Ik ben bezig met mijn VGA Card te overclocken en nu zag ik iets wat toch wel raar is. Mijn vga is een Asus EN6600GT, die runned normaal op core 500Mhz en memory op 1Ghz. Ben dus bezig geweest met Rivatuner in 2 modes: Standard 2D en Performance 3D. Bij beide modes staat 'Apply overclocking at Windows startup'.
Standard 2D detecteerd dat mijn core op 300Mhz en mijn memory op 1Ghz werkt. Performance 3D zegt dat mijn core op 500Mhz en mijn memory op 1Ghz. Verder niet bij nagedacht, maaar nu toont de 3DMark03 project page het volgende:
Display Information
Graphics Chipset NVIDIA GeForce 6600 GT
Driver Name NVIDIA GeForce 6600 GT
Driver Version 7.7.7.2
Driver Status WHQL - FM Approved
Video Memory 128 MB
Core Clock 301 MHz
Memory Clock 1044 MHz
Ik heb bij Standard 2D niets aangepast van clocks en bij Performance 3D mijn core op 520Mhz en en memory op 1040Mhz. Maar bij beiden stond wel die apply at windows startup. Is mijn core nu ineens underclocked naar 300Mhz? Ik snap er geen reet van.
Als ik trouwens bij Performance 3D de memory clock aanpas dan wordt deze ook aangepast bij Standard 2D, wat niet zo is voor de core.
Hoe moet je trouwens met die clocks werken? Is het core en memory iedere keer plus tien of is het core plus 10 en memory plus 20?
Standard 2D detecteerd dat mijn core op 300Mhz en mijn memory op 1Ghz werkt. Performance 3D zegt dat mijn core op 500Mhz en mijn memory op 1Ghz. Verder niet bij nagedacht, maaar nu toont de 3DMark03 project page het volgende:
Display Information
Graphics Chipset NVIDIA GeForce 6600 GT
Driver Name NVIDIA GeForce 6600 GT
Driver Version 7.7.7.2
Driver Status WHQL - FM Approved
Video Memory 128 MB
Core Clock 301 MHz
Memory Clock 1044 MHz
Ik heb bij Standard 2D niets aangepast van clocks en bij Performance 3D mijn core op 520Mhz en en memory op 1040Mhz. Maar bij beiden stond wel die apply at windows startup. Is mijn core nu ineens underclocked naar 300Mhz? Ik snap er geen reet van.
Als ik trouwens bij Performance 3D de memory clock aanpas dan wordt deze ook aangepast bij Standard 2D, wat niet zo is voor de core.
Hoe moet je trouwens met die clocks werken? Is het core en memory iedere keer plus tien of is het core plus 10 en memory plus 20?