Toon posts:

Raid 5+1 array offline, hoe data terug te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onze raid 5 partitie is er mee opgehouden.
Raid offline, drives niet meer te bereiken.

Dit alles zat op een promise supertrak 6000 sx.

Het was dus een Raid 5+1 setup

Nu is mijn vraag dus of iemand weet hoe je de data terug kan krijgen.
We hebben geprobeerd om er met ghost een image vanaf te krijgen,
maar dit is ons niet gelukt.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:47

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:51:
Onze raid 5 partitie is er mee opgehouden.
Raid offline, drives niet meer te bereiken.

Dit alles zat op een promise supertrak 6000 sx.

Het was dus een Raid 5+1 setup

Nu is mijn vraag dus of iemand weet hoe je de data terug kan krijgen.
We hebben geprobeerd om er met ghost een image vanaf te krijgen,
maar dit is ons niet gelukt.
Lijkt me een leuk klusje voor R-Studio 2.0 (http://www.r-studio.com/) :P dit gebruiken wij ook altijd - werkt erg goed

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Hoezo issie ermee opgehouden? Als er een disk kapot gaat dan is het toch juist de grap van een raid5 dat alles blijft werken? En helemaal bij een raid5 met een hotspare. Dan moeten er twee disks mee ophouden voordat de boel echt in de soep loopt.

Maar wanneer de boel echt in de soep is gelopen moet je de hardware herstellen en terugvallen op je backup.

Siditamentis astuentis pactum.

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Volgens mij is het een kenmerk van de SuperTrax6000 dat 'ie je data verneukt...misschien vallen de verhalen mij gewoon op omdat het in mijn omgeving ook voorkwam.

Ontopic: Heb je misschien een tweede supertrax6000 kaart, waar je de harddisks op kan aansluiten?
Als de kaart stuk is, kan dat misschien helpen.
Met Ghost de data er vanaf krijgen zonder de disk aan de controller te hangen werkt natuurlijk niet, want er staat op elke drive maar een stukje informatie.

Overigens is wat extra informatie ook niet overbodig: Krijg je error messages? Is dat tijdens het booten/initialiseren van de array? Kun je nog in de management console van de controller komen? Of is de windows98 installatie op FAT16 die er op stond gewoon naar zijn grootje >:) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Vaudtje op 21-07-2005 17:25 ]

In deeze zin staan drie fauten

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Vaudtje schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:25:
Volgens mij is het een kenmerk van de SuperTrax6000 dat 'ie je data verneukt...misschien vallen de verhalen mij gewoon op omdat het in mijn omgeving ook voorkwam.
idd, heb er 2 gehad, beide deden ze het even goed, of je hoort een piep (bevriest windows) of je hebt opeens corrupte data

de sx6000 geeft vervolgens gewoon fijn aan dat alles goed is....

echt een RUK controller aangezien ik 8*80GB(eff 7*80) kwijt was (300gb gebruikt).....

en dat tot 2x toe

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik neem aan dat je die machine kunt booten, en dan je dan bij de management software van die kaart kunt?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1