Toon posts:

Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu achter de pc van mijn familie in afwachting van mijn nieuwe laptop, nu wil ik een spel gaan spelen maar loopt bijna elk spel compleet vast.

Het gaat om een GeForce DDR, pc is inmiddels zo'n 4j oud gok ik. Ik draai WinXP Pro met de laatste updates en DirectX. Ik heb de nieuwste drivers van nVidia gedownload, maar die geeft vrolijk aan dat er geen videokaart gevonden is die compatible is met de drivers :? Ik heb hier nog een oude versie (56.72) en die installeerd gewoon, en vind ook een GeForce DDR.

Probleem is dat beide spellen (Empire Earth en Ground Control 2) niet op willen starten. Ik heb net dxdiag gedaan en de Direct3D test afgerond, in alle tests krijg ik een foutmelding terug.

Weet iemand wat hier aan de hand is? En doodbloedende videokaart/AGP slot?

Verwijderd

dat nieuwe nvidia drivers oude geforce's niet herkennen is idd "normaal" (de laatste die voor mijn geforce2 gts werkt is bijv. 66.xx oid).

Misschien even kast open maken en stof weg blazen? (dikke kans dat na 4 jaar je koelertje helemaal vol met stof zit, of zelfs al kapot is).

Verwijderd

Heb je de search al gebruikt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:47:
dat nieuwe nvidia drivers oude geforce's niet herkennen is idd "normaal" (de laatste die voor mijn geforce2 gts werkt is bijv. 66.xx oid).

Misschien even kast open maken en stof weg blazen? (dikke kans dat na 4 jaar je koelertje helemaal vol met stof zit, of zelfs al kapot is).
Wel vreemd van nVidia, TNT staat zelfs in het rijtje genoemd :{ Heb net een paar PCI kaarten verplaatst en stof weggeblazen, alsmede wat drivers opnieuw geinstalleerd. Heeft niet geholpen.

Denk dat de PC tegen zijn einde aan loopt, geluidskaart wordt ook niet meer gevonden (gebeurt heel vaak bij herverdeling PCI kaarten, dan ineens wordt hij gevonden) CD-Brander doet ook vaag.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

keer windows opnieuw installeren kan ook geen kwaad. en geef wat meer specificaties van het systeem

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT