Toon posts:

Totaal geen beeld met Asus 7800GTX

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hej, ik heb vandaag de 7800GTX (asus) ontvangen en in mijn nieuwe pc gedaan, het probleem is alleen dat ik totaal geen beeld krijg, ook geen BIOS.

Ik heb:
- Asus A8N Sli mobo
- Asus 7800GTX graka
- 400w 12v-14a voeding
- LG Studioworks 775N

Ik heb de hulpvoeding wel aangesloten (2 molex) en de fan op de kaart draait gewoon, maar ik krijg totaal geen beeld, ik kan in de boekjes van zowel de mobo als de graka niets vinden...

Ik heb echt snel hulp nodig want anders wordt ik gek en kom ik de vakantie niet door.

PS: Kan een verschil van 2x12V-12A (12A per molex) een graka de das om doen? De GPU heeft namelijk 12V-26A nodig, maar mijn voeding geeft maar 12V-14A.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je voeding maar 14A kan leveren en je kaart heeft 26 nodig dan lijkt me dat het wel wat tekort schiet.
Wat voor voeding heb je erin hangen?

[edit]
Het is natuurlijk zo dat als je 2 molexen hebt je niet ineens 24A hebt, tenzij je het van 2 onafhankelijke 12V lijnen pakt.

[ Voor 32% gewijzigd door TERW_DAN op 20-07-2005 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
X-Gear 400W

ach ik koop wel een nieuwe voeding... dat zal wel werken denkik.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 10:55
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:41:X-Gear 400Wach ik koop wel een nieuwe voeding... dat zal wel werken denkik.
:Z Ja met zo'n instelling schiet dit topic niet echt op... Misschien als je eens een lading schijven en cd/dvd drives loskoppelt dat je iig beeld krijgt. Dat hij dan in windows of bij een game crasht dan weet je helemaal vrijwel zeker dat het aan je voeding ligt. Dat weten we nu ook vrijwel zeker maargoed.

[ Voor 20% gewijzigd door Gody op 20-07-2005 20:50 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Zo'n voeding heeft normalitair meerdere 12V lijnen, waardoor je wellicht daarop verkijkt,
Iedere 400W voeding(hoe brak dan ook, maar niet kapot) is in staat een 7800GTX beeld te laten geven, daar ligt het dus echt niet aan.

Is dit systeem al ooit draaiend geweest?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mad-dog schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:11:
Zo'n voeding heeft normalitair meerdere 12V lijnen, waardoor je wellicht daarop verkijkt,
Iedere 400W voeding(hoe brak dan ook, maar niet kapot) is in staat een 7800GTX beeld te laten geven, daar ligt het dus echt niet aan.

Is dit systeem al ooit draaiend geweest?
Daar geloof ik dus niets van.
Als jij een Sweex of Q-tec 400 Watt pakt in een systeem waarin de 7800 niet misstaat dan is de kans heel groot dat het ding echt veel te weinig prik gaat krijgen.

Als ik heel even kijk naar wat een Q-tec 550W levert (daar kon ik het snelste een plaatje van vinden) dan is dat 14A op de 12V lijn. Als die kaart 26A nodig heeft ga je dat nooit redden. Uiteraard zal hij op iets minder dan 26A ook nog wel willen werken, maar 12A is gewoon een veel te groot verschil.

• mad-dog
Terw_Dan schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:17:
[...]

Daar geloof ik dus niets van.
Als jij een Sweex of Q-tec 400 Watt pakt in een systeem waarin de 7800 niet misstaat dan is de kans heel groot dat het ding echt veel te weinig prik gaat krijgen.

Als ik heel even kijk naar wat een Q-tec 550W levert (daar kon ik het snelste een plaatje van vinden) dan is dat 14A op de 12V lijn. Als die kaart 26A nodig heeft ga je dat nooit redden. Uiteraard zal hij op iets minder dan 26A ook nog wel willen werken, maar 12A is gewoon een veel te groot verschil.
Ik zou bijna een 7800GTX kaart er op durven wedden die ik morgen ga halen.....
Kan het overigens zo testen met een brakke 300W Sweex voeding mocht je dat willen

Verwijderd

Zal ik je m'n adres vast mailen? :+

However, ook al krijg je *beeld* bij opstarten met een dergelijke voeding: Het is en blijft een probleem wat betreft voedingen en high end videokaarten (especially 3D-mode). Als je nou zo'n mooie kaart koopt, bezuinig dan niet op een goede en stabiele voeding.
Een ondermaatse voeding kan niet alleen problemen opleveren met de videokaart. Ook andere componenten kunnen er zwaar onder te lijden hebben en in levensduur achteruitgaan. (van defecte HDD's tot slecht terug te lezen DVD's en terug)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 08:39 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 10:33
het lijkt me echt sterk dat het ing 26A op 12V trekt, dan moet je voeding alleen op je +12V al 312W leveren. Dat zou betekenen dat je zo'n kaart nooit op SLI kan draaien tenzij je 2 x 550W voeding hebt.

/edit
Hier die kaart + syteem trekt nog geen 300W, dus je moet het makkelijk op een 400W A-Merk voeding kunnen draaien.
http://graphics.tomshardw...2/nvidia_7800_gtx-09.html

[ Voor 37% gewijzigd door kippy op 21-07-2005 08:54 ]

Verwijderd

kippy schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 08:48:
het lijkt me echt sterk dat het ing 26A op 12V trekt, dan moet je voeding alleen op je +12V al 312W leveren. Dat zou betekenen dat je zo'n kaart nooit op SLI kan draaien tenzij je 2 x 550W voeding hebt.

/edit
Hier die kaart + syteem trekt nog geen 300W, dus je moet het makkelijk op een 400W A-Merk voeding kunnen draaien.
http://graphics.tomshardw...2/nvidia_7800_gtx-09.html
X-gear topmodel kasten zijn incl. 400W voeding tussen de 50 en 60 euro.
A-merk? Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bye.gif

Houdt er ook rekening mee dat het wel zo fijn is als de kaart bij een piekverbruik ook nog blijft draaien ipv de welal bekende videokaart/voeding problemen waar GoT vol van staat... Daarnaast is het gebruikte testsysteem voorzien van 1 HDD en verder niets.
Handiger is misschien ook te linken naar de verbruikspagina tijdens gamen; dat waar zo'n kaart toch eigenlijk voor bedoeld is.

[offtopic]
Ik kan overigens nog steeds niet begrijpen dat mensen maar blijven replyen in dit soort topics dat het allemaal wel moet kunnen, terwijl:
• Heel VBA vól staat met topics waaruit blijkt dat na vervangen voeding de problemen opgelost zijn.
• De fabrikanten niet voor niets een zware voeding specificeren incl. gewenst 12V ampèrage.

"Maar bij mij werkt het met een XXWatt voeding, dus het is geen probleem" is alleen een geldig argument als je hetzelfde merk, type en serie voeding hebt, en dezelfde systeemspecs.

[edit @ mad-dog]
Ik ben met je eens dat het *goed mogelijk* is dat de post haalbaar is, maar ik zou het niet glashard durven stellen (zie link boven, systeemverbruik tijdens boot > 200W). TS heeft sowieso een nieuwe voeding nodig aangezien je je 7800GTX niet haalt om naar je post screen te kijken; handigste lijkt me dan gelijk te testen of het hele probleem ermee opgelost is alvorens het ergens anders te zoeken.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 10:07 ]

• mad-dog
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 08:36:
Zal ik je m'n adres vast mailen? :+

However, ook al krijg je *beeld* bij opstarten met een dergelijke voeding: Het is en blijft een probleem wat betreft voedingen en high end videokaarten (especially 3D-mode). Als je nou zo'n mooie kaart koopt, bezuinig dan niet op een goede en stabiele voeding.
Een ondermaatse voeding kan niet alleen problemen opleveren met de videokaart. Ook andere componenten kunnen er zwaar onder te lijden hebben en in levensduur achteruitgaan. (van defecte HDD's tot slecht terug te lezen DVD's en terug)
Ik heb het ook niet over de stabiliteit, puur of die kaart de POST gaat halen en dat is met iedere 300W voeding al mogelijk(uiteraard niet kapot)

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 13:56

phemelrijk

Wat is dat dan ?

ik draai met een 350W en heb nog geen enkel probleem gehad met mijn systeem. En de 7800gtx draait als een zonnetje :)

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 12:29
Ahum... heb je al gekeken of de sli-card op de juiste wijze in het moederbord zit, alle stekkers op je moederbord zijn aangesloten, je de juiste dvi uitgang hebt voor aansluiten van je monitor, je indien je een crt gebruikt al een keer de converter hebt gewisseld etc?

Gaarne even laten weten wat je allemaal gedaan/ niet gedaan hebt en desnoods een foto maken van de opstelling.

Heb overigens zelf Tagan 480 + a8n-sli + msi 7800gxt... loopt als een trein met stevige overklok dus die voeding trekt het in ieder geval.

[ Voor 16% gewijzigd door empheron op 17-08-2005 19:53 ]

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
TweakStar, heb je dat vierpolige processor voedingskabeltje in je moederbord gedaan? Zit ergens bij je socket. (Bij mij was dit de reden voor geen beeld)

• richardwassink
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 21:08
het is denk je geheugen .ik had het bij mijn mobo a8n sli en bij vriendin a8n sli deluxe.
ze zitten dan op de verkeerde plek beetje spelen in wat voor slot je ze doet en dan werkt eht beeld weer later kan ej ze weer terug doen.het klinkt mischien of ik een mongool ben maar geef het een kans bij mij werkte het en bij een vriendin ook:)

succes :Y)

Verwijderd

richardwassink schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 02:15:
het is denk je geheugen .ik had het bij mijn mobo a8n sli en bij vriendin a8n sli deluxe.
ze zitten dan op de verkeerde plek beetje spelen in wat voor slot je ze doet en dan werkt eht beeld weer later kan ej ze weer terug doen.het klinkt mischien of ik een mongool ben maar geef het een kans bij mij werkte het en bij een vriendin ook:)

succes :Y)
Mja als hij even het handboekje oid zou gaan lezen over geheugen enzo, dan leert hij ook voor de volgende keer of het compatible is ofniet. Ik vind niet dat je maar domweg modules moet gaan verplaatsen in andere slots hopen dat het dan maar werkt, toch ? :)

En dat verhaal over voedingen, mja. Het is een beetje te gek voor woorden dat een Videokaart tegenwoordig al 26Ampere nodig heeft om op te kunnen starten. Werkelijk zal dit verbruik natuurlijk lager liggen, want ze hebben rekening gehouden met piekspanningen.

Neem gewoon een goede kwaliteitsvoeding ( heb zelf ook qtec :X) en neem ook niet de goedkoopste in de winkel, die zijn namelijk niet voor niks zo goedkoop ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Na een jaar zal hij het manual vast wel gevonden hebben :+

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.