ben ik flink gaan zagen
Werkplek waar meeste gebeurd van de mod

Bezig gat te zagen. Voor zijkant rechts

Klaaaar

Zijkant links was ook onder handen genomen vandaag..

In de kast gedouwt

Andere zijkant:

En dan een vraag..
Zien jullie bij het volgende plaatje, een mogelijkheid om daar een fan om te monteren hehe?

next update -> No Idea

Poll voor jullie:
Poll: Hoe zal ik mijn Red-WC-Cube kleuren?
• Zwarte frame, Zilveren platen
• Zilveren frame, Zwarte platen
• Anders, namelijk...
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Als je anders, namelijk heb. Geef je suggestie dan ook even
(Hou wel rekening mee met me rode CCFL'S etc
) En zeg ook wat welke kleur moet hehe
Dat was dan het resultaat:

Naja.. Kom je verder blijven de kriebels toch.. En dan kwam waterkoeling in me hoofd
• Externe case maken voor je waterzooi
• 2 analoge voltmeters in voor 12 en 230 volt
• Rode verlichting in case
• 230 volt pomp inschakelen zodra pc aangaat
• Natuurlijk stukken plexi zodat je erin kan kijken
• Pomp ook apart zonder de pc aanstaat aan kunnen doen
• Schetsen maken etc etc.. Die bespaar ik jullie
Zodoende bestel je de spullen ervoor..
De eerste spullen die binnenkwamen:

Je ziet al dat 1 ding gemod is. Het PCI-SLOT plaatje.. Heb er 2 verloopjes ingemaakt + MOLEX.. Weet nog niet zeker of ik die vanuit PCI-SLOT doorvoor naar me externe WC-kast of dat meer aan bovenkant van me kast maak..
Naja ga je verder. Beslis je dat de case van alluminum word. En dus een frame nodig heb + zijplaten etc.. Nouja. Lange leve me broer die bij Facta Stageloopt. De jongens van Facta konden mooi voor mij het frame in elkaar maken. En na lange tijd wachten kwam het dan eindelijk thuis..
Zie hier het resultaat:

Update's
Vandaag woensdag 20 juli was ik dan echt begonnen met het "afmaken" van de case.. |
Ik ging vandaag de voltmeter gaten maken

Hier zitten ze meters er even in.. niet helemaal recht nog. Want ze zitten er niet helemaal in
Een stukje electronica wat erin komt:

Hier komen de 230 en 12 volt op aangesloten. De 12 V gaat door naar inverter en fan regelaar
1 ding die ik jullie vast vertel. De voorkant zie je nu nog met 4 boutjes. Dat worden er 8 of 12 aan het eind. Het frame word zwart gespoten en de zijplaten zilver. De boutjes blijven deze kleur.
Update: Donderdag 21 juli |
Aangezien de pomp op metaal komt, gaat dat zo erg trillingen doorgeven.. Hiervoor heeft me pa iets van rubber meegenomen van werk. En heb ik die even geknipt en op elkaar gelijmt.. Zie hier resultaat hoe het ongeveer uitziet. Ik ga ze nog mooi rechtmaken.. Maar dat gebeurd ook volgende keer..

Bij deze heb ik vandaag ook bij conrad wat ledjes(geel,groen,rood,blauw) en schakelaars besteld
Update Zaterdag 6 Augustus |
230 volt aanstuiling gemonteerd

Hier zie je hoe ik de radiator heb gemonteerd zonder hem te beschadigen. Aan de achterkant van de rad (wat je niet ziet) moet ik nog een gat maken

Slang in/uitvoer

De voltmeters weer, nu wel recht en goed geplaatst:)

En toen wou ik hem beetje testen. Met de pomp nog los op de onderkant etc..

Oja, had ook nog post van conrad ontvangen:

En ze waren vergeten om gele ledjes te leveren..Die kwamen dus paar dagen later:

Update woensdag 10 augustus |
Zo, eerst wat schroefjes gehaalt om de pomp te monteren:

Onderkant..

Bovenkant met rubbers

Bovenkant + rubbers + Pomp

Res ook gemonteerd (op 1 bout.. andere komt later

Met slangen

Draaiende testopstelling

Binnenkant:

Hmmz, 27x al gestemt in poll.. En maar 9 reacties in topic zelf

En ook 4x anders, namelijk... en slechts 1 iemand die die keuze onderbouwd..
Maja zal wel aan mijn liggen

Update: Donderdag 11 Augustus |
Vandaag ben ik flink gaan zagen
Werkplek waar meeste gebeurd van de mod

Bezig gat te zagen. Voor zijkant rechts

Klaaaar

Zijkant links was ook onder handen genomen vandaag..

In de kast gedouwt

Andere zijkant:

En dan een vraag..
Zien jullie bij het volgende plaatje, een mogelijkheid om daar een fan om te monteren hehe?

next update -> No Idea
Poll voor jullie:
Poll: Hoe zal ik mijn Red-WC-Cube kleuren?
• Zwarte frame, Zilveren platen
• Zilveren frame, Zwarte platen
• Anders, namelijk...
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Als je anders, namelijk heb. Geef je suggestie dan ook even
[ Voor 70% gewijzigd door R-B op 11-08-2005 20:57 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |