Toon posts:

Kinderachtig gemod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IK vind het af en toe wel eens leuk een reactie op een nieuws bericht op de frontpage de knikkeren. Maar als ik dan weer zie hoe mensen deze reacties dan modden....... Dat snap ik dan meestal niet.

Ookal geef je goede argumenten enzo toch vind men dat je het bij het vekeerde eind heb en word je op de 'vingers getikt'.

Reacties:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1350389
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1348724

En dit vond ik weer een heel ander geval
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1317410
Hier snapt de modder niet wat ik bedoel....

Terwijl ik toch duidelijk ben (naar mijn mening). "door telkens ja te kiezen bij de stemwijzer hoeft je niet per defenitie ja te stemmen bij het referendum en bij nee vice versa".

Vind het altijd wel jammer als mensen je reacties nutteloos naar beneden modden. Dan heb ik ineens niet zoveel zin meer in het posten.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 01:21
Lijkt me logisch :7 :o

Maar ff serieus: misschien moet je bedenken of de door jou geplaatste berichten nou echt wel zo veel meerwaarde geven aan de discussie en/of of het wel wenselijk is dat de reacties mogelijk een bepaalde richting in zullen gaan, nadat medetweakers jouw reactie hebben gelezen...

Je bent niet de enige van wie berichten relatief snel 'de grond in worden geboord', het beleid is gewoon nogal streng (en wordt strikt nageleefd).

Overigens, w.b.t. die laatste post: als een gemiddelde moddereter niet begrijpt wat je met je post bedoelt, kun je je ook afvragen of het merendeel van de medetweakers je bericht wél zal begrijpen.. (klein beetje duidelijker dus zijn misschien)

[ Voor 23% gewijzigd door mathijsv op 20-07-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mathijsv schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:45:
Lijkt me logisch :7 :o

Maar ff serieus: misschien moet je bedenken of de door jou geplaatste berichten nou echt wel zo veel meerwaarde geven aan de discussie en/of of het wel wenselijk is dat de reacties mogelijk een bepaalde richting in zullen gaan, nadat medetweakers jouw reactie hebben gelezen...

Je bent niet de enige van wie berichten relatief snel 'de grond in worden geboord', het beleid is gewoon nogal streng (en wordt strikt nageleefd).

Overigens, w.b.t. die laatste post: als een gemiddelde moddereter niet begrijpt wat je met je post bedoelt, kun je je ook afvragen of het merendeel van de medetweakers je bericht wél zal begrijpen.. (klein beetje duidelijker dus zijn misschien)
Ben het wel eens met je laatste bewering dat was idd beetje onduidelijk 8)7

Hetgeen dat mijn reacties juist interessant maakt (volgens mij dan) is dat ik feiten opsom en vertel. Dus als iemand anders een idee heeft van het bijvoorbeeld probleem ken ik soms de feiten en deze post ik dan.... maar vind het nogal raar dat feiten op -1 worden gemod |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Die Europese Grondwet-post is in mijn bescheiden beleving idd een tikje aan de koeterwaalse kant, hoewel ik het punt - bij enkele keren herlezen - wel begrijp en zelfs onderschrijf. Als je het beter had uitgelegd had je hoger gescoord, maar in z'n huidige vorm is hij echt te onduidelijk voor PM-ingrijpen, vind ik.

De post over de ramdisk is wel een tikje aan de foute kant, hoor :) Ten eerste - zoals uit de reaktie erop blijkt - heeft de PCI-bus er geen fluit mee te maken. Ten tweede meldt je dat 'iets logisch is' zonder dat je concreet ergens op reageert - en je verweer hier dat je feiten meldt klinkt leuk, maar als die feiten niets met het onderwerp te maken hebben wordt het toch een heel ander verhaal en is je beroep eigenlijk tamelijk aanmatigend. Sorry to bring you the bad news, maar ook deze post is geen score hoger dan +0 waard en de onterechte vanzelfsprekende toonzetting maakt dat ik de -1-moderator niet ga corrigeren - ik begrijp jouw bezwaar wel, maar dat van hem ook :)

Dan de ATi/nVidia-post. Afgezien van de eerste zin - waarheid, maar nogal een dooddoener - bestaat je post eigenlijk maar uit 1 stelling: nVidia kan niet met de knappe koppen van ATi meekomen, dus voeren ze het vermogen op. En dat kan idd als fanboypost worden beschouwd. Niet dat het er noodzakelijkerwijs een is (ik heb er gemakshalve even geen mening over), maar als je onvoldoende nuanceert is een powermoderatie niet het eerste waar ik aan denk.

Het probleem lijkt me niet dat er onterecht gemodereerd wordt, meer dat je presentatie nog wat oefening kan gebruiken. Ik zou in dit geval de moderaties even lekker de moderaties laten, er niet te zwaar aan tillen, en het gewoon nog 'ns proberen. Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen, en alleen maar gelijk hebben is vaak al lastig genoeg; maar als het goed is wordt het vanzelf duidelijk waar je lezers op letten :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik vind je reacties van laag niveau om eerlijk te zijn. Wat jij "feiten" noemt, noem ik een warrig verhaal van halve waarheden:
Dat is toch logisch Kloksnelheid = snelheid....
Nee, dat is niet logisch.
Maar de truck zit hem in de technoliogie die Ati gebruikt. nVidia gebruikt op hun kaarten nu een hoge kloksnelheid alleen omdat ze achter zijn gebleven qua techniek. Om hogere kloksnelheden te behalen gaat zo'n kaart meer energie verbruiken. Kijk maar naar nVidia dat ding heeft een 450watt (uit mijn hoofd) psu nodig minimaal.....
"Dat ding"? nVidia maakt enorm veel producten hoor, ik zou echt niet weten wat je met 'dat ding' bedoelt.
Ati daartegenover heeft een techniek waarbij ze rond dezelfde kloksnelheid blijven maar telkens met nieuwe technieken komen.
Dus de techniek van ATI is dat ze met nieuwe technieken komen. Dat is natuurlijk een interessante techniek!

[ Voor 3% gewijzigd door eamelink op 22-07-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 17:56

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik wordt er zo moe van, reacties plaatsen doe je imho altijd vanuit je eigen standpunt. Niks mis mee, in veel gevallen noemenswaardig zelfs wel, maar waarom moeten mensen nu altijd gaan zeuren over de moderaties die ze krijgen. Het lijkt wel of die moderaties heilig zijn terwijl deze imho alleen maar (in verkapte vorm) de mening van weer anderen verkondigen....

Kortom maak je niet zo druk en post lekker door, stoor je alleen wat minder aan wat "de anderen" er van vinden ....

Een (openbaar) forum is toch om je mening te uiten ? Mensen kunnen het daar wel of niet mee eens zijn en dat bepaald de moderering dan weer.....

Of begrijp ik het nu niet goed, als je punten wilt scoren moet je aan een wedstrijd mee gaan doen ... volgens mij ....

edit:

een -3 zal mij aan mijn reet roesten, ik heb wel gezegd wat ik er van denk/dacht.....

[ Voor 8% gewijzigd door Kluk-Kluk op 22-07-2005 00:10 ]

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:27

botoo

💀 too old to die young

Kluk-Kluk schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 00:04:
. . . waarom moeten mensen nu altijd gaan zeuren over de moderaties die ze krijgen.
Een klacht over moderaties is niet 'zeuren' Kluk-Kluk, zeker niet @TMF. Persoonlijk noem ik opmerkingen zoals die van jou gezeur, het voegt immers helemaal niets toe behalve dat jij je ergens over ergert.
Zoals je in Rataplan's reactie leest kan je er ook van leren hoe je een reactie beter over kan brengen op je publiek, en als je iets wilt vertellen dan is het doorgaans prettig als degenen die je toespreekt je ook begrijpen (ook wel communicatieve vaardigheden genoemd :+ ).
Kortom maak je niet zo druk en post lekker door, stoor je alleen wat minder aan wat "de anderen" er van vinden ....
* eensch *
Een (openbaar) forum is toch om je mening te uiten ? Mensen kunnen het daar wel of niet mee eens zijn en dat bepaald de moderering dan weer.....
Een mening uiten mag, bij voorkeur met enige onderbouwing zodat anderen jouw standpunt kunnen begrijpen (en daar op kunnen reageren :)), maar de moderaties zouden niet moeten bepalen of anderen het met de reactie eens zijn. Modereren moet over de inhoud van een post zijn, niet of je het er wel/niet mee eens bent!

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
Als ik wat post, dan is dat omdat ik mijn mening aan anderen wil verkondigen.

Als een post dan op -1 komt, dan lukt dat niet want dan leest vrijwel niemand het. Als dat onterecht gebeurd dan is dat een goede reden om het hier te melden.

En dan is dat dus niet omdat je je er aan stoort wat anderen er van vinden, maar omdat je wilt vermijden dat een heleboel mensen je post helemaal niet te zien krijgen.

Er zijn heel wat mensen die standaard wel de posts op 0 lezen, maar aangezien -1 voor trolls en flames bedoeld is, wordt dat door de meesten overgeslagen.
(Ik lees zelf -1 posts ook bijna alleen maar in threads waarvan je van tevoren kunt weten dat er een boel onterechte moderaties in zullen zitten. Bv over Brein of zo)

Volgens mij geldt voor de meeste threads op dit forum wel dat mensen correctie willen als een post onterecht op -1 is gekomen. Maar ik zie weinig verzoeken waarbij een post vermeend onterecht op 0 of zelfs hoger staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kluk-Kluk schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 00:04:
Een mening is iets waar ik niets aan heb. Ik *hoef* 'm niet te lezen laat staan waarderen. Dus in dat opzicht is het inderdaad een openbaar forum. Indien het echter om waardering gaat moet 'ie toch inhoud hebben en arumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:48:
[...]

Een mening is iets waar ik niets aan heb. Ik *hoef* 'm niet te lezen laat staan waarderen. Dus in dat opzicht is het inderdaad een openbaar forum. Indien het echter om waardering gaat moet 'ie toch inhoud hebben en arumenten.
Daar zit ik misschien mis.... als ik een mening heb die tegen een andere mening in gaat (neem nu als voorbeeld de mening van veel andere mensen) dan word mijn post zoizo omlaag gemod. Dat vind ik raar. Het is toch een reactie die jij op een post geeft en vanuit jou standpunt goed is? of ligt dit nu aan mij? En dus als iemand met de meute meedenkt krijg je uber karma enzo. En dus is dat hele punten systeem op niks gebasseerd? Omdat iedereen die een ander napraat staat er alleenmaar onzin in de reacties en ik denk breng iets in dat ik zeker weet dat klopt en word ik zeg maar 'afgestraft'.

Ik begon met dat stukje nVidia vs. Ati met een zegmaar stelling. en daarop begon ik verder te borduren om te laten zien hoe het zit. Het is toch zo dat een nVidia kaart meer energie verbruikt dan een nVidia? En uit vele reviews is gebleken dat nVidia Ati alleen bij kan houden door hun videokaarten meer stroom te geven om vervolgens de kloksnelheid op te kunnen voeren. Op veel topics in Got is hier over gediscussieerd. En plosts zou het zo zijn dat ik meer Ati fan zou zijn terwijl veel mensen het met mij eens zijn. Er zijn zelfs enige nieuws post verschenen op de frontpage mbt het onderwerp en deze reviews en hadden dezelfde conclusie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 02:40:
Het is toch zo dat een nVidia kaart meer energie verbruikt dan een nVidia?
uh?

Ik begreep tegenwoordig dat een X850XT nogal veel slurpte en dat de 7800GTX nogal zuinig was, dus wat je algemene stelregel is weet ik niet.

Nee, maar kijk eens zo, een mening is een mening is een mening. De goed gewaardeerde replies zijn ook een mening, maar hebben juist een betoog die volgens de mening gaat, argumenten of filosofisch maakt dan niet uit, ook die lijn klopt. Meningen gebaseerd op feiten, zoals urls komen ook ver, want die mening heeft gewicht> SOms is zelfs een oneliner zoals deze geniaal om de boel in perspectief te zetten. Dat zijn meningen.

Jou mening zoals bv over Ati/Nvidia whateever gaan meer op de details in, maar kloppen die details nog wel? Mag je wel een mening hebben als je die feiten idd kloppend hebt maar dat je mening op basis van een prioriteit zet? Misschien boeit stoken helemaal niets voor Gamers en telt echt alleen die ene FPS. Vandaar dat je een mening van dat soort toch echt moet onderbouwen zodat ANDEREN de lijn van je mening kunnen controleren of die oorspronkelijke mening klopte, dat mensen kunnen zien dat jouw conclusie wellicht fout kan zijn maar wel gefundeerd kan worden op een mening.
Kijk anders een consumentengids eens in: wie koopt dat ding als er alleen instaat 'Miele iz Tha Bom' of 'Canon Ixus Roeleert de pan uit'? Ik wil dan toch echt een tabel hebben waaruit dat blijkt... en uitleg waarom die conclusie is getrokken. Sterker nog, die hele mening mogen ze houden, ik geef zelf wel aan welk gewicht ik prioriteit geef om feiten te kunnen distilleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

als ik een mening heb die tegen een andere mening in gaat (neem nu als voorbeeld de mening van veel andere mensen) dan word mijn post zoizo omlaag gemod.
Nee, een 'loze' mening, dus zonder enige onderbouwing, is niets waard, maar een mening met onderbouwing/vermoeden/argumentatie/etc. is wel degelijk iets waard. Afhankelijk van het inzicht en/of argumentatie kan zo'n mening zelfs een +4 zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 10:26:
[...]

uh?

Ik begreep tegenwoordig dat een X850XT nogal veel slurpte en dat de 7800GTX nogal zuinig was, dus wat je algemene stelregel is weet ik niet.
De 7800 GTX
nieuws: Specificaties nVidia GeForce 7800 GTX bevestigd
Hoewel de informatie over de vereiste 400 watt-voeding wel lijkt te kloppen, valt de warmte-ontwikkeling wellicht dus toch mee

En de X850XT
http://www.club3d.nl/prod...w=&filter=&selection=&p=2
350Watt or greater Power Supply

:?
Ecteinascidin schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 10:26:
[...]

SOms is zelfs een oneliner zoals deze geniaal om de boel in perspectief te zetten. Dat zijn meningen.
En dan spreek je collega je tegen.
botoo schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:05:
[...]

Nee, een 'loze' mening, dus zonder enige onderbouwing, is niets waard, maar een mening met onderbouwing/vermoeden/argumentatie/etc. is wel degelijk iets waard. Afhankelijk van het inzicht en/of argumentatie kan zo'n mening zelfs een +4 zijn.
Ik snap het niet meer.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:46:
En dan spreek je collega je tegen.
Ik snap het niet meer.
Dat verhaal van de energie van de X850 en 7800 is mij bekend, je noemde alleen 2 keer een nVidia om een verschil aan te kaarten.

En wat een geniale oneliner (mening) kan zijn: klik dat voorbeeld dan bv eens aan. De kamer wilt daarin een ICT-actie en de oneliner is dat de kamer dan uit ervaring spreekt dat er idd een grof tekort is aan ICT-actie.

En dat klopt, dat is een mening maar slaat wel direct terug op het feit dat diezelfde kamer enorm veel boter op de neus heeft. De kamer wil in de maatschappij iets veranderen terwijl dezelfde maatschappij wil dat de kamer in dat opzicht veranderd. Iemand die dat aankaart kan rustig hoog scoren omdat je daar extra leesplezier/nuance mee opdoet.
Botoo heeft het over de 'loze mening' en dat is zoiets als 'de kamer is dom' of 'mensen moeten meer aan ICT doen'. Niemand heeft daar wat aan en niemand weet waarom dat zo zou moeten zijn,

Verwijderd

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:14:
[...]

Dat verhaal van de energie van de X850 en 7800 is mij bekend, je noemde alleen 2 keer een nVidia om een verschil aan te kaarten.
Dus wat gebeurd er nu met mijn post?
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1348724
Ecteinascidin schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:14:
[...]
En wat een geniale oneliner (mening) kan zijn: klik dat voorbeeld dan bv eens aan. De kamer wilt daarin een ICT-actie en de oneliner is dat de kamer dan uit ervaring spreekt dat er idd een grof tekort is aan ICT-actie.

En dat klopt, dat is een mening maar slaat wel direct terug op het feit dat diezelfde kamer enorm veel boter op de neus heeft. De kamer wil in de maatschappij iets veranderen terwijl dezelfde maatschappij wil dat de kamer in dat opzicht veranderd. Iemand die dat aankaart kan rustig hoog scoren omdat je daar extra leesplezier/nuance mee opdoet.
Botoo heeft het over de 'loze mening' en dat is zoiets als 'de kamer is dom' of 'mensen moeten meer aan ICT doen'. Niemand heeft daar wat aan en niemand weet waarom dat zo zou moeten zijn,
Dat snap ik toch ook wel...... maar wat die collega zegt klopt dan toch niet... had beter even kunnen lezen waar het over ging O-)

En het is jou mening dat de tweede kamer enorm veel boter op de neus heeft het is toevallig ook de mijne maar dat hoeft dus niet te betekennen dat het getollereerd word op de frontpage... Want dat is jou argument..... :O

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Denblom, je hebt een moeilijk te volgen manier van communiceren, maar ik zal proberen eea kort te sluiten.

Voor http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1348724 maak ik een de toolbox open en zal 'm naar de +1 zetten, imho ietsje hoog maar minder verkeerd dan een -1.

Verder hoop ik dat de eerder genoemde opmerkingen over 'warrig verhaal' en 'oefening in presentatie' ter harte wilt nemen :).

Vaker gezegd @TMF en nog altijd actueel: als een spreker zijn toehoorders niet kan overtuigen, is dat dan een fout van de toehoorders of van de spreker . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1