W2k3 Standaard gateway verdwijnt

Pagina: 1
Acties:

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-05 14:58
Hey mensen,

Ik heb hier een @home internet lijn liggen, met daar aan een windows 2003 machine met ISA 2004.

Het probleem is: regelmatig stopt mijn internet er plotseling mee, als ik dan op de server ipconfig draai, zie ik dat mijn default gateway verdwenen is...

Als ik dan een nieuw ip-adres aanvraag, staat de default gateway er weer, maar verdwijnt dan weer na een paar uur of een dag.

Pogingen om probleem op te lossen:
Alle updates geinstalleerd, incl SP1 (geen verschil)
@home helpdesk gebeld (helpen je niet met W2K3)

Maar dit dus zonder resultaat.

Kunnen jullie mij helpen?

Greetz MasterYoda

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;841141

isa2004 is voor pro's niet voor thuis :+

had je zelf al gezocht :? kan uit je post totaal geen eigen initiatief herleiden namelijk (behoudens het bellen met @home, die je terecht afwijzen mijns inziens)

[ Voor 63% gewijzigd door Zwelgje op 20-07-2005 21:11 ]

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Powerful, the MSKB is :+

wel benieuwd of de TS hiermee geholpen is; hopelijk plaatst ie nog het resultaat :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• OlivierF
Tuurlijk had ik al op google gezocht, maar kon niks vinden.. vandaar...

ISA 2004 is leuk om mee te spelen :+

Ik heb nu de oplossing van microsoft geprobeert, nu even afwachten of het blijft werken :)

Edit: Hardstikke bedankt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door OlivierF op 20-07-2005 23:22 ]

• OlivierF
Helaas, hij heeft er inmiddels al weer 2 keer uit gelegen...

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:28

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik denk dat het te maken heeft met de dyanmische ip adressering van jouw ISP.

Elke keer als de leaser verloopt. etc....
Je zou voor de grap eens even de ip settings moeten veranderen.

Eerst een ipadres krijgen en dan even hardcoded invullen. (ff opschrijven dus)Dan kijken hoe lang het duurt voordat je internet wegvalt.
Dan weer even op DHCP en dan weer opschrijven.

Mischien heeft je provider wel een tig aantal subnets met en evenredig veel aantal DG's om te leasen

• OlivierF
Ik heb nu de hele configuratie van ISA opnieuw gemaakt, en ik denk dat het zo wel blijft werken..., even afwachten..

• OlivierF
Probleem gevonden: je moet op je lan nic geen default gateway instellen, ook als is dat zn eigen ip :+

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
OlivierF schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:52:
Probleem gevonden: je moet op je lan nic geen default gateway instellen, ook als is dat zn eigen ip :+
Waarom vul je dan ook iets in als je niet weet waar het voor dient, maar neem je niet de moeite om in de search ééns te kijken of dit probleem al eerder voorgevallen is ?

Want als ik in NT zoek op 'gateway' staan er bovenaan al diverse topics die gaan over het hebben van meer dan één nic en meer dan één gateway.

Je moet er rekening mee houden dat op een systeem in principe maar één default gateway kan zijn en dat je voor verdere routering gebruik moet maken van (semi)statische routering.

[ Voor 45% gewijzigd door StevenK op 22-07-2005 09:12 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk niet dat die opmerking veel toevoegt. Niet iedereen weet alles in netwerken. (Zie daar het onstaan van een forum Network Troubleshooting)
Gaarne dit soort overbodige opmerkingen voortaan achterwege te laten.

• OlivierF
StevenK schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 07:50:
[...]

Waarom vul je dan ook iets in als je niet weet waar het voor dient, maar neem je niet de moeite om in de search ééns te kijken of dit probleem al eerder voorgevallen is ?

Want als ik in NT zoek op 'gateway' staan er bovenaan al diverse topics die gaan over het hebben van meer dan één nic en meer dan één gateway.

Je moet er rekening mee houden dat op een systeem in principe maar één default gateway kan zijn en dat je voor verdere routering gebruik moet maken van (semi)statische routering.
Anyway, bedankt voor je hulp he! :+

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

StevenK schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 07:50:
[...]
Niet helemaal waar. Er kan maar één Default Gateway tegelijk actief zijn, er kunnen (vanuit redundantie oogpunt) wel meerdere opgegeven worden. Windows bepaalt via bepaalde mechanismes zelf welke Default Gateway gebruikt wordt. Parameters als binding-order van de nic's of de linkspeed worden bij dit mechanisme gebruikt.
When default gateways are configured on multiple interfaces, the default route that is chosen for current use is based on the following:

• When there are multiple default routes in the routing table with the different metrics, TCP/IP for Windows XP and Windows Server 2003 chooses the default route with the lowest metric. If the adapters are of different speeds, then the adapter with the higher speed by default has the lower metric and is used to forward default route traffic.

• When there are multiple default routes in the routing table with the lowest metric, TCP/IP for Windows XP and Windows Server 2003 uses the default route corresponding to the adapter that is the highest in the binding order. You can view and modify the binding order from the Adapters and Bindings tab in the Advanced Settings dialog box for Network Connections, as shown in the following figure.
bron: Default Gateway Behavior for Windows TCP/IP

Waarschijnlijk heeft de interne Nic van de TS een snellere link (100 Mb?),dan de Nic waar z'n @home verbinding op binnen komt (10 Mb?), waardoor de gateway van de interne Nic 'actief' wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Question Mark op 24-07-2005 17:29 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1