Toon posts:

[XP] enkel in safe mode booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een van de PC's hier in huis is deze ochtend ineens heropgestart. Probleem is dat de PC er niet meer in slaagt om XP opgestart te krijgen. In eerste instantie heb ik de schijf direct geklooned met Ghost. Dit om zeker te zijn dat alle data bewaard blijft.

In veilige modus kan het belangrijkste programma wel draaien, maar zonder printer en zo is dat niet echt handig.
In eerste instantie heb ik de windows CD in de pc gestoken om op die manier windows te kunnen herstellen. Echter na het normaale blauw scherm (F6) komt er een zwart scherm, met knipperende cursor, niets meer niets minder.

Deze PC wordt regelmatig met ghost gebackuped, de laatste keer was echter 10/7. Maar ook met deze schijf wil windows niet meer booten (althans niet in normale modus, wel veilige modus)

Tegen vrijdag moet de PC zeker weer in orde zijn (morgen feestdag in België)

Specs
Asus A8N-SLI
AMD 3200+ s939
1 Gb Ram
ISDN modem
Belkin pre N wireless netwerkkaart

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 14:34

Glabbeek

Dat dus.

Waarschijnlijk heb je een hardwareprobleem, anders zouden de ghost-backup en de installatie-cd wel werken. Het eerste waar ik aan denk (uit ervaring, helaas) is dat er een probleem is met je memory. Gelukkig zijn hier testprogramma's voor. Ik heb goede ervaringen met Memtest86+, die je als bootable CD kan downloaden. Als je meerdere DIMM's in je PC hebt zitten kan je eerst proberen er een uit te halen om zo te bepalen of het probleem opgelost wordt. Als dat zo is, dan kan je de DIMM die waarschijnlijk het probleem veroorzaakte nog proberen in een andere bank te stoppen; het kan namelijk ook zo zijn dat niet de DIMM maar de bank kapot is. Als je maar 1 DIMM hebt, test deze dan eens met het programma dat ik hiervoor noemde en/of verplaats deze eens.

Het kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben, dus dit hoeft niet per sé de oplossing te zijn. Succes ermee.

En zo is het maar net.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een hardware probleem. De draadloze netwerkkaart zorgt voor problemen. Als ik ze eruit haal start de PC wel op. Probleem is dat het een PCMCIA in een PCI adaptor is. Als ik een andere PCMCIA in de PC stop doet die net hetzelfde.

Wat mij betreft kan dit topic toe ;)