Toon posts:

JVC TH-A25 "protection" HELP ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.752 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forum bezoekers

Ik heb een JVC TH-A25 DVD cinema setje. Als ik hem sinds gister probeer aan te zetten schiet hij aan, verschijnt er "PROTECTION" op het display en valt dan meteen weer in standby. Na een seconde of 15 reageerd hij dan pas weer op de power of play knop om vervolgens precies het zelfde te doen... Iemand ervaring met zoiets ??

Bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 21:17 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Eens een keer in de handleiding kijken? http://www.jvc.co.th/service/download_manual_vdo.htm

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ergens kortsluiting aan het maken? koppel is alle kabels los..

Gallery V&A

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al de hele handleiding doorgekeken..
er staat niks in over protection-melding
dus ik dacht misschien is het het kinderslot..
maar dat is het ook niet..

alle kabels al losgetrokken
gedaan wat je volgens de handleiding moet doen na een kortsluiting

maar niks helpt

je zet hem aan... er staat protection op het schermpje van de dvd speler en hij springt meteen weer op stand-by

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
zou het de kinderslot beveiliging kunnen zijn? dat je eerst een code op je afstandsbediening moet in-toetsten voordat hij het weer doet.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gokje...

Heb je er toevallig een DVD inzitten die niet voor deze regio bedoeld is? Dus dat je een copyright protection melding hebt?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er nooit een kinderslot opgezet

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik krijg op m'n Sony midi-set een "Protected! Push Power!"-melding als ik kortsluiting maak in de luidsprekerkabels. Zijn de + en - draadjes goed gestript en maken geen sluiting met elkaar?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet meer wat voor dvd er in zit
en of er al een in zit
maar hoe zou je dan eventueel zo'n dvd er uit kunnen krijgen???

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
staat er ook niks in de hadleiding van het boekje over kinderslot- beveiligingen? daar lijkt het namelijk sterk op, voornamelijk omdat je zegt dat je minimaal 15 sec moet wachten voor je weer wat kan doen. Bij mijn home-cinema-set zijn het 2 toetsen wat ik in moet drukken om het er op of er af te zetten. (gebeurt me soms per-ongeluk)

zit er op de voorkant geen gaatje waar je in kunt drukken waarmee de lade opengaat? (anders zit er weinig anders op dan hem openschroeven (de kap verwijderen is vaak voldoende))

[ Voor 22% gewijzigd door cossy nl op 20-07-2005 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
er zitten helemaal geen kabels meer in.. alleen die voor de stroom... want anders doet ie het natuurlijk helemaal niet

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het moet inderdaad ergens kortsluiting zijn, waarschijnlijk van je speakerkabels, dus kijk alles na, zowel aan de kant van de versterker, als aan de kant van de speaker, hoewel dit model uit het blote hoofd gezegd vaste aansluitingen heeft aan de speakerzijde. Dus zorg ervoor dat nergens + en - elkaar raken.

Goed, beetje stiekem extra info typen terwijl ik reply :( :+

[ Voor 13% gewijzigd door FirePuma142 op 20-07-2005 22:14 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

Topicstarter
over dat kinderslot
meestal zit dat inderdaad met 2 van die toetsen
maar zover ik uit de handleiding kan halen
kan dat kinderslot alleen door een code in te voeren
maar ga dat stukje nogmaals een keer lezen

Verwijderd

Topicstarter
sorry rickstar

Verwijderd

Topicstarter
ik kan in de handleiding echt niets vinden over een kinderslot met knopjes (ik snap wat je bedoeld, de video heeft dat namelijk wel). Alleen een kinderslot zodat kinderen bepaalde geweldadige dvd's met een bepaald restrictieniveau niet kunnen zien.

Verwijderd

Topicstarter
In de handleiding staat als het systeem niet juist functioneert door bijv. bliksem, of elektronische ruis (wat dat ook mag zijn) dat je dan de stekker eruit moet halen en na een paar minuten weer erin steken... dat werkt niet... of dat je het styteem moet herstellen door een bepaalde handeling met bepaalde knopjes... dat werkt ook niet...

dus ik weet het echt niet

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:27:
In de handleiding staat als het systeem niet juist functioneert door bijv. bliksem, of elektronische ruis (wat dat ook mag zijn) dat je dan de stekker eruit moet halen en na een paar minuten weer erin steken... dat werkt niet... of dat je het styteem moet herstellen door een bepaalde handeling met bepaalde knopjes... dat werkt ook niet...

dus ik weet het echt niet
Dan zit er niets anders op dan er mee terug gaan naar de zaak waar je het apparaat gekocht hebt. Als je nog garantie hebt, sowieso...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
denk dat ik dat morgen maar ga doen (en hij is nog geen jaar oud dus hoop op garantie)

allemaal bedankt voor de zeer snelle reacties!!!!

:)

Verwijderd

en wat was het want mijn dvd speler doet het nu ook

Verwijderd

Het probleem zit hem in de thermische beveiliging van de voedingstrafo.(slechte soldeerverbingen)
De trafo bevind zich achter de volumeknop.
Om dit op te lossen moet de trafo worden losgemaakt inclusief de drie connectors.
Aan de onderzijde van de trafo kun je nu bij de soldeerverbindingen, het gaat hierbij om de twee zwarte draden welke naar de zevenpolige plug gaan.
De draden moeten opnieuw aan de thermische beveiliging worden gesoldeerd.
De thermische beveiliging (voorzien van 2 aansluitingen) ziet er uit als een rechthoekig staafje wat zich tussen de wikkelingen bevind.
Een ander alternatief is om de 2 zwarte draden door te knippen en deze aan de connectorzijde door te verbinden.
Gevolg is uiteraard dat de thermische beveiliging hierdoor is uitgeschakeld.
Succes

Verwijderd

grr. ik heb ook dit setje en sinds vandaag gaat de CD_lade spontaan open als je het setje aanzet. Dat zou nog niet zo'n probleem zijn, maar de lade gaat met geen mogelijkheid meer dicht via een knop of zo.

Heeft iemand hier een oplossing?
Pagina: 1