Toon posts:

Linksys wireless werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een pakket aangeschaft waar een laptopkaart en een router in zat (type: wrk54g)

- Nu heb ik vanuit mijn kabelmodem een UTP-kabel naar de router "IN" port
- Vanuit port 1 een UTP-kabel naar een vaste computer, waar nu ook internet etc. op werkt.
- De laptopkaart heb ik op de laptop geinstalleerd en behoort nu te werken, wat dus niet het geval is.

Ik heb alles geinstalleerd naar behoren, maar wat ik ook doe het kaartje in de laptop werkt niet, ik heb tot nu toe 2 keer een paar seconden contact gehad met het router, maar vervolgens knalt het er gewoon weer uit.. en hoevaak ik ook refresh of het spul reset, ik krijg geen contact..

Wat doe ik fout? iemand die mij hierbij kan helpen ben ik zeer dankbaar _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
*PS
Door geen drivers en software op de laptop te installeren en de kaart bij het rebooten uit de laptop te halen en vervolgens na het opstarten er weer in te doen; krijg ik af en toe wel bereik, helaas maar van korte duur.. (1min max)

Verwijderd

Welk OS? Ik ken 't van een Linksys kaart waar geen goede Linux driver voor was.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Ik beschik over beide: dus de Linksys WRT54G router en een WPC54G netwerkkaart. Probeer eerst de allernieuwste firmware/software te installeren. Let er volgens op dat in 192.168.1.1 je channelkeuze op auto staat en dat je namen, wachtwoorden etc overeenkomen.

Mocht het niet lukken met de standaardfirmware van Linksys, probeer dan bijvoorbeeld Hyperwrt, www.hyperwrt.org waarmee je het uitzendbereik van je router kunt vergroten!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik had in het begin ook wat problemen met m'n linksys pckaart, heb toen de Linksys software geheel verwijderd, kaart uit de laptop getrokken, rebooten. Vervolgens kaart in de pc stoppen dan word deze gedetecteerd door windows en dan alleen naar de driver verwijzen (dus niet de verdere software van Linksys zelf). Hierna laten scannen op draadloze netwerken (wel om te beginnen ff alle beveilingen uit op je router een ssid radio aan zetten) en dan verbinding maken met je gevonden netwerk. Volgens mij is de software van Linksys nogal rot, het werkt in ieder geval niet lekker samen met windows ingebouwde oplossing.