Toon posts:

Video archivering met quicktime

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat video's van minidv op me ibook gezet. Ik heb ze bewerkt en een leuke dvd van gemaakt. maar nu wil ik de originele bestanden wel bewaren en die zijn nogal groot. Ik heb eens gekeken bij export en ik zie heel veel codecs staan. Ik zou ze natuurlijk allemaal uit kunnen proberen, maar dat kost veel tijd. Ik vroeg me af er er hier mensen zijn die een bepaalde codec en setting kunnen aanbevelen. Zo mijn mogelijk kwaliteit-verlies. desnoods een andere codec?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:56
Heeft je camera niet toevallig ook DV-in? Dan kun je alles naar tape zetten, neemt geen ruimte in op je iBook :)

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Die H2nogwat codes schijnt erg cool te zijn, is wel wat over te vinden op Apple.com. Zelf heb ik vaak films gecodeerd met de MPEG4 codec (zowel audio als beeld), ziet er gewoon goed uit..

Verwijderd

Apple Pixlet is denk ik je beste optie. Deze is lossless of near-lossless en is ontwikkeld voor dit soort doeleinden. Een tikje aan de grote kant maar al een stuk kleiner dan wat je nu hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
jqmmer genoeg heb ik geen dv-in. iik ga die apple pixlet codec proberen. ik had verder nog gelezen over een andere pixlet codec, maar daarvoor moet betaald worden. ik ga de demo even uitproberen, als het echt een groot verschil uitmaakt dan koop ik die wel.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ik zou niet voor de pixlet gaan, dat is alleen maar handig als je het materiaal gaat bewerken op zeer hoge kwaliteit. Ik zou gewoon voor H264 gaan of anders bijvoorbeeld Cinepack. Dit maakt zeer kleine bestanden op een behoorlijk hoge kwaliteit. Pixlet is in dit geval echt overbodig.

kleurbleur.nl

Pagina: 1